Każdego dnia pracujemy nad usprawnieniami naszych produktów oraz tworzeniem nowych rozwiązań. Podczas WordCamp w Łodzi zaprezentowaliśmy Wam możliwość współpracy z nami z pomocą marketplace. Umożliwiamy Wam sprzedaż swoich wtyczek do WordPressa, w ramach naszego sklepu.
Z takiej możliwości jako pierwsi skorzystali deweloperzy z GeekRoom i napisali wtyczkę o której możecie przeczytać w tym artykule. Sprawdźcie sami czy warto!
Wierzymy, że to dopiero początek wspaniałej wspólnej przygody! ????
Cześć Chłopaki! Bardzo dziękuję za czas, który postanowiliście poświęcić, żeby przybliżyć naszym Czytelnikom temat naszej współpracy i opowiedzieć o tym co robicie. Zajmujecie dość silną pozycję na rynku eCommerce, jednak mogą nas czytać osoby, które Was nie znają. Opowiedzcie proszę w skrócie czym się zajmujecie.
GeekRoom.pl to software house specjalizujący się w realizacji sklepów internetowych. Wszystkie prace wykonujemy w obrębie własnego zespołu, audytujemy, projektujemy widoki (UX/UI), a następnie kodujemy. Stawiamy na długotrwałe relacje, co owocuje stałą opieką nad sklepami i ich rozbudową. Pracujemy w takim modelu od 2014 roku.
Nasi klienci, to w większości już prężnie działające sklepy, które potrzebują czegoś więcej niż gotowego motywu, czy sklepu sprzedawanego w modelu SaaS.
Jakie były Wasze początki pracy z WordPressem i WooCommercem?
Razem ze wspólnikiem pamiętamy WordPressa z wersji 2.2. Już jako młodzianie dłubaliśmy w stronach na własne potrzeby. Firmę otworzyliśmy na studiach, a WooCommerce wytypowaliśmy jako naszą specjalizację w ramach już komercyjnych zleceń. Po testach wiodących silników sklepowych, postawiliśmy właśnie na WooCommerce.
Historia brzmi znajomo! :) Co najbardziej lubicie w WooCommerce?
Uniwersalność. Specjalizujemy się w niestandardowych wdrożeniach. Po kilku latach pracy z WooCommerce, mieliśmy na koncie tylko kilka sklepów z tradycyjnym produktem i wysyłką. Dzięki WooCommerce byliśmy w stanie robić sklepy na zamówienie z wielu różnych branż. Stawiamy na dobry UX, czyli po prostu intuicyjność i prostotę używania sklepu. Dbamy o to w całym procesie kontaktu Klienta ze stroną. Przykładamy także dużą wagę do prostoty używania zaplecza sklepu i narzędzi, które dostarczamy na zamówienie.
W zeszłym roku realizowaliśmy sklep dla studia kulinarnego, w którym produkt to miejsce na warsztatach. Przygotowanie zajęć wymaga od zespołu realizacji kilku powtarzalnych czynności. Na potrzeby strony cookup.pl wdrożyliśmy moduł raportowania uczestników na dane warsztaty. Jest to email, który wysyła się do zespołu zaraz po zamknięciu sprzedaży. Raport ten zawiera listę uczestników, ale też np. dodatkowe uwagi wpisane przez klienta w procesie składania zamówienia. Dodatkowo jest również możliwość dodania notatki wewnętrznej, co pozwala zespołowi na przekazywanie informacji przez system sprzedaży. A takie uwagi, to np. informacja o dostawieniu dodatkowego krzesła, płatności czy np. zmiana uczestnika. Tego typu automatyzacje pozwalają odciążyć zespół w na etapie przygotowań.
Na podobnej zasadzie wymyślamy usprawnienia dla pracy magazynu i zespołów sprzedaży. To właśnie dzięki WooCommerce realizujemy sklepy, od tych z wirtualnymi produktami, przez takie typu marketplace, po standardowe sklepy z wysyłką fizycznych produktów, w sposób szybki i sprawny. Jest to system po prostu stworzony do rozwijania wielu własnych funkcji.
Wtyczka Quick Cross-Sells WooCommerce
Stworzyliście wtyczkę Quick Cross-Sells WooCommerce, którą sprzedajecie w naszym marketplace. Skąd pomysł na taką wtyczkę?
Sama potrzeba wtyczki wyszła bezpośrednio od Maćka Swobody, gdy zdecydowaliście się na uruchomienie marketplace. Pomysł zrealizowania wtyczki razem pojawił się pierwszy raz ponad dwa lata wcześniej i od tego czasu wracał jak bumerang przy każdym naszym spotkaniu.
WP Desk miał już wcześniej bliźniaczą funkcję w swoim sklepie, czyli proponowanie produktów przez moduł cross-sellingowy i udzielanie rabatu przy zakupie takich wtyczek razem. Dodatkowo do Maćka spływały pytania o tego typu wtyczkę, zatem kodując wtyczkę wiedzieliśmy, że będzie rozwiązywała problemy konkretnych klientów.
Jednocześnie my już wcześniej realizowaliśmy podobną wtyczkę na zamówienie dla naszego klienta. Oczywiście to duża różnica między wdrożeniem modułu pod jeden sklep, a zrobieniem go uniwersalnie pod dowolny sklep. Ważne jest to, że wcześniej już analizowaliśmy tego typu funkcje.
Opowiedzcie proszę naszym Czytelnikom jak działa Wasza wtyczka.
Cross-selling to wspaniały sposób na zwiększenie obrotów w sklepie. Podnosimy po prostu średnią wartość zamówienia, a klient wychodzi zadowolony, z bardziej dopasowanymi zakupami.
Główna idea to pokazywanie produktów uzupełniających na stronie konkretnego produktu. Np. kupując telefon, może nam się przydać również etui, słuchawki bezprzewodowe, ładowarka do samochodu lub powerbank. Jeśli dodatkowo ubierzemy te dodatki w atrakcyjne pakiety cenowe, to klient z dużo większym prawdopodobieństwem doda do koszyka jeszcze np. powerbank ze zniżką 15%.
Wygląda to obiecująco i dość przystępnie. Gdzie i jak możemy stosować takie funkcjonalności?
Produkty uzupełniające możemy w zasadzie zawsze zastosować. W przypadku księgarni internetowej możemy proponować po prostu inne książki. W sklepie z oczyszczaczami powietrza, możemy zaproponować dodatkowe filtry, które i tak będzie trzeba dokupić po roku. Sprzedajesz soczewki? Zaproponuj dodatkowo jeszcze płyn do soczewek. Nasza wtyczka pozwala właśnie na realizację tego typu scenariuszy.
Można podpiąć produkty uzupełniające pod produkt główny, dzięki temu wyświetlimy sekcje Quick Cross-Sells nad przyciskiem “Dodaj do koszyka”. Tak jak zawarliśmy to w nazwie wtyczki, ma to być szybki sposób na skonfigurowanie cross-sellingu. Główną wartością wtyczki jest moduł udzielania rabatów. Mamy do wyboru rabat kwotowy, procentowy lub brak.
W trakcie projektowania wtyczki okazało się, że w pewnym zakresie robimy konkurencję dla Waszej wtyczki Flexible Pricing ;)
Przejdź do wtyczki Flexible Pricing Przejdź do wtyczki Quick Cross-Sells
Współpraca z WP Desk
Dlaczego zdecydowaliście się na współpracę z WP Desk?
To po prostu bardzo atrakcyjna propozycja, by skorzystać z Waszej bazy klientów, platformy sprzedaży i know-how. Dzięki temu my skupiamy się przede wszystkim na rozwijaniu wtyczki, a nie musimy nadzorować kanału sprzedaży. To bardzo uczciwy podział.
Czy oprócz współpracy z WP Desk promujecie wtyczkę własnymi kanałami?
Właśnie rozpoczynamy, więc jeszcze za wcześnie, aby mówić coś więcej. Natomiast zdecydowanie chcemy również dołożyć swój wkład w marketing, żeby mieć wpływ na sprzedaż.
Plany na przyszłość
Obecnie żyjemy w dość specyficznym czasie i na rynku zapanowała bardzo dynamiczna sytuacja. Czy wprowadziliście jakieś znaczące zmiany w swojej organizacji pracy lub planach biznesowych?
Zdecydowanie eCommerce jest tą gałęzią rynku, która nie ma powodów do narzekania. Obserwujemy zwiększenie zainteresowania realizacją sklepów. Główną zmianą u nas było przerzucenie się na całkowitą pracę z domu. Tak naprawdę nie jest to pełnoprawny home office, tylko po prostu praca w czasach pandemii. W normalnych warunkach pracy z domu działają przedszkola, szkoły, a i inni domownicy wychodzą do swojej pracy. Zatem zmiana nie jest tak kolorowa, jak po prostu zmiana trybu pracy w firmie na home office.
Pod kątem planów biznesowych działamy bez zmian. Większość naszych prac jest ustalana na kwartał do przodu, zatem przez ostatnie tygodnie tak naprawdę kodowaliśmy to, co było zaklepane już w lutym. A przez zwiększone zainteresowanie realizacją sklepów możemy liczyć na stały rozwój firmy.
Wszyscy w WP Desk pracujemy całkowicie zdalnie, więc u nas właściwie bez zmian nie licząc zagęszczenia domowników. Zdecydowanie także nie narzekamy na ilość pracy ;)
Jakie macie plany na dalszą część roku? Jakieś nowe projekty w trakcie realizacji?
Mamy już kilka zaklepanych projektów na drugą połowę roku, także zdecydowanie dobrze się zapowiada. Z obecnych tematów, właśnie oddajemy integrację sklepu WooCommerce z aplikacją mobilną. To ciekawy przypadek, nasz klient sprzedawał audiobooki przez sklep internetowy, natomiast teraz zostanie wydana również wygodna aplikacja mobilna do odsłuchiwania kupionych książek. W tym zleceniu jesteśmy odpowiedzialni za projekt aplikacji i integrację aplikacji ze sklepem WooCommerce poprzez REST API. Opracowaliśmy moduł logowania, zakupu i dostępu do kupionych pozycji.
Mamy również dalsze plany na rozwój wtyczki Quick Cross-Sells. Dostajemy pierwszy feedback i muszę przyznać, że to bardzo budujące.
A Ty? Spróbujesz?
Współpraca z chłopakami z GeekRoom.pl wspaniale zapoczątkowała sprzedaż wtyczek developerów w ramach naszego marketplace. Obecnie oferujemy więcej wtyczek, które powstały we współpracy z różnymi Partnerami. Możecie je znaleźć bezpośrednio w naszym sklepie.
Jeżeli jesteście zainteresowani współpracą w ramach marketplace, to zapraszamy do kontaktu!