Całkiem niedawno, jedna z bliskim mi osób, użyła wobec ShopMagic określenia „nieoczywista”. Miałem dwa wyjścia – obrazić się i zakończyć wieloletnią znajomość (co dalej rozważam) lub zareagować zdroworozsądkowo.
Wpis ten jest próbą tego rozsądniejszego rozwiązania i opisania czym jest ShopMagic i jakie są jej możliwości. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że po lekturze tego wpisu będziecie wiedzieć więcej, a liczba osób które myślą o ShopMagic jako o wtyczce nieoczywistej – zmniejszy się. Zaczynajmy!
O co właściwie chodzi z tym całym ShopMagic?
Nazwa ShopMagic, w odróżnieniu od wielu innych wtyczek z oferty WP Desk niewiele mówi. Bo jak tutaj zestawić InPost WooCommerce, Allegro WooCommerce czy Faktury WooCommerce z Magio-sklepem? Magicznym sklepem? Sklepem pełnym magii ;)
Pewnie Was zaskoczę, ale również w przypadku ShopMagic, nazwa jest bezpośrednim odzwierciedleniem jej możliwości.
ShopMagic PRO 229 zł (281,67 zł z VAT)
Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.
Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegółyWtyczka do zadań specjalnych
Kilka dni temu w WP Desk przeprowadzaliśmy „drobną” reorganizację w zakresie działania sklepu. Przepinaliśmy sprzedaż ze spółki brytyjskiej na spółkę polską. Dlaczego o tym piszę? Ponieważ jednym z bohaterów tej akcji była właśnie wtyczka ShopMagic.
To dzięki niej nasi klienci otrzymali stosowne powiadomienie. Wykorzystaliśmy ShopMagic do stworzenia automatyzacji, z wiadomością o zmianach organizacyjnych w WP Desk. Dzięki odpowiedniemu ustawieniu filtrów oraz wykorzystaniu integracji z wtyczką WooCommerce Subscriptions, udało nam się stworzyć i z powodzeniem wysłać wiadomość do kilku tysięcy osób.
Całość, z przerwą na kawę, zajęła pół godziny. Co więcej, dzięki wynikom oraz integracji z Postmarkiem, mogliśmy też podejrzeć czy wysyłka przebiegła prawidłowo i nie pojawiły się jakieś problemy.
Zgodzę się, że jest to przykład nieoczywisty, ale takie scenariusze także są możliwe do zrealizowania w naszej wtyczce.
Zakładam jednak, że interesują Was również bardziej oczywiste przykłady użycia. Służę pomocą.
Komunikacja na linii sklep – klient
Innymi słowy, e-maile transakcyjne i okołotransakcyjne. Dlaczego warto skorzystać z ShopMagic zamiast zwykłych powiadomień WooCommerce? Powodów jest wiele:
- ShopMagic obsługuje wszystkie statusy zamówień oraz zmiany w statusach zamówień. Czyli można stworzyć automatyzację, która uruchomi się, gdy status zamówienia zmieni się jednego statusu na inny. Możecie wybierać spośród wszystkich możliwych statusów i tworzyć osobne automatyzacje dla każdego wariantu.
- Do powyższego, dodajmy możliwość ustawienia filtrów, czyli inaczej mówiąc segmentację klientów. Bardziej obrazowo – nie ma przeciwskazań by stworzyć automatyzację z wiadomością, która uruchomi się, gdy status zamówienia zmieni się z wstrzymane na anulowane tylko dla określonego produktu.
- Jakby tego było mało, ShopMagic umożliwia podejrzenie czy nasza automatyzacja uruchomiła się i została wysłana. Jeśli nie, ShopMagic pozwala sprawdzić co poszło nie tak.
- ShopMagic umożliwia również wykorzystanie własnych szablonów HTML. Wystarczy wybrać określony typ akcji i wkleić kod HTML do treści wiadomości.
Dodajmy jeszcze do tego możliwość jednoczesnego wysłania kopii wiadomości na wybrany adres email i mamy nokaut przeciwnika. Komunikacja transakcyjna i potransakcyjna to tylko jedno z wielu zastosowań ShopMagic.
ShopMagic to także integracje
Myśląc ShopMagic – widzę integracje. Zdaję sobie jednak sprawę, że nie każdy tak ma, więc szybko wspomnę także o tej nieoczywistej funkcjonalności.
Sukcesywnie dodajemy do naszej wtyczki kolejne integracje, które pozwalają wydobyć dodatkowy potencjał z Waszych sklepów. Na wstępie, wspomniałem o integracji ShopMagic z wtyczką WooCommerce Subscriptions, więc pozwolę sobie zatem w kilku słowach opisać jej działanie.
Wtyczka WooCommerce Subscriptions – jeśli z niej nie korzystacie – umożliwia dodanie do swojego sklepu płatności subskrypcyjnych (okresowych) i zarządzanie nimi. Jest to coraz popularniejsze rozwiązanie, które wprowadzane jest przez coraz więcej sklepów i branż. Przykłady z naszego WP Deskowego podwórka – gazety, kawa, woda, soczewki czy też bardziej nieoczywiste jak skarpetki i piwo (poważnie!).
ShopMagic dzięki swojej integracji, poszerza możliwości WooCommerce Subscriptions o aspekt komunikacyjny. Możecie tworzyć automatyzacje, które zostaną wysłane po utworzeniu subskrypcji lub np. kilka dni przed. Gdy klientowi skończy się trial lub status subskrypcji zmieni się z aktywnej na do anulowania. Możliwości są nieograniczone.
ShopMagic spełnia jeszcze jedną funkcję – dba o konwersje. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do automatyzacji wysłanej po tym, jak klient anulował subskrypcję, dodać kod rabatowy.
Co ważne, omówiona integracja nie jest jedyną dostępną w naszej wtyczce. Oprócz ww. ShopMagic oferuje również dodatkowe możliwości sklepom korzystającym z:
- WooCommerce Memberships
- Mailchimp
- Postmark
- Slack
- Twilio
Każda z nich, to temat na osobny artykuł. Jeśli szukacie informacji na temat wdrożenia bądź zastosowania którejś z nich – napiszcie do nas. Chętnie pomożemy.
Są też bardziej oczywiste przykłady zastosowania
Miało być krótko, a wychodzi jak zwykle. Na całe szczęście, na naszym blogu znaleźć można inne nieoczywiste, ale opisane przypadki użycia naszej wtyczki. Takimi są stworzenie automatyzacji z powiadomieniem do magazynu w sklepie WooCommerce lub email z przypomnieniem o płatności.
Z tych bardziej oczywistych, wspomnę tylko o odzyskiwaniu porzuconych koszyków, które również jest możliwe w ShopMagic czy też opóźnianiu wysyłki automatyzacji. ShopMagic w wersji PRO umożliwia opóźnianie każdej automatyzacji o dowolną liczbę minut, godzin, dni i tygodni. Co ciekawsze – możecie wyznaczyć także precyzyjny moment w przyszłości, kiedy automatyzacja ma się uruchomić. Przykładowo – 30 kwietnia 2021 roku o godzinie 16:42 i 55 sekund. I to zadziała :)
ShopMagic to prawdziwy kombajn możliwości
Jak widzicie, ShopMagic to narzędzie, które potrafi wspomóc każdy sklep WooCommerce. Zgodzę się, że czasem pewne funkcjonalności mogą wydawać się nieoczywiste, ale… nasza w tym głowa, aby pokazać Wam jak możecie korzystać z naszej wtyczki.
Bardzo ciekawie opisała to jedna z naszych klientek, która napisała, że dla niej ShopMagic jest jak piaskownica z mnóstwem zabawek i foremek, a to od niej zależy jak ich użyje. I jak to w piaskownicy, świetnie się przy tym bawi.
To już jest koniec
Korzystając z okazji, chciałbym podziękować za dotychczasowe odsłony wpisów o ShopMagic. Wpis ten bowiem kończy pewną erę i będzie ostatnim…
Ostatnim z gatunku „wprowadzających”. Kończymy z ShopMagicowym przedszkolem i wchodzimy na inny, a precyzyjniej – wyższy poziom.
Już od kolejnego miesiąca będziemy regularnie publikować na blogu WP Desk wpisy dotyczące:
- Real life examples – czyli gotowych przykładów i sposobów wdrożenia ShopMagic w sklepie internetowym WooCommerce dla poszczególnych branż. Krok po kroku i z przykładami. Mamy kilka gotowych pomysłów, ale jeśli widzicie tu miejsce dla siebie i swojej branży – czekamy na zgłoszenia.
- Success stories – czyli jak ShopMagic wpłynął realizację określonego celu marketingowego czy biznesowego. Może to być przykładowo zwiększenie sprzedaży czy też poprawa komunikacji z klientami w Waszych sklepach. Te wpisy powstają na podstawie Waszych doświadczeń. Będzie więc okazja rzucić okiem na liczby, konwersje i garść statystyk. A gwarantuję – będzie na co popatrzeć :)
Liczę na to, że takie wpisy, pozwolą na jeszcze lepsze zrozumienie naszej wtyczki do automatyzacji marketingu, a w konsekwencji pełne wykorzystanie jej wszystkich możliwości.
Jestem bowiem przekonany, że ShopMagic – zarówno w darmowej, jak i płatnej wersji – to wartość dodana dla każdego sklepu WooCommerce.
Do następnego!