Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Cenniki hurtowe w Allegro WooCommerce – czyli wtyczka w wersji 4.4

Czy cenniki hurtowe w Allegro WooCommerce mają sens? Tak! I już tłumaczę dlaczego. ????

Z tego artykułu dowiesz się:
✅ Dlaczego wdrożyliśmy cenniki hurtowe w Allegro WooCommerce,
✅ Jak skorzystać z cenników hurtowych pracując z wtyczką,
✅ Co jeszcze zmieniliśmy we wtyczce Allegro WooCommerce.

Cenniki hurtowe w Allegro WooCommerce – skąd ten pomysł?

Według statystyk Allegro, co czwarta firma w Polsce robi zakupy na allegro.pl. Oznacza to ok. 1 miliona użytkowników, których profil zakupów może bardzo różnić się od zakupów klientów indywidualnych.

W jaki sposób? ????

Po pierwsze, wartość zamówień. Niezależnie od celu, w jakim firma kupuje od Ciebie produkty, pojedyncze firmowe zamówienie może być wielokrotnie większe, niż klienta indywidualnego. Dzieje się tak dlatego, że firmy kupują produkty, które są im potrzebne do działań operacyjnych, czyli związanych z wytwarzaniem dalszych usług.

Oczywiście firmy mogą być też klientami końcowymi, np. gdy kupują środki czystości lub akcesoria biurowe, ale nawet w tym wypadku zakładam, że średnia wielkość zamówienia będzie wyższa, niż w przypadku klientów indywidualnych (choć nie znalazłem danych, które by potwierdziły to założenie).

Po drugie, sprzedaż do klientów biznesowych ma większe szanse, aby zyskać charakter cykliczny.

Dzieje się tak, ponieważ sprzedaż B2B ma bardziej relacyjny charakter i bardziej niż sprzedaż indywidualna, opiera się na dobrze przeprowadzonej usłudze. Począwszy od negocjacji cenowych, przez szybkość dostawy, a kończąc na przeprowadzeniu procesu reklamacji lub zwrotu.

???? Celowo pomijam programy lojalnościowe, cykliczność promocji dla różnych kategorii, czy cechowanie emocjonalne zakupów okresowych (np. z okazji świąt). Jeśli chcesz o tym poczytać — daj znać w komentarzu. Napiszemy o tym osobny tekst!

Wyobraź sobie swoją sprzedaż na Allegro. Zauważ, że proces reklamacji i zwrotu to przede wszystkim Twoja odpowiedzialność. Od Ciebie zależy jej szybkość i jakość. To samo dotyczy dostawy, która zależy od Ciebie jako nadawcy i firmy kurierskiej, z którą pracujesz.

Ale możliwość negocjowania cen zamówień np. w oparciu o ilość kupowanych produktów było zależne od Allegro i do tej pory ograniczone technicznie w serwisie allegro.pl. Allegro po prostu wymagało podania jednej ceny za produkt niezależnie od ilości oraz profilu klienta.

To się zmieniło. Na początku tego roku Allegro zdało sobie sprawę z ryzyka, jakie niesie za sobą to ograniczenie. Przecież zamówienia B2B w łatwy sposób mogły wyciekać z serwisu w stronę indywidualnych kontaktów i negocjacji cenowych. Ryzyko jest ogromne, biorąc pod uwagę ilość klientów i transakcji B2B oraz prognozowane wzrosty na rynku e-commerce dodatkowo przyspieszone przez pandemię (szacowany wzrost rok do roku 2020 do 2021 wyniesie 45%).

Zobacz analizę trendów, usług i ułatwień dla firm na Allegro w 2022 i możliwości automatyzacji obsługi zamówień dzięki integracji sklepu internetowego i Allegro.

Jak skorzystać z cenników hurtowych w Allegro WooCommerce

Konsekwencją było wprowadzenie przez Allegro cenników hurtowych, które pozwoliły na różnicowanie ceny produktów w zależności od profilu klienta (klient indywidualny i firma), oraz ilości zamawianego produktu. W ten sposób Allegro wprowadziło najprostsze uelastycznienie procesu zakupowego, które w transakcjach B2B może być kluczowe.

A my dodaliśmy cenniki hurtowe w Allegro WooCommerce w wersji 4.4

Dzięki tej funkcjonalności możesz różnicować swoją sprzedaż, a przez to kierować ją do klientów biznesowych i wykorzystać szansę, jaką daje bardzo dynamiczny wzrost rynku e-commerce.

Aby przeprowadzić konfigurację cennika hurtowego w Allegro WooCommerce, zacznij od stworzenia go w systemie Allegro:

  1. Przejdź do zakładki Cenniki hurtowe, którą znajdziesz w Ustawieniach sprzedaży,
  2. Kliknij przycisk Dodaj Cennik,
  3. Nazwij cennik według uznania,
  4. I określ liczbę sztuk, oraz wysokość zniżki dla każdego progu.
  5. Na końcu kliknij Zapisz

Po zapisie ustawień przejdź do kokpitu WordPressa. W zakładce Allegro → Szablony wybierz szablon, który chcesz zaktualizować lub kliknij Dodaj nowy.

W edycji szablonu odnajdź pole Cennik hurtowy i wybierz jeden z cenników, które skonfigurowałeś na swoim koncie Allegro.

Cenniki hurtowe w Allegro WooCommerce

Protip ????
Rób testy cenników. Sprawdzaj, jakie konfiguracje progów cenowych będą najbardziej atrakcyjne dla Twoich klientów. Zaprojektuj kilka scenariuszy testów A/B i przeprowadź je w zbliżonych warunkach, na podobnych produktach, aby przekonać się, który scenariusz będzie najskuteczniejszy.

Jeśli chcesz, żebym napisał artykuł jak robić testy A/B, daj znać w komentarzu!

Co jeszcze znajdziesz w Allegro WooCommerce 4.4

Oprócz cenników hurtowych w Allegro WooCommerce do wersji 4.4 dodaliśmy również:

Możliwość całkowitego wyłączenia maili transakcyjnych z WooCommerce. Nową opcję znajdziesz w ustawieniach głównych wtyczki, w tym miejscu:

synchronizacja maili w allegro woocommerce

Oraz możliwość mapowania nazw firm producentów, które są inne niż dostępne na liście obsługiwanej przez API Allegro.

Na zakończenie ????

Mam nadzieję, że znajdziesz zastosowanie dla cenników hurtowych oraz dla innych opcji, które wdrażamy, do pracy ze swoją integracją pomiędzy Allegro a WooCommerce. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wszystkich możliwościach integracji, przejdź na stronę wtyczki:

Allegro WooCommerce 499  (613,77  z VAT)

Zwiększ sprzedaż w sklepie dzięki dwustronnej integracji Allegro z WooCommerce. Allegro WooCommerce to wtyczka, która zamieni Twój sklep na WordPress i WooCommerce w centrum zarządzania aukcjami Allegro.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 253 556 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-20
Działa z WooCommerce 9.1 - 9.5

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.