Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Opcje produktu WooCommerce na przykładzie pakowania na prezent

Boże Narodzenie to wyjątkowy czas w roku i zarazem najgorętszy okres w sprzedaży internetowej. Sklepy dopracowują swoje mechanizmy sprzedażowe a prawie każdy produkt zmienia się w prezent. Flexible Product Fields i dodatkowe opcje produktu WooCommerce to najprostsza droga do stworzenia spersonalizowanego produktu lub prezentu z osobistą dedykacją.

Flexible Product Fields rozszerza stronę produktu o zupełnie nowe pola. Jest to konfigurator produktu WooCommerce umożliwiający klientom stworzenie produktu dostosowanego do ich potrzeb. Ustawienie takiego dodatkowego pola produktowego w panelu WordPress jest bardzo proste i daje dużą swobodę przy wprowadzaniu zmian.

 

Pola Flexible Product Fields do skonfigurowania prezentu
Pola Flexible Product Fields do skonfigurowania prezentu

 

Pole radio z obrazkami i jego zastosowania

Dodatkowe opcje produktu WooCommerce to przede wszystkim pola tekstowe. Ale grafika czasem wyraża więcej niż słowa. Pole “radio z obrazkami” to pole “radio” rozszerzone o opcję pokazania grafiki w miejscu etykiety. Takie pole umożliwia klientowi zobaczenie konkretnej cechy produktu i sprawniejsze podejmowanie decyzji. To znacznie ułatwia konfigurację produktu i cały proces zakupowy.

Pola “radio z obrazkami” sprawdzi się do pokazania:

  • koloru produktu lub jego konkretnego elementu
  • materiału (np. tkanina lub gatunek drewna)
  • nadruku lub innego zdobienia

 

Konfigurator produktu WooCommerce z polem graficznym

Pole “radio z obrazkami” umożliwi też konfigurację produktu jako prezentu. Popularnie zastosowania to m.in. pakowanie na prezent i dołączenie kartki lub listu z życzeniami.

  1. Dodaj nową grupę klikając przycisk “Dodaj nową”.
  2. Skonfiguruj podstawowe ustawienia.
    1. Wpisz nazwę.
    2. Dołącz grupę do produktu lub kategorii.
      Od wersji 1.6.0 możliwe jest także filtrowanie za pomocą tagu.
    3. Ustaw grupę jako ostatnią (jeżeli masz więcej niż jedną grupę).

 

Flexible Product Fields - ustawienia grupy

 

  1. Dodaj nowe pole “checkbox” o nazwie “Zamawiam pakowanie na prezent”.

 

FPF Checkbox - zamawiam pakowanie na prezent

 

  1. Dodaj nowe pole “radio” o nazwie “Rodzaj opakowania”.
    1. Zaznacz opcję “Wymagane”.
    2. Ustaw co najmniej dwie opcje wraz z ich cenami.
    3. Skonfiguruj logikę warunkową – pole pokaże się jeżeli klient zaznaczy checkbox “Zamawiam pakowanie na prezent”.

 

FPF Radio - rodzaj opakowania

 

  1. Dodaj nowe pole “radio z obrazkami” o nazwie “Wzorek opakowania”.
    1. Zaznacz opcję “Wymagane”.
    2. Ustaw co najmniej dwie opcje i wstaw grafikę do każdej z nich.
      Grafiki będą pokazane na stronie jako miniaturki 150 x 150 pikseli.
    3. Skonfiguruj logikę warunkową – pole pokaże się jeżeli klient zaznaczy jakąkolwiek z opcji pola “Rodzaj opakowania”.

 

FPF Radio z obrazkami - wzorek opakowania

 

  1. Dodaj nowe pole “checkbox” o nazwie “Zamawiam kartkę z dedykacją”. W razie potrzeby przypisz cenę do pola.

 

FPF Checkbox - zamawiam kartkę z dedykacją

 

  1. Dodaj nowe pole “obszar tekstowy” o nazwie “Dedykacja”.
    1. Zaznacz opcję “Wymagane”.
    2. Skonfiguruj logikę warunkową – pole pokaże się jeżeli klient zaznaczy checkbox “Zamawiam kartkę z dedykacją”.
    3. Opublikuj grupę.

 

FPF Textarea - dedykacja

 

Opcje produktu WooCommerce

Flexible Product Fields posiada rozbudowane funkcje konfiguracji pola. Dostępne opcje zależne są od rodzaju pola.

Filtrowanie za pomocą tagu
Pola FPF są przydzielane do produktu dzięki filtrowaniu. Filtrowanie za pomocą konkretnego tagu jest użyteczną alternatywą dla filtrowania po kategorii. Przydaje się zwłaszcza w dużym sklepie gdzie tagi to np. nazwa marki lub modelu.

Opis pola
Opcje “Placeholder” i “Tooltip” to ustawienia pozwalające na wstawienie dodatkowego opisu wewnątrz pola (placeholder) lub po najechaniu kursorem na ikonę z informacją [?].

Cena procentowa
Pole z ceną procentową jest powiązane z ceną produktu ustawioną w WooCommerce. Edycja tej ceny na karcie produktu zmienia też cenę pola. Ta funkcja znacznie ułatwia aktualizację cen w sklepie.

Zapisanie konfiguracji produktu
Na stronie z produktem (nad przyciskiem “Dodaj do koszyka”) widnieje przycisk “Zapisz konfigurację produktu”. Jest on widoczny dla administratora sklepu i umożliwia przesłanie klientowi gotowej konfiguracji produktu (np. jako link w mailu).

 

Podsumowanie

Dzięki Flexible Product Fields przygotujesz sklep na nadchodzące Boże Narodzenie (oraz na resztę roku). Wtyczka sprawdzi się jako konfigurator produktu albo jako narzędzie sprzedaży dodatkowych usług (np. ubezpieczenia lub rozszerzonej gwarancji). Dodatkowe pola produktowe FPF są kompatybilne z wariantami WooCommerce. Nasze narzędzie w znacznym stopniu rozszerza ich zastosowanie oferując pola i funkcje niedostępne w wariantach.

 

Flexible Product Fields PRO WooCommerce 189  (232,47  z VAT)

Pozwól klientom personalizować produkty przed dodaniem do koszyka. Dodaj nowe pola produktów WooCommerce. Stwórz kreator personalizacji produktów, aby sprzedawać nadruki, grawerunki, opakowania na prezent, wizytówki, pieczątki i inne.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 2024-09-07
Działa z WooCommerce 8.9 - 9.3

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.