Za rogiem koniec wakacji, a więc powoli nadchodzi „Dzień Wolności Rodzica”, czyli 1 września. Alternatywnie nazywany „Dniem Zniewolenia”, przez towarzyszy współobywateli objętych obowiązkiem szkolnym*.
Zakładam, że dla większości naszych czytelników dzień ten nie będzie znacząco różnił się od innych. Natomiast, będąc w temacie zakupów szkolnych, pozwolę sobie sięgnąć po kredki, flamastry, plecaki oraz książki i wytłumaczyć na kilku przykładach czym różnią się maile z WooCommerce od maili wysyłanych za pomocą ShopMagic.
Dlaczego? Aby jednocześnie z pokazaniem możliwości naszej wtyczki, odpowiedzieć na poniższe pytania:
- Po co mi ten ShopMagic?
- Pokaż mi jedną przewagę ShopMagic nad WooCommerce (pokażę więcej!)
- Czy ShopMagic jest trudny do konfiguracji?
ShopMagic i kredki?
W tym momencie możesz całkiem słusznie spytać, ok, ale co mają kredki wspólnego z ShopMagic?
Cóż. Ogólnie rzecz ujmując – niewiele. Niemniej jednak kredki budują raczej pozytywne skojarzenia. Mógłbym równie dobrze napisać artykuł o wpływie ShopMagic na inflację albo jak zrobić reasumpcję w WordPress za pomocą wtyczki ShopMagic, ale… co za dużo to niezdrowo.
Przykłady automatyzacji dla sklepu WooCommerce
Będą zatem kredki, a użyjemy ich jako jednego z produktów sprzedawanych w sklepie papierniczym. Stworzymy kilka automatycznych wiadomości email, które uruchomią się w określonych warunkach, takich jak:
- Kup kredki i otrzymaj kupon na zeszyt.
- Witaj w naszym sklepie z kredkami.
- Wydałeś na kredki 1000 złotych (jednak inflacja!), proszę blok za darmo.
- Zapomniałeś o kredkach? Nie martw się, przypomnimy Ci o nich.
- Jadę na Zlot Właścicieli Sklepów Papierniczych 2021, nie chcę o nim zapomnieć!
Powyższe kilka przykładów automatyzacji powinno namalować Ci obraz, jak korzystać z wtyczki ShopMagic. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przybory szkolne, zamienić na to, co Ty sprzedajesz w swoim sklepie WooCommerce.
Jako że w WP Desk lubimy transparentność, to od razu zaznaczę, że realizacja powyższych scenariuszy marketing automation dla WooCommerce wymagać będzie ShopMagic PRO, której cena skutecznie opiera się inflacji.
ShopMagic PRO 229 zł (281,67 zł z VAT)
Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.
Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegółyWszystko jasne? W takim razie zaczynamy.
Jak stworzyć email z kuponem rabatowym WooCommerce
Innymi słowy, „kup kredki, a otrzymasz rabat na zeszyt”.
ShopMagic umożliwia tworzenie unikatowych kuponów rabatowych, dzięki zastosowaniu placeholdera {{ shop.coupon }}
.
Nasza wtyczka wykorzystuje do tego kupony stworzone za pomocą WooCommerce (Marketing > Kupony). Stwórz szablon kuponu, określ wszystkie jego warunki, jak ilość użyć, rodzaj i wysokość zniżki, ograniczenia produktowe i zapisz formatkę jako kupon prywatny.
Jeśli zapiszesz kupon jako prywatny to ShopMagic wykryje go, gdy będziesz chcieć dodać placeholder {{ shop.coupon }}
do swoich automatyzacji. Zobaczysz wtedy okno podobne do tego:
W tym momencie możesz jeszcze delikatnie zmodyfikować kupon, kliknąć przycisku “Skopiuj placeholder i zamknij” i gotowe. Każdy odbiorca otrzyma unikatowy kod kuponu o określonych wcześniej warunkach.
Chcesz zobaczyć jak może wyglądać taka przykładowa automatyzacja? Służę pomocą:
Wiadomość powitalna WooCommerce
Punkt drugi z naszej listy tj. „Witaj w naszym sklepie z kredkami”. ShopMagic umożliwia wysłanie specjalnego maila dla pierwszego zakupu dokonanego przez danego klienta. Taki email zostanie wysłany tylko raz.
Jest to możliwe dzięki zastosowaniu w automatyzacji filtra Zamówienie – Pierwsze Zamówienie Klienta i ustawienie jego warunku na Tak. Oto jak taki filtr wygląda w automatyzacji:
Jeśli potrzebujesz kompletnego poradnika, jak krok po kroku stworzyć taką automatyzację, rzuć okiem na ten wpis E-mail, powitalny, czyli jak zrobić dobre pierwsze wrażenie.
Dodam jeszcze, że filtr Zamówienie – Pierwsze Zamówienie Klienta można również użyć odwrotnie, czyli wysłać e-mail do klienta, gdy składa w Twoim sklepie kolejne (nie-pierwsze!) zamówienie.
Zaawansowana segmentacja klientów WooCommerce
Wspomniany wcześniej kredkowy przykład – „Wydałeś na kredki 1000 złotych (jednak inflacja!), proszę blok za darmo” to tylko jedna z kilku tysięcy możliwości segmentacji klientów jakie daje Ci wtyczka ShopMagic.
Nie dość, że możesz skorzystać z ponad 30 filtrów, to dodatkowo każdy filtr ma kilka warunków, które możesz użyć aby jeszcze lepiej wybrać odbiorców Twoich wiadomości.
Kilka przykładów grupowania klientów:
- Mail do klientów, którzy wydali na zakupy określoną kwotę.
- Mail do klientów, którzy dokonali zakupu w określonym czasie.
- Wiadomość do klientów, którzy wybrali określoną metodę dostawy.
- Różnicowanie wiadomości do zarejestrowanych użytkowników i gości.
Jeśli interesuje Cię ta tematyka i chcesz wdrożyć ją w swoim sklepie, rzuć okiem na nasz blog. Szczegółowo opisaliśmy tam zasady i możliwości segmentacji klientów w WooCommerce.
Jak wysłać jednorazowy/manualny email?
ShopMagic pozwala i na to. I to bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego WordPressa.
Dzięki temu, jako administrator sklepu możesz uruchomić i wysłać wiadomość e-mail za każdym razem, gdy tego potrzebujesz. Może to być e-mail z ofertą specjalną, przygotowaną na konkretną promocję. Może to być również ważna informacja czy powiadomienie, które Twoi klienci powinni natychmiast otrzymać.
Oczywiście możesz również taki mail zaplanować, przygotować i dodać do kolejki ShopMagic, a nasza wtyczka wyśle go do wybranych klientów w wybranym przez Ciebie czasie.
Integracja ShopMagic z WooCommerce Bookings
Zlot Właścicieli Sklepów Papierniczych 2021? Super sprawa. Rzeczywiście, źle byłoby zapomnieć o takim wydarzeniu. Dlatego też ShopMagic pozwala tworzyć automatyczne maile z przypomnieniem przed zaistnieniem określonego zdarzenia. Może to być właśnie festiwal, koncert, kurs czy też rezerwacja miejsca w hotelu.
Ty decydujesz, kiedy Twoi klienci otrzymają takie powiadomienie.
Możliwości ShopMagic PRO
Są właściwie nieograniczone. Wyżej wymienione są jedynie przykładami, a ShopMagic pozwala na wiele więcej. Jeśli masz jakieś pytania, nie wiesz jak wdrożyć określony scenariusz lub czy da się go zrealizować – pisz śmiało, czekamy na Ciebie.
*Jeśli czytasz ten artykuł w ramach naszego newslettera (lub ogólnie po 1 września) to znaczy, że daliśmy radę i najgorsze za nami!