Od dłuższego czasu, nosiliśmy się z zamiarem przeorganizowania komunikacji marketingowej, jaką można prowadzić za pomocą naszej wtyczki. Jedna z ostatnich aktualizacji to właśnie realizacja tego zamiaru. Zapraszam na krótki wpis, w którym pokażę, jak wykorzystywać ShopMagic (także jej darmową wersję) do komunikacji marketingowej.
Wiosenne porządki
“Przeorganizować” to raczej mocne niedopowiedzenie. Dosłownie wywróciliśmy komunikację w ShopMagic do góry nogami, po to by bezpośrednio odpowiadała na potrzeby użytkowników i działała zgodnie z założeniami.
Rozdział komunikacji na trzy osobne zakładki tj. Listy marketingowe, subskrybenci oraz import/eksport. Dodanie wewnętrznego formularza do zapisu na listy, pełne wsparcie dla double opt-in oraz więcej możliwości dla admina sklepu.
Listy w wersji 2.0
Szybki rzut oka na nowy widok z zakładki Listy:
Jak widać, komunikacja została podzielona na trzy osobne zakładki, tj. Listy marketingowe, subskrybenci oraz możliwość importu i eksportu list.
W pierwszej zakładce widać wszystkie listy, ich rodzaj, ogólną liczbę subskrybentów oraz shortcode do formularza, o którym nieco więcej za chwilę.
Druga zakładka, tj. subskrybenci umożliwia podgląd wszystkich osób zapisanych do list, wraz z informacjami odnośnie do tego, kiedy nastąpił zapis, na jakie listy dana osoba jest zapisana oraz jej statusie.
Zakładka subskrybenci ma filtry, więc można w łatwy sposób wyszukać subskrybentów konkretnej listy lub danego typu list tj. opt-in lub opt-out.
W tej zakładce dodaliśmy także możliwość ręcznego usuwania danej osoby z listy, np. na wyraźne żądanie klienta.
Wreszcie import/eksport to miejsce, gdzie… można zaimportować listę kontaktów z innego programu lub wyeksportować swoją na zewnątrz. Dodam tylko, że ShopMagic pracuje na plikach CSV.
Formularz zapisu do list
Do tej pory, aby wykorzystać możliwość zapisu do list za pomocą formularza, należało zainstalować jedną z naszych integracji tj. Contact Form 7 lub Gravity Forms. Zachowując taką możliwość, dodaliśmy jednocześnie opcję wykorzystania wewnętrznego formularza.
Formularz tworzony jest automatycznie, w widoku list marketingowych i jest to shortcode, który należy po prostu wkleić na swojej stronie.
Co więcej, formularz ten może być formularzem typu double opt-in, jeśli chcesz dać możliwość potwierdzenia zapisu do newslettera. W takim wypadku, po zapisie np. do newslettera, ShopMagic wyśle automatyczną wiadomość na skrzynkę e-mail subskrybenta, który będzie musiał kliknąć link zawarty w tej wiadomości. Tylko w przypadku kliknięcia, adres e-mail zostanie dodany do listy marketingowej.
Jakie są możliwości zapisu oraz wypisu z list marketingowych?
Istnieją trzy sposoby dodania klienta do listy:
- Klient może zapisać się do newslettera poprzez formularz.
- W podsumowaniu zamówienia, jeśli jako admin wybrałeś taką opcję przy określonej liście.
- Klienci mogą również zostać dodani do list za pomocą akcji Dodaj e-mail do listy.
Jeśli natomiast chodzi o wypisanie z określonej listy, można to zrobić na cztery sposoby:
- Poprzez placeholder
{{ customer.unsubscribe_url }}
, dodany do wiadomości w automatyzacji. - Poprzez opcjonalny link w stopce wiadomości e-mail.
- Administrator sklepu może ręcznie usunąć klienta z listy.
- Za pomocą automatyzacji, utworzonej na akcję Usuń e-mail.
Zaawansowane sposoby wykorzystywania list
Oprócz typowej funkcji komunikacyjnej listy mogą też (w połączeniu z dodatkiem ShopMagic Zaawansowane Filtry) być potężnym narzędziem segmentacji klientów.
ShopMagic PRO 229 zł (281,67 zł z VAT)
Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.
Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegółyCo więcej, po zainstalowaniu dodatku Manualne Akcje, możesz adresować konkretną grupę klientów np. wszystkich zapisanych na listę „promocje” jednorazową wiadomością email. Co, de facto daje możliwość tworzenia pełnoprawnych newsletterów. I to bezpośrednio z panelu WordPress.
Całkowity koszt takiego rozwiązania to 199 złotych netto. Nawet jeśli masz zamiar wysłać 100000 lub milion wiadomości. Takie liczby nie robią na naszej wtyczce wrażenia i nie wpływają na jej cenę.
ShopMagic dla newsletterów jest już dostępny
Jak nam wyszło? Co sądzicie o listach i komunikacji marketingowej w ShopMagic? Dajcie znać w komentarzach lub piszcie do nas bezpośrednio.