WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Strona internetowa w handlu samochodowym

Dlaczego warto mieć stronę www handlując autami?

Sprzedaż aut w dużym stopniu przeniosła się do internetu. Większość sprzedawców skupia się na działalności w obrębie popularnych marketplaceów. Jeśli jesteś osobą, która zastanawia się, jak zacząć handel autami, poznaj korzyści, jakie daje posiadanie własnej strony internetowej w tej branży.

 

Czy strona www ma w ogóle sens w tej branży?

Otomoto, Gratka.pl — to strony, które pojawiają się w głowie każdej osoby zastanawiającej się, jak zacząć handel samochodami. Można śmiało założyć, że korzysta z nich każdy sprzedawca aut. Jednak rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że zdobywanie przewagi rynkowej nie musi się sprowadzać do serwisów z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. 

 

Obecnie istnieje cały szereg narzędzi marketingu internetowego, które umożliwiają dotarcie do potencjalnych klientów. Spośród tych narzędzi na uwagę w pierwszej kolejności zasługuje własna strona internetowa. Wciąż wielu sprzedawców aut nie dostrzega korzyści, jakie daje ten kanał marketingu.

 

W rzeczywistości strona internetowa to:

 

  • Wzrost poziomu zaufania: Profesjonalnie wyglądająca strona internetowa to narzędzie, które pozwoli Ci wypozycjonować się na tle konkurencji. Oprócz tego, dzieląc się wiedzą za jej pośrednictwem, w oczach potencjalnych klientów staniesz się wiarygodnym dostawcą usług.


  • Budowanie marki: Nic takie bardzo nie wspiera budowania rozpoznawalności na rynku, jak działania prowadzone za pośrednictwem własnej witryny. Strona sprawi, że klienci będą łatwiej kojarzyć Twoją firmę.


  • Zdobywanie nowych klientów: Strona na wiele sposobów pozwala przyciągać do Twojej firmy osoby zainteresowane Twoimi usługami. (O konkretnych działaniach dowiesz się z kolejnego rozdziału tego artykułu).

 

Warto zaznaczyć, że obecnie można stworzyć stronę www bez pomocy informatyka. Wystarczy skorzystać z bezpłatnej platformy WordPress. Dzięki niej bez trudu możesz zintegrować swoją witrynę z platformą Otomoto (o tej funkcjonalności wspomnimy jeszcze w dalszej części tekstu). WordPress to również ogromne możliwości marketingowej. Istnieje wiele dodatków, które umożliwią Ci skuteczne pozyskiwanie klientów. 

 

6 działań, które zmaksymalizują korzyści płynące z posiadania strony 

Chcemy pokazać Ci konkretne sposoby wykorzystania strony www, dzięki którym zwiększysz sprzedaż aut przez internet. Jeszcze raz zaznaczmy: przystosowanie strony do realizacji celów marketingowych nie wymaga wiedzy specjalistycznej. Pomogą Ci w tym narzędzia zwane w WordPressie wtyczkami. 

Zwiększenie ruchu organicznego za pomocą SEO

Skutecznie prowadzone działania SEO pozwalają przyciągać potencjalnych klientów na stronę w sposób bezpłatny. Choć pozycjonowanie to dziedzina, która wymaga sporej ilości czasu i dość dużego nakładu pracy, to z czasem na pewno zauważysz efekty konsekwentej pracy.

Najważniejszą zaletą SEO jest fakt, że Twoja strona działa poniekąd niezależnie od innych platform. Gdy ustawiasz reklamy na Facebooku, wtedy jesteś w pewnym stopniu uzależniony od tego serwisu. Zdarza się, że FB blokuje strony i konta reklamowe bez podania konkretnego powodu. Jeśli spotka Cię taka nieprzyjemna sytuacja, a ten portal ten jest jedynym źródłem przyciągania klientów, wtedy momentalnie Twój biznes przestaje działać. 

Edukacja użytkowników przez artykuły na blogu

Publikowanie treści to ważny obszar działań SEO, ale jest ono również istotne z punktu widzenia edukacji użytkowników. W końcu często na blogu są publikowane treści poradnikowe. Takie, dzięki którym klienci stają się coraz bardziej świadomi swoich potrzeb. Dzięki temu, że czytają je na blogu Twojego sklepu, mogą zauważyć, że jesteś właśnie Twój sklep jest w stanie je zaspokoić. 

Korzystanie z remarketingu

Ważną zaletą prowadzenia własnej strony internetowej jest możliwość wykorzystywania remarketingu. Dzięki narzędziom do analityki internetowej, możesz użytkownikom, którzy przeglądali określone modele samochodów na Twojej stronie, pokazać te samochody ponownie za pośrednictwem reklamy. Reklamy w Google, lub na Facebooku. 


Skuteczniejsza obsługa klienta

Dostępne na rynku narzędzia pozwalają usprawnić obsługę klienta dzięki stronie internetowej. Główną przewagą nad innymi kanałami komunikacji jest stosunkowo duża elastyczność projektowania stron. To Ty decydujesz, gdzie powinien znaleźć się formularz do wysyłania maili z zapytaniami. 

Możesz sięgnąć po coraz bardziej popularne chatboty, które wyręczą Cię z odpowiadania na w kółko te same pytania klientów. Kiedy chatbot będzie obsługiwał Twoich klientów, Ty będziesz miał czas na prezentacje swoich samochodów zainteresowanym klientom. 

Strona to też miejsce, w którym możesz umieścić sekcję z tzw. Często zadawanymi pytaniami (z ang. FAQ). To także ograniczy ilość zapytań kierowanych telefonicznie, czy mailowo. 

Własne strony lądowania

Mianem strony lądowania w marketingu określa się podstronę, na którą trafia użytkownik po kliknięciu Twojej reklamy. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, firmy, które posiadają własną witrynę internetową, budzą większe zaufanie. Dlatego Twoja działalność lepiej będzie postrzegana, jeśli użytkownicy będą kierowani z reklam na estetycznie wyglądającą stronę www Twojej firmy, aniżeli na stronę portalu z ogłoszeniami samochodowymi.

Poznawanie klientów w branży samochodowej

Kolejną zaletą posiadania własnej strony, gdy zajmujemy się handlem samochodami, jest możliwość poznania szczegółowo swoich potencjalnych klientów. Dzięki Google Analytics możesz sprawdzić, które samochody cieszą się największą popularnością wśród użytkowników odwiedzających Twoją stronę i te właśnie modele pokazywać w reklamach. 

Mamy nadzieję, że już widzisz, jak zacząć handel autami w Internecie, wykorzystując w tym celu stronę internetową.

Strona www w handlu samochodowym

Jak stworzyć stronę internetową dla biznesu samochodowego?

Jak już wyżej wspomnieliśmy, najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz stworzyć stronę interentową promująca Twój biznes z samochodami, jest WordPress. WordPress to popularny system do tworzenia stron i sklepów internetowych. Jego ogromną zaletą jest możliwość instalacji strony rozszerzeń (tzw. wtyczek), które pozwolą Ci zintegrować swoją stronę z zewnętrznymi portalami do sprzedaży online. 

Jeśli oprócz zwykłej strony, zdecydujesz się też na stworzenie sklepu internetowego, będziesz mógł bez trudu zintegrować go np. z Otomoto. Na polskim rynku istnieje pewna wtyczka, która jest prawdziwą rewelacją dla właścicieli salonów i komisów samochodowych. Dzięki temu narzędziu możesz bez trudu:

  • Publikować ogłoszenia na portalu Otomoto, które automatycznie trafiają na Twoją stronę/sklep internetowy.
  • Synchronizować dostępność pojazdów na Otomoto i w Twoim sklepie.
  • Edytować ogłoszenia w panelu Twojej strony internetowej na WordPressie.

Wtyczka ta jest dostępna tylko dla WordPressa. I to jest właśnie poważny argument przemawiający za wyborem tego oprogramowania jeśli chodzi o budowanie strony internetowej dla biznesu opierającego się o handel samochodami.

10 powodów, dlaczego Woocommerce to doskonała platforma do prowadzenia sklepu internetowego

Integracja strony internetowej z Otomoto

Instalacja wtyczki integrującej Otomoto ze stroną Twojego sklepu internetowego jest działaniem banalnym. Wystarczy ją zainstalować w panelu Twojej strony www, a następnie połączyć z Twoim kontem Otomoto. 

Działanie wtyczki integrującej sklep internetowy z Otomoto możesz sprawdzić za pośrednictwem testowego konta WP Desk. Pozwoli Ci to dokładnie zapoznać się z działaniem tego rozszerzenia i sprawdzić, czy chcesz od razu dokonać zakupu. 

Jeśli chcesz wiedzieć, jak zacząć handel autami, korzystając ze skutecznych narzędzi marketingu internetowego, napisz do nas. Wskażemy skuteczne rozwiązania, dzięki którym Twój biznes będzie rozwijać się zgodnie z planem.

Mamy nadzieję, że udało nam się przybliżyć zalety, jakie daje prowadzenie własnej strony internetowej sprzedawcom aut. Jeśli masz jakieś pytania na temat usprawnienia biznesu opartego o sprzedaż aut przez internet, możesz do nas napisać.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.