Proces zwrotów w sklepie internetowym zajmuje trochę czasu. Zwłaszcza gdy masz dodatkowe pytania dotyczące powodów zwrotu lub chcesz łatwiej obsługiwać reklamacje klientów w Twoim sklepie WooCommerce. Dziś pokażę Ci, jak szybciej i sprawniej zarządzać procesem zwrotu i dodać formularz zwrotu w WooCommerce dzięki darmowej wtyczce! Wykonuj zwroty WooCommerce i zdobywaj dodatkowe informacje od klientów!
Efektywne zarządzanie zwrotami i reklamacjami
W WooCommerce zwroty możesz wykonać na ekranie edycji zamówienia. Domyślny system zwrotów w WooCommerce wymaga ręcznej akceptacji i często dodatkowego kontaktu z klientem. Czyli czasu. Zobaczmy, czy jest szybsze rozwiązanie!
Spis treści
Dowiedz się, jak przyspieszyć proces zwrotów w WooCommerce za pomocą bezpłatnej wtyczki i w ten sposób znacznie poprawić obsługę zwrotów, reklamacji lub zgłoszeń gwarancyjnych.
- Pozwól klientom na zwroty z poziomu konta
- Zarządzaj zwrotami WooCommerce w jednym miejscu
- Prowadź komunikację i otrzymuj informacje na temat zwrotów
- Dodaj formularz zwrotu, aby uzyskać więcej informacji i wymagane zgody
- Ustaw warunki dla zwrotów, automatyczne zwroty, zwrot na kupon i inne opcje w PRO
1. Pozwól klientom na zwroty z poziomu konta
Czasami w sklepie internetowym zdarzają się zwroty i jest to oczywiste. Natomiast dobrze byłoby zapewnić sobie i swoim klientom szybką obsługę zwrotów i zarządzać komunikacją bezpośrednio w sklepie.
Zobaczmy, jak to zrobić za pomocą bezpłatnej wtyczki.
- Najpierw pobierz i zainstaluj Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce,
Pobierz darmową wtyczkę →
- Następnie włącz pokazywanie przycisku zwrotu dla zamówień WooCommerce,
- Twoi klienci będą mogli poprosić o zwrot bezpośrednio ze swojego konta,
- Ty natomiast będziesz mógł zarządzać wszystkimi zwrotami i komunikacją z klientami z poziomu WooCommerce.
To świetny i szybki sposób na obsługę zwrotów w sklepie internetowym, nie sądzisz?
2. Zarządzaj zwrotami WooCommerce w jednym miejscu
Dzięki wtyczce wszystkie żądania zwrotów trafią do jednego podmenu w WooCommerce (powyżej). Na ekranie danego zamówienia znajdziesz nową sekcję:
Jak widzisz, w metaboksie znajdziesz wszystkie informacje od klienta dotyczące żądania zwrotu, jego przyczyny oraz listy produktów do zwrotu.
Możesz zaakceptować prośbę, odrzucić ją, poczekać na zwrot produktów lub zweryfikować prośbę (np. prosząc o dodatkowe informacje lub przesłanie zdjęć). Oprócz statusu możesz również dodać notatkę do klienta.
3. Prowadź komunikację i otrzymuj informacje na temat zwrotów
Klient zobaczy wiadomość wraz z informacją o statusie zwrotu zamówienia w wiadomości e-mail:
Status żądania zwrotu i notatka pojawią się również na koncie klienta dla danego zamówienia:
Wtyczka pozwoli Ci też na modyfikację szablonów wiadomości dla statusów zwrotu…
…i dopasowanie treści e-maili z przyjaznym edytorem graficznym:
Jak widzisz, Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce zapewniają łatwiejszą i szybszą komunikację przy zwrotach. Szablony e-maili i notatki to jednak niejedyny sposób na lepsze zarządzanie procesem zwrotów w WooCommerce.
4. Dodaj formularz zwrotu, aby uzyskać więcej informacji i wymagane zgody
Istnieje również sposób na zebranie dodatkowych informacji od klientów, na przykład:
- przyczyn zwrotu zamówienia,
- opinii dotyczącej obsługi klienta,
- opisu usterek czy powodów rezygnacji z produktów lub usług,
- akceptacji polityki prywatności, polityki zwrotów lub warunków gwarancyjnych,
- informowania o dalszych krokach procesu reklamacji i odpowiedziach na często zadawane pytania.
Formularz zwrotu, dzięki wtyczce, dodasz w WooCommerce w ciągu kilku minut:
Klient zobaczy nowy formularz podczas wysyłania prośby o zwrot zamówienia WooCommerce:
Informacje z formularza zobaczysz w edycji zamówienia w sekcji z danymi dotyczącymi żądania zwrotu:
Jak widzisz, prośba o zwrot dostarczy Ci teraz o wiele więcej informacji do podjęcia decyzji o zwrocie lub jego odmowie niż pozwalał na to sam WooCommerce. Formularz zbierze również wszystkie niezbędne zgody dotyczące prywatności, akceptacji polityki zwrotów lub warunków napraw czy gwarancji w Twoim sklepie!
5. Warunki dla zwrotów, automatyczne zwroty, zwrot na kupon i inne opcje w PRO
Wtyczka Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce posiada również wersję PRO. Znajdziesz w niej dodatkowe ustawienia i jeszcze większą automatyzację.
PRO zawiera na przykład:
- obsługę zwrotów częściowych,
- możliwość wyboru warunków dla pojawienia się przycisku zwrotu,
- automatyczne zwroty, jeśli nie chcesz akceptować wniosków o zwrot ręcznie,
- możliwość ukrycia przycisku zwrotu dla zamówień WooCommerce po określonym czasie,
- wybór typu zwrotu Na kupon (klienci zamiast pieniędzy otrzymają automatycznie kupony WooCommerce do wykorzystania na nowe zakupy),
- dodatkowe typy pól formularza zwrotu (multi select, upload, HTML),
- profesjonalne wsparcie techniczne,
- nowe funkcje i aktualizacje wersji PRO.
Podsumowanie
Dziś pokazałem Ci, jak przyśpieszyć i wydajnie obsługiwać proces zwrotów w WooCommerce! A także, w jaki sposób dodać formularz zwrotu dla klientów dla łatwiejszej obsługi reklamacji i zwrotów w sklepie. Dopasowanie wiadomości e-mail pozwoli zautomatyzować komunikację dotyczącą zwrotów i wniosków gwarancyjnych.
Odwiedź stronę produktową wtyczki Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce i zobacz jej wszystkie funkcje. Przeczytaj też dokumentację wtyczki i sprawdź jej działanie w darmowym demo!
Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce 199 zł (244,77 zł z VAT)
Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce to wtyczka, z którą uporządkujesz proces zwrotów w sklepie i poprawisz komunikację z klientami. Przyspiesz obsługę zamówień, reklamacje i zwroty WooCommerce.
Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegółyJeśli masz jakieś pytania lub sugestie dotyczące wtyczki, napisz do nas!