Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Napiwek w sklepie WooCommerce na stronie produktowej

Wiele restauracji i innych lokali gastronomicznych prowadzi aktywną sprzedaż w Internecie jako sklepy WooCommerce. Obsługa takiej sprzedaży często wiąże się z podobnym lub niewiele mniejszym nakładem pracy co w przypadku zwykłej obsługi na miejscu. Dodatkowy napiwek w sklepie WooCommerce to dla gastronomii ciekawa metoda na zwiększenie zysku w trudnych czasach dla tej branży.

Nie w każdej kulturze zostawienie napiwku w restauracji jest mile widziane. W wielu krajach azjatyckich takie zachowanie jest odbierane negatywnie czy wręcz jako brak szacunku. Ale już krajach zachodnich dorzucenie kilku procent do kwoty rachunku traktuje się jako miły gest.

W sklepie WooCommerce są dwa miejsca gdzie wstawienie pola z napiwkiem ma sens. Pierwsze to podstrona produktowa. Często znajdują się tam już inne pola ułatwiające konfigurację dania (np. rodzaj ciasta na pizzę i dodatki) więc kolejne pole będzie wyglądało naturalnie.

Pomoże tu wtyczka Flexible Product Fields służąca do wstawienia dodatkowego pola konfiguracji produktu na stronie produktowej sklepu WooCommerce. W przypadku restauracji (gdzie produktami są posiłki) będą to przede wszystkim pola wyboru takie jak Checkbox lub Lista rozwijana (Select).

Drugie miejsce to formularz zakupu. Jest tam widoczna łączna kwota do zapłaty więc klient bez problemu oceni jaka kwota napiwku będzie adekwatna.

Do wstawienia dodatkowego pola na stronie formularza służy nasza inna wtyczka Flexible Checkout Fields. Więcej informacji znajduje się w artykule Napiwek w sklepie WooCommerce w formularzu zakupu.

Napiwek w sklepie WooCommerce jako Checkbox

To pole sprawdzi się najlepiej jeżeli lokal preferuje konkretną stawkę lub procent od ceny posiłku. Klient nie ma wielkiego wyboru – po prostu zaznaczy taki checkbox lub go zignoruje.

  1. Dodaj nową grupę z polami (przycisk Dodaj nową) lub edytuj już istniejącą grupę. W razie potrzeby przypisz grupę np. do produktu lub kategorii.
  2. Wstaw nowe pole klikając przycisk Dodaj pole.
  3. Wpisz Etykietę.
  4. Ustaw Typ pola jako Checkbox.
  5. Nie zaznaczaj checkboksa Wymagane.
  6. Wpisz Wartość pola. Jest to tekst jaki pojawi się obok etykiety pola (np. w koszyku) jeżeli klient zaznaczy checkbox. Zwykle wpisuje się tu tekst np. Tak albo Zgadzam się.
  7. Wybierz Typ ceny. Opcja Kwota oznacza stałą stawkę wyrażoną w jednostkach waluty. Opcja Procent doliczy napiwek w sklepie WooCommerce wyrażony jako procent od ceny bazowej posiłku. Procent zostanie przeliczony na konkretną kwotę wyrażoną w walucie.
  8. Podaj Cenę czyli kwotę lub stawkę procentową napiwku.
  9. Zapisz zmiany klikając przycisk Aktualizuj.

Napiwek w sklepie WooCommerce jako Checkbox

Napiwek jako pole Lista rozwijana

To pole umożliwia klientowi wybranie jednej z opcji napiwku. Klient sam zdecyduje czy zapłaci napiwek np. jako konkretną kwotę czy jako procent. Jeżeli nie wybierze z listy jednej z opcji to żadna kwota nie zostanie doliczona do rachunku.

  1. Dodaj nową grupę z polami (przycisk Dodaj nową) lub edytuj już istniejącą grupę. W razie potrzeby przypisz grupę np. do konkretnego produktu lub do wszystkich.
  2. Wstaw nowe pole klikając przycisk Dodaj pole.
  3. Wpisz Etykietę.
  4. Ustaw Typ pola jako Lista rozwijana.
  5. Nie zaznaczaj checkboksa Wymagane.
  6. Wpisz tekst Placeholdera. Ten tekst pojawi się jako pierwsza opcja z listy rozwijanej. Zwykle wpisuje się tu tekst np. Wybierz jedną z opcji.
  7. Dodaj przynajmniej dwie Opcje pola oznaczające inną kwotę napiwku.
    1. Dla każdej z opcji wpisz Wartość i Etykietę.
    2. Dla każdej z opcji wybierz Typ ceny i Cenę.
  8. Zapisz zmiany klikając przycisk Aktualizuj.

Napiwek jako pole Lista rozwijana

Podsumowanie

Wtyczka Flexible Product Fields PRO pozwala na łatwe przypisanie pola do więcej niż jednego produktu. Dzięki temu wystarczy stworzenie jednej grupy (pola) z napiwkiem i przypisanie jej do całego menu lub konkretnych kategorii. Nie ma więc potrzeby dodania pola dla każdego posiłku z osobna. Napiwek w sklepie WooCommerce dodawany jest więc globalnie.

Cały proces sprowadza się tak naprawdę do tego ile opcji wyboru napiwku dostanie klient. Przy jednej opcji wyboru wystarczy zwykły checkbox z przypisaną ceną (stałą lub procentową). Przy większej liczbie opcji konieczne będzie wstawienie pola z listą rozwijaną lub np. pola Radio (działającego na takiej samej zasadzie co Select).

Jeżeli klient zdecyduje się na przekazanie napiwku to taka informacja pojawi się potem w koszyku (Cart) i na stronie formularza zakupu (Checkout). Adnotacja o napiwku pojawi się też w podsumowaniu zakupu oraz w panelu WP (podczas edycji zakupu).

 

Flexible Product Fields PRO WooCommerce 189  (232,47  z VAT)

Pozwól klientom personalizować produkty przed dodaniem do koszyka. Dodaj nowe pola produktów WooCommerce. Stwórz kreator personalizacji produktów, aby sprzedawać nadruki, grawerunki, opakowania na prezent, wizytówki, pieczątki i inne.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 2024-09-07
Działa z WooCommerce 8.9 - 9.3

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.