Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Praca w WP Desk – czy to bezpieczne?

bezpieczna-praca-wp-desk

Rok 2020 zdecydowanie wiele namieszał nie tylko w sferze sprzedaży i usług, ale także zupełnie przewrócił do góry nogami rynek pracy. To, co zawsze było oczywiste, zostało zepchnięte na dalszy plan. Na horyzoncie pojawiły się nowe aspekty, na które kandydaci zwracają uwagę podczas poszukiwania miejsca dla siebie. Stali współpracownicy zaś, zaczęli doceniać to, co mają zapewnione w standardzie. I o tym dziś ten wpis.

Rozsiądź się wygodnie i przeczytaj jak to robimy w WP Desk!

Powstało naprawdę wiele raportów dotyczących nowych trendów w zatrudnianiu, sposobów przyciągnięcia odpowiednich kandydatów, prognozowanych zarobków w 2021 oraz benefitów pracowniczych. Zapewne nie chciałoby się Wam przez to przebrnąć. Na szczęście zrobiłam to za Was, wyciągnęłam wnioski i z dumą prezentuję wpis, który jest podsumowaniem najważniejszej kwestii w pracy w roku 2021, czyli szeroko pojętego bezpieczeństwa.

Czy zatrudnienie w WP Desk zapewnia to bezpieczeństwo? Już tłumaczę, ale chętnie przeczytam w komentarzach, co Ty o tym sądzisz. A może masz pomysł co i jak powinniśmy poprawić? <piszę o tym teraz, bo końcowe zdanie nie zawsze spotyka się z Waszymi reakcjami, na które naprawdę liczę >

Pandemia

W marcu ubiegłego roku z niepokojem przyglądaliśmy się rozwijającej się sytuacji pandemicznej w Polsce i nie byliśmy pewni, co będzie dalej. Musieliśmy w ostatnim momencie (dosłownie kilka godzin przed!) odwołać nasz zjazd firmowy. Nie wiedzieliśmy co nas czeka, ale nasze niepokoje i lęki szybko zostały oswojone.

Jak firma podeszła do tematu pandemii?

Zamiast zjazdu firmowego, spotkaliśmy się wszyscy na Zoom, żeby przegadać sytuację, przedstawić nasze opinie i obawy.
Otrzymaliśmy od Zarządu proste instrukcje: (tak je przynajmniej zapamiętałam ????)

  • Nie martw się o swoją pracę i rób wszystko tak jak dotychczas.
  • Jeżeli źle się czujesz fizycznie lub psychicznie, musisz zadbać o swoją rodzinę – zrób to.
  • Nie pracuj więcej, żeby wesprzeć zespół – zadbaj o swój wypoczynek i zdrowie.
  • Jeżeli potrzebujesz zmiany organizacji pracy w związku z dziećmi pozostającymi w domu – daj znać.
  • W przypadku gdy potrzebujesz dodatkowego sprzętu do pracy – zajmiemy się tym.
  • Jeżeli sytuacja wymaga od Ciebie dodatkowego czasu wolnego, żeby uporządkować swoje życie w nowych warunkach – bierzemy to na siebie, a urlop zostaw sobie na później.
  • Mamy silną pozycję sprzedażową, kadrową i finansową, więc możemy pozwolić sobie na spowolnienie biznesu, gdyby miało takie nastąpić.

Czy są lepsze słowa otuchy, jakie można by było usłyszeć od swojego pracodawcy w takiej chwili? ????

Zatrudnianie z koroną

Wspomniane spowolnienie sprzedaży nie nastąpiło. Wręcz przeciwnie – sprzedaż nie zwolniła nawet na chwilę i pobiliśmy rekordy obsłużonych wątków i nowych Klientów.

Stanęliśmy przed wyzwaniem zatrudniania dodatkowych osób w czasach COVID. W czasie pandemii zatrudniliśmy aż 10 osób, które mają pozytywne wrażenia zarówno z procesu rekrutacji, onboardingu jak i samej pracy. Zapytajcie ich samych albo przeczytajcie m.in. artykuły o pracy zdalnej Damiana i Mateusza.

 

Stabilna sytuacja firmy

Jesteśmy liderem w branży rozwiązań przeznaczonych dla rynku e-commerce, która w dobie pandemii przeżywa swój ogromny rozwój. Duża część przedsiębiorców została zmuszona do przeniesienia swoich sklepów do sieci. Nie zapowiada się na razie, by ta sytuacja się zmieniła. Dzięki temu zarówno nasza firma, jak i my sami mamy szerokie pole możliwości dalszego rozwoju.

Branża e-commerce cały czas rośnie – polski rynek e-handlu wzrósł w 2020 o ponad 30%, a według prognoz w najbliższych latach ma się jeszcze zwiększać. Pracy i Klientów na pewno nie zabraknie!

Jeżeli chcesz dołączyć do naszej drużyny to pamiętaj, że mamy wciąż otwarte rekrutacje!

Bezpieczeństwo zatrudnienia

Bezpieczeństwo zatrudnienia jest postrzegane jako jeden z kluczowych aspektów wpływających na poziom satysfakcji z wykonywanej pracy. Według członków zespołu WP Desk, najistotniejszymi aspektami poczucia bezpieczeństwa w naszej pracy są:

Umowa B2B

Już pierwszego dnia pracy podpisujemy umowę o współpracy, która nie zakłada okresu próbnego. Prowadzimy rekrutacje w ten sposób, by już na starcie mieć pewność, że wraz z nowym członkiem zespołu jesteśmy dopasowani niemal idealnie, więc nie chcemy umawiać się na testy czy sprawdzenie. Zakładamy, że osoba, która do nas dołącza, nigdzie się już nie wybiera.

I mamy tego potwierdzenie! Nie jesteśmy w stanie wyliczyć rzetelnego wskaźnika rotacji pracowników, bo taka praktycznie nie istnieje! Większość osób, które odeszły z WP Desk, zrobiły to, by realizować swoje marzenia lub odmienić ścieżkę kariery na rzecz budowania własnego biznesu.

Stabilizacja finansowa

Pod tym pojęciem kryje się stała stawka wynagrodzenia na cały rok finansowy, którą ustalamy podczas corocznego spotkania podsumowującego z Liderem i Zarządem. Spokojnie – to tylko tak strasznie brzmi. Tak naprawdę to jest to spotkanie na Zoom, podczas którego dyskutujemy o najbliższej przyszłości pracownika w firmie, jego rozwoju i aspiracjach.

Dla nas jest to oczywiste, choć nie wszędzie w branży IT dzieje się to podobnie – wypłaty wynagrodzeń zawsze otrzymujemy na czas (a właściwie to nawet najczęściej przed czasem).

Równowaga między pracą a czasem prywatnym

Pamiętacie, gdy pisałam, że już w momencie rekrutacji do WP Desk trzymałam od Maćka informację, że “w WP Desku nie pracujemy w weekendy – chyba że jesteśmy właścicielami to wtedy czasem się zdarza :)”. Muszę przyznać, że to nie były słowa rzucane na wiatr – to faktycznie się dzieje!

Nikt nie wymaga od nas pracy po godzinach czy też dni wolne. Co najważniejsze – nie pracujemy także ponad swoje możliwości, mimo że czasami nazbiera się kilka spraw lub wątków na supporcie. Zawsze możemy liczyć na wsparcie współpracowników.

✔️ Praca w dowolnych godzinach w ciągu doby – oczywiście.
❌ Praca ponad normę – to nie nasza bajka!

W WP Desk wszyscy jesteśmy jeszcze młodzi, a mimo to prawie połowa z nas ma już swoje dzieci. W takiej sytuacji zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym jest jeszcze ważniejsze niż zazwyczaj.

Stawiamy na rozgraniczanie tych sfer, a radzimy sobie z tym w różny sposób, o czym możecie przeczytać w cyklu wpisów “Mój dzień pracy w WP Desk…” dostępny w kategorii Praca zdalna na naszym blogu.

No office – brak biura

Tak! Nie pomyliłam się ???? Cenimy sobie brak konieczności wychodzenia z domu i przemieszczania się transportem publicznym. To oszczędność czasu, pieniędzy i możliwość mieszkania w miejscu, jakie tylko nam się zamarzy! ;)

Dla nas to także kwestia bezpieczeństwa, ponieważ w dobie pandemii możemy minimalizować wszelkie ryzyka i zostać w domu.

Przyjazna atmosfera pracy

Na to czy czujemy się gdzieś bezpiecznie czy nie, wpływa w ogromnym stopniu także atmosfera pracy.

W WP Desk wierzymy, że to pracownicy są największą wartością firmy. Staramy się inwestować w ich dobre samopoczucie, rozwój i chcemy ich doceniać. Co tu dużo mówić – przeczytajcie co drużyna WP Desk mówi o tym, jak czuje się u nas.

Zaufanie

Swoje relacje firmowe opieramy głównie na zaufaniu. Zaufaniu do współpracowników, Zarządu, rozwiązań i procedur.

❌Nie kontrolujemy się wzajemnie, nie sprawdzamy czasu pracy ani poprawności wykonania zadań.
✔️Dzielimy się doświadczeniem, wspieramy w działaniach, na bieżąco zgłaszamy trudności, które napotykamy.

 

Myślę, że mogę śmiało wypowiedzieć się w imieniu swoim jak i moich koleżanek i kolegów z WP Desk. Praca sprawia nam przyjemność i daje poczucie bezpieczeństwa, które w obecnych czasach jest na wagę złota.

A co Ty o tym sądzisz?

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.