Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Przygotuj swój sklep na Black Friday z Flexible Pricing – promocje WooCommerce

Przygotuj promocje i rabaty na Black Friday w WooCommerce - WP Desk

Nadchodzi sezon na promocje. Wielkimi krokami zbliża się czas przedświątecznych wyprzedaży – Black Friday, Black Week oraz Cyber Monday. Przygotuj swój sklep internetowy na wzmożony ruch i zaoferuj swoim klientom atrakcyjne promocje WooCommerce.

Korzystając ze zwiększonego zainteresowania ofertą, możesz zejść trochę ze swojej marży. Efekt skali zrobi swoje. Dzięki temu, że więcej osób kupi twoje produkty po niższej cenie, przychód finalnie może okazać się wyższy niż przy cenach regularnych.

Czarny Piątek 2022 wypada w piątek, 25. listopada

Cyber Monday 2022 przypada w poniedziałek, 28. listopada

Z tego poradnika dowiesz się:

Ręczna zmiana cen produktów

W WooCommerce masz możliwość ustawiania ceny promocyjnej dla każdego produktu.

Oczywiście możesz ręcznie ustawiać cenę promocyjną dla każdego produktu, a po zakończeniu okresu promocyjnego (znowu ręcznie) przywrócić ceny regularne. Oczywiście możesz skorzystać z wbudowanego kalendarza promocji, ale musisz pamiętać, że to narzędzie wymaga żmudnego ustawiania harmonogramu promocji pojedynczo, produkt po produkcie.

Black Friday - promocje dla produktu wbudowane w WooCommerce

Standardowo w WooCommerce możesz ustawić ceny promocyjne dla wielu produktów za pomocą funkcji Masowych działań. Załóżmy, że chcesz wprowadzić dla produktów z jednej kategorii promocyjne ceny, mniejsze o 10% od cen regularnych.

Wystarczy, że wykonasz poniższe kroki:

  1. Przejdź do ekranu listy produktów
  2. Wylistuj produkty z kategorii, która cię interesuje
  3. Zaznacz na liście produkty, które chcesz sprzedawać po promocyjnej ceniePromocyjna cena na Black Friday dla kategorii produktów WooCommerce
  4. Wybierz opcję Edytuj z poziomu Masowych działań
  5. Przejdź do sekcji Promocja
  6. Wybierz opcję Zmniejsz regularną cenę o (wartość lub procent):
  7. Wprowadź wartość 10% i zatwierdź:Ustawienie masowych cen promocyjnych dla kategorii produktów w WooCommerce
Uwaga! Za pomocą menu Masowych działań nie usuniesz cen promocyjnych! Aby cofnąć zmiany, będziesz musiał “przeklikać” się przez każdy produkt oddzielnie….

Jak widzisz, nie jest to ani intuicyjne, ani wygodne, prawda? Ponadto, ten sposób zadziała tylko dla produktów prostych.

Jeśli w swoim sklepie korzystasz z wariantów, ich ceny się nie zmienią!

Wtyczka Flexible Pricing – promocje WooCommerce

Podobną promocję możesz w kilka sekund ustawić za pomocą wtyczki Flexible Pricing.

Flexible Pricing to wtyczka do tworzenia promocji i rabatów. Idealnie nada się więc do konfiguracji promocji na Black Friday. Z jej pomocą zrealizujesz nawet zaawansowane scenariusze promocji.

Wtyczkę znajdziesz w naszym sklepie:

Flexible Pricing WooCommerce 229  (281,67  z VAT)

Najbardziej elastyczna wtyczka do tworzenia promocji w WooCommerce. Stwórz promocje i rabaty dla produktów, kategorii lub grup klientów dynamicznie z Flexible Pricing WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 253 547 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-15
Działa z WooCommerce 9.1 - 9.4

Po instalacji i aktywacji wtyczki, przejdź do menu WooCommerce -> Flexible Pricing. Następnie do zakładki Promocje dla kategorii:

Black Friday promocje Flexible Pricing dla kategorii

Tu ustawisz rabat 10% na produkty z wybranej kategorii:

  1. Na początku aktywuj promocję, zaznaczając checkbox w kolumnie Włączone
  2. Później wybierz Rabat procentowy w polu Typ rabatu
  3. Wprowadź 10 w polu Wartość rabatu:

I gotowe! To chyba nie zajęło zbyt dużo czasu, prawda?

Po zapisaniu zmian twoi klienci od razu zobaczą przeceny w sklepie:

Black Friday promocje i rabaty dla kategorii w sklepie WooCommerce

Oczywiście możesz w ten sposób ustawić rabat dla wielu kategorii produktów w sklepie WooCommerce. Rabat zadziała także dla wariantów!

Po zakończeniu Black Friday wystarczy, że dezaktywujesz promocję, odznaczając checkbox w ustawieniach wtyczki. A ceny wyświetlane w sklepie wrócą do cen regularnych.

Drugi produkt za złotówkę

Według badań rabat typu “Kup jeden produkt, drugi otrzymasz za złotówkę” jest ulubioną formą promocji w Polsce.

Na pewno masz w swoim sklepie produkty, które są objęte większą marżą niż inne. W Black Friday warto zaoferować klientom te produkty, schodząc z marżą na niższy poziom lub sprzedawać je po kosztach – wszystko po to, aby napędzić sprzedaż innych produktów. Spójrz jak łatwo skonfigurować promocję typu “Kup jeden produkt, drugi otrzymasz za złotówkę” przy pomocy wtyczki Flexible Pricing.

Widok rabatu i promocji na Black Friday dla kategorii w sklepie WooCommerce
Drugi produkt za złotówkę

Utwórz nową kategorię produktów WooCommerce, do której następnie przypiszesz produkty, które będzie można kupić w promocji.

Przejdź do menu Produkty -> Kategorie -> Dodaj nową:

Black Friday w WooCommerce - promocja typu kup 2 produkty i jeden otrzymaj za złotówkę

Następnie przypisz do nowej kategorii produkty, które mają być oferowana za złotówkę przy zakupie innych produktów z wybranych kategorii. Możesz to zrobić, ponownie korzystając z funkcji Masowych działań:

Dodaj szybko nową kategorię dla produktów w WooCommerce - masowe działania

Właśnie utworzyłeś nową kategorię produktów i dodałeś do niej produkty, które kupujący otrzymają za złotówkę, jeśli zawartość ich koszyka spełni odpowiednie warunki.

Teraz skonfiguruj promocję “Drugi produkt za złotówkę”.

Przejdź do menu: WooCommerce -> Flexible Pricing -> Promocje dla kategorii -> Zaawansowane promocje dla kategorii:

  1. Wprowadź tytuł promocji (opcjonalne)
  2. Później wybierz z listy rozwijanej opcję Wszyscy w polu Obowiązuje dla
  3. Wskaż, aby warunki promocji były oparte o Ilość pozycji w koszyku
  4. Oraz wybierz kategorie, od których będą zależeć warunki promocji oraz kategorie, które zostaną przecenione w koszyku.

Zaawansowane rabaty i promocje na Black Friday w WooCommerce

Efekt końcowy: jeśli kupujący doda do koszyka produkt z kategorii Szlafroki, będzie mógł kupić produkt z kategorii Black Friday za 1 zł.

Kup wtyczkę Flexible Pricing →

Wyższa wartość zamówienia – wyższy rabat

Możesz również zaoferować swoim klientom rabat progresywny – im więcej, tym taniej. Zwiększ wartość koszyków zakupowych, zachęcając kupujących do dodawania kolejnych produktów w czasie zakupów. Im wyższa wartość zamówienia, tym wyższy rabat zostanie naliczony w koszyku.

Jeśli wartość zamówienia:

  • przekroczy 100 zł, rabat wyniesie 10%
  • będzie wyższa niż 200 zł, rabat wyniesie 20%
  • przekroczy 300 zł, rabat wyniesie 30%

Aby wdrożyć tę promocję w swoim sklepie, przejdź do sekcji Promocje dla zamówień i skonfiguruj progi promocji w sposób wskazany na poniższym zrzucie ekranu:

Rabat dla całego zamówienia - promocje Flexible Pricing w WooCommerce na Black Friday
Im więcej, tym taniej

Efekt końcowy będzie widoczny w koszyku:

Większy rabat - progi promocji według kwoty zamówienia w WooCommerce
Na zamówienie o wartości 200 zł został naliczony rabat w wysokości 20%
Kup wtyczkę Flexible Pricing →

Wtyczkę Flexible Pricing oraz inne wtyczki od WP Desk możesz przetestować w darmowym demo!

Kupon na kolejne zakupy

Jeśli chciałbyś, aby twoi klienci wrócili do ciebie po zakończeniu okresu gorących promocji, zaoferuj im możliwość zakupu karty podarunkowej na kolejne zakupy. Może to być też idealny prezent świąteczny dla bliskich.

Black Friday - karta podarunkowa z kuponem rabatowym w WooCommerce

Pobierz z repozytorium WordPressa bezpłatną wtyczkę Kupony PDF WooCommerce i utwórz eleganckie vouchery podarunkowe, które będzie można zakupić w Twoim sklepie. Wygenerowany kupon w formacie PDF zostanie przesłany w wiadomości e-mail. Taka karta podarunkowa może być wspaniałym prezentem na różne okazje i święta!

Zobacz możliwości Kuponów PDF WooCommerce na stronie produktowej wtyczki.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.