Zarządzanie sklepem internetowym to złożony proces. Jako manadżer masz mnóstwo obowiązków, takich jak wprowadzanie nowych produktów, tworzenie ofert specjalnych, wysyłanie newsletterów, obliczanie marży itd. Ale czy tak naprawdę robisz coś, aby zatrzymać klientów w swoim sklepie? Dodanie listy życzeń do Twojego sklepu WooCommerce może Ci w tym pomóc. W tym wpisie powiem Ci, jak to zrobić.
Czym tak właściwie jest lista życzeń?
Myślę, że wszyscy znamy odpowiedź na to pytanie. Jeśli jednak miałabym powiedzieć w kilku słowach, czym jest lista ulubionych, odpowiedziałabym, że jest to narzędzie, które pomaga klientom stworzyć listę produktów, które chcą kupić później lub mieć do nich łatwy dostęp w dowolnym momencie. Z drugiej strony, dla managera sklepu, jest to istotne udogodnienie, które znacząco przyczynia się do wzrostu konwersji i wydłuża czas zaangażowania w sklepie. Innymi słowy, jest to rozwiązanie korzystne zarówno dla klienta, jak i dla zarządzającego sklepem internetowym.
Zalety posiadania listy życzeń w Twoim sklepie WooCommerce
Jak już wspomniałam, korzyści płynące z posiadania listy życzeń WooCommerce są różne w zależności od grupy docelowej.
Dowiedzmy się, jakie są przykładowe zalety korzystania z listy życzeń z punktu widzenia klienta:
- Możliwość tworzenia własnych zestawień produktów bez natychmiastowego zamiaru zakupu,
- Skrócenie czasu spędzanego na szukaniu produktu w momencie ponownego odwiedzenia sklepu,
- Możliwość śledzenia spadków cen obserwowanego produktu,
- Dzielenie się ulubionymi produktami z przyjaciółmi i rodziną,
- Przyjemniejsze zakupy
Jeśli zaś chodzi o menedżera sklepu internetowego, oto tylko niektóre korzyści wynikające z posiadania wtyczki listy życzeń:
- Ogranicza porzucane koszyki,
- Zapewnia klientom możliwość zapisania interesujących ich produktów, co pozwala na zwiększenie ich bazy,
- Angażuje większą liczbę klientów w sklepie,
- Sklep internetowy może zwiększyć sprzedaż, między innymi oferując swoim klientom możliwość przeniesienia wszystkich ulubionych produktów do koszyka za pomocą jednego kliknięcia,
- Umożliwiając klientom dzielenie się listą życzeń w mediach społecznościowych, zwiększa się widoczność marki
Nie zapomnijmy o najważniejszej korzyści, jaka wynika z dodania listy życzeń do sklepu internetowego WooCommerce: wszystkie wymienione powyżej zalety prowadzą do zwiększenia współczynnika konwersji. Czyż nie jest to nadrzędny cel wszystkich osób zarządzających sklepami internetowymi?
Dodaj wtyczkę listy życzeń do sklepu na WooCommerce
Przede wszystkim musisz wybrać odpowiednią wtyczkę listy ulubionych. Gorąco polecam wtyczkę Elastyczna Lista Życzeń WooCommerce (Flexible Wishlist). Jest darmowa, pasuje do każdego motywu, jest lekka i bardzo łatwa w użyciu. Ta darmowa wtyczka do listy życzeń WooCommerce świetnie poradzi sobie zarówno z Twoimi potrzebami, jak i z z oczekiwaniami Twoich klientów.
Zobacz filmik o głównych dostępnych, darmowych, funkcjach wtyczki Elastyczna Lista Życzeń WooCommerce:
Pobierz i aktywuj wtyczkę
Po pobraniu wtyczki i aktywowaniu jej, po lewej stronie menu pulpitu nawigacyjnego WordPress pojawi się nowa zakładka:
Oto Twoja wtyczka do listy życzeń. Po kliknięciu tego przycisku możesz zacząć konfigurować listę ulubionych. Pamiętaj jednak, że jeśli nie jest to Twoja działka i nie chcesz poświęcać na to czasu, zrobiliśmy to już za Ciebie. Wtyczka Elastyczna Lista Życzeń WooCommerce (Flexible Wishlist) dostarcza gotowych rozwiązań, a lista życzeń jest gotowa do działania po samym zainstalowaniu i aktywowaniu jej.
Ustawienia podstawowe
Niemniej jednak, jeśli chcesz skonfigurować wtyczkę zgodnie z własnymi preferencjami, zacznij od ustawień podstawowych, w których możesz wybrać, gdzie ma być wyświetlany element “Moja lista życzeń” oraz ustawić pozycję ikony na stronie sklepu (do wyboru: nakładka na obraz produktu, powyżej przycisku Dodaj do koszyka, poniżej przycisku Dodaj do koszyka, po lewej stronie przycisku Dodaj do koszyka lub po prawej stronie przycisku Dodaj do koszyka).
Następnie zdecyduj o umieszczeniu tej samej ikony na stronie produktu. Wybierz pomiędzy pozycją nad lub pod przyciskiem “Dodaj do koszyka”. Gdy już to zrobisz, wybierz typ ikony, który najlepiej pasuje do kategorii Twojego sklepu lub po prostu wybierz taką, która najbardziej Ci się podoba.
Oto jak w praktyce wygląda strona z ustawieniami podstawowymi:
Ustawienia tekstowe
Ok, teraz skupmy się na ustawieniach wyświetlanych pól tekstowych. W tej sekcji możesz ustawić własny adres URL strony listy życzeń, tytuł strony listy ulubionych, wstawić tekst, który ma być wyświetlany na przycisku powrotu, nadać własną domyślną nazwę listy życzeń, pole nowej listy i wiele więcej… Zobacz sam:
Ustawienia strony wishlisty i inne ustawienia
Na koniec możesz zdecydować, czy chcesz włączyć kolumnę Ilość i włączyć ikony mediów społecznościowych na stronie list życzeń. Oprócz tego na dole strony możesz przywrócić wszystko do ustawień domyślnych i wyczyścić dane wtyczki podczas jej odinstalowywania. Spójrz:
Podsumowanie
W tym artykule pokazałam Ci, jak dodać wtyczkę listy życzeń w Twoim sklepie WooCommerce. Mam nadzieję, że ten artykuł był pomocny i będziesz zadowolony z działania wtyczki Elastyczna Lista Życzeń WooCommerce. Jeśli masz jakieś wątpliwości lub chciałbyś zapoznać się bardziej szczegółowymi informacjami, zajrzyj do Dokumentacji.
Nie wahaj się i wypróbuj wtyczkę Elastyczna Lista Życzeń WooCommerce (Flexible Wishlist). Wtyczka jest lekka, pasuje do każdego motywu i zapewnia funkcje (takie jak możliwość tworzenia nieograniczonej liczby list życzeń), które inne wtyczki list życzeń zapewniają w wersji premium. Wypróbuj ją i daj nam znać, co o niej myślisz!