WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Wkrótce możesz tego potrzebować…

Może Cię także zainteresować… Inni klienci kupili także… Jest duża szansa, że takie wiadomości email zawitały także do Twojej skrzynki odbiorczej. Dlaczego tak się dzieje? Gdyż cross-selling i up-selling (to o nich będzie mowa) po prostu działają.

Co to jest cross-selling

Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) zachęca do dokupienia czegokolwiek w połączeniu z produktem podstawowym. Dla przykładu, jeśli kupujesz buty to bardzo prawdopodobne, że zostaną Ci zaproponowane produkty dodatkowe takie jak pasta, wkładki czy impregnat.

Cross-selling ma na celu osiągnięcie dwóch rzeczy. Zwiększenia średniej wartości zamówienia (AOV) oraz większej świadomości na temat innych produktów, które znajdują się w ofercie Twojego sklepu e-commerce.

Czym jest up-selling?

Up-selling ma miejsce wtedy, gdy skłaniasz klienta do zakupu lepszej wersji produktu. Weźmy na przykład zmianę miejsca w samolocie i przejście z klasy ekonomicznej do klasy biznesowej.

Obie te strategie można zaobserwować (i doświadczyć) w samoobsługowym kiosku w restauracjach McDonald’s. Dodatkowe frytki? Może chcesz powiększyć zestaw? To podręcznikowe przykłady cross i up-sellingu.

Czy cross-selling to tylko produkty?

Nie. Coraz częściej zdarza się, że zamiast produktów są nam oferowane usługi. Czasem lubimy je bardziej, jak przykładowo wniesienie na 4 piętro pralki. Czasem darzymy je mniejszą sympatią, jak choćby ultra, absolutnie bez wykluczeń***, gwarancja na kolejne 50 lat od zbicia, kradzieży, czy porwania. Niemniej, nie napotykalibyśmy na nie, gdyby cross-selling nie działał.

kurier z paczką

Czyli sprzedaż krzyżowa działa?

I tak jak! Badania amerykańskich naukowców, mówią o nawet 20-30% większej sprzedaży po wdrożeniu cross-sellingu do sklepu online.

My także mamy swoje badania, które mówią o trochę mniejszym, ale także rewelacyjnym wyniku. Piotr z GeekRoom opublikował na łamach naszego bloga artykuł, w którym dokładnie opisał przykład wdrożenia i wykorzystania mechanizmu cross-sellingu, w którym udało się dosprzedać produkt w 1 na 6 transakcji. Czyli 15%!

Piotr korzystał z wtyczki Quick Cross-Sells WooCommerce, która prezentuje trochę inne podejście do sprzedaży krzyżowej aniżeli to o którym zaraz Wam napiszę. Natomiast, przyjemnie jest mieć możliwość wyboru, prawda?

ShopMagic + Cross-selling + Google Analytics = ❤️

Ostatnie aktualizacje ShopMagic wzbogaciły naszą wtyczkę o dwie bardzo użyteczne funkcje. Pierwsza z nich to właśnie wsparcie dla cross-sellingu. Druga to integracja z Google Analytics, dzięki której będziesz w stanie rejestrować i śledzić ruch z automatyzacji w GA.

Aby cieszyć się możliwościami integracji z Google Analytics oraz wsparciem cross-sellingu, upewnij się, że wtyczka ShopMagic w Twoim sklepie jest w wersji minimum 2.27.

Jak wykorzystać cross-selling w ShopMagic?

Innymi słowy, jak skonfigurować cross-selling w sklepie WooCommerce. Dodając tę funkcjonalność do naszej wtyczki, chcieliśmy aby jej zastosowanie było jak najprostsze i nie wymagało dodatkowej konfiguracji.

Dlatego, dodaliśmy wsparcie dla cross-sellingu za pomocą placeholdera {{ order.cross_sells }}.

Placeholder ten, wykorzystuje kategorię cross-sells, która wbudowana jest w kartę produktu WooCommerce.

Jak w WooCommerce oznaczyć produkt jako cross-sells?

W tym celu, należy przejść kolejno do Produkty > Wszystkie Produkty, a następnie do edycji określonego produktu z Twojej oferty.

W metaboksie z danymi produktu, znajdziesz kartę Powiązane produkty oraz możliwość wyboru które produkty mają być oznaczone jako “Cross-sells”. Wystarczy je wybrać i zaktualizować dany produkt.

WooCommerce cross-sells

Jak śledzić ruch z automatyzacji ShopMagic w Google Analytics

Również w tym wypadku, postawiliśmy na prostotę i łatwość w konfiguracji. Dodaliśmy do naszej wtyczki UTM konfigurator, który właściwie robi wszystko za Ciebie. Konfigurator ten testowałem na swojej 6-letniej córce. Jego obsługa spodobała jej się tak bardzo, że zamiast rysować jednorożce, wspólnie tworzyliśmy i oznaczaliśmy kampanie w ShopMagic. O, na przykład takie:

UTM builder

Przykładowy cross-sell email

Dodaliśmy go za Ciebie. Pamiętasz jak całkiem niedawno pisałem o przepisach z gotowymi automatyzacjami w ShopMagic? Jeden z nich poświęcony jest właśnie cross-sellingowi:

przepis z cross-sellingiem

To automatyzacja, która uruchomi się tylko dla pierwszego zamówienia klienta i zaproponuje przedmioty oznaczone właśnie jako cross-sells.

Jeśli zamiast sprzedaży krzyżowej wolisz produkty rekomendowane

To nie ma takiego problemu. ShopMagic także i w tym wypadku ma dla Ciebie gotowe rozwiązanie. Po prostu użyj do tego placeholdera {{ order.related_products }}, który proponuje i łączy produkty z tej samej kategorii.

Czyli jeśli w jednej kategorii WooCommerce masz dwa produkty, A i B, a klient Twojego sklepu kupi A, to w wiadomości email otrzyma link do produktu B. Oczywiście zakładając, że korzystasz z placeholdera {{ order.related_products }}.

Taki email może być wysłany zaraz po zakupie lub też dzięki dodatkowi Delayed Actions opóźniony i wysłany np. tydzień po transakcji.

ShopMagic to produkt, który może Cię zainteresować…

Up-selling w artykule o cross-sellingu? Czemu nie?

Dotychczas rozmawialiśmy głównie o darmowej wersji ShopMagic. Zarówno integracja z Google Analytics, jak i wsparcie dla cross-sellingu są dostępne zupełnie za darmo.

ShopMagic PRO 229  (281,67  z VAT)

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 1970-01-01

Natomiast ShopMagic to pełna paleta możliwości, która usprawni Twoją komunikację z klientami, sprawi, że będziesz mieć więcej konwersji oraz poprzez automatyzację zadań, oszczędzi Twój czas.

I wiele, wiele więcej. ShopMagic to prawdziwy kombajn możliwości. Jeśli masz jakieś pytania lub nie wiesz, czy nasza wtyczka zrealizuje Twój scenariusz – skontaktuj się z nami.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.