Wishlista to – z punktu widzenia klienta sklepu – banalnie prosta wtyczka spełniająca funkcję podobną do koszyka. Dzięki niej produkty są zapisywane w bezpiecznym miejscu podczas gdy w głowie klienta dojrzewają powoli decyzje o zakupie. Nasza wtyczka Elastyczna Lista Życzeń WooCommerce także jest lekka i maksymalnie prosta w użyciu.
Flexible Wishlist for WooCommerce FREE | Quick introduction to the plugin
Przyszedł czas na wprowadzenie wersji premium do tego darmowego pluginu. Wersja PRO zmienia wiele przede wszystkim z punktu widzenia zarządzającego sklepem. Ale klient też dzięki niej skorzysta ponieważ jedną z kluczowych funkcji jest wysyłanie maili z kuponami promocyjnymi. Nic tak nie pomaga w podjęciu decyzji o zakupie jak niespodzianka w postaci rabatu.
Elastyczna Lista Życzeń WooCommerce – Analytics & Emails rozszerza darmową wersję o trzy kolejne zakładki.
- Najbardziej popularne – to trzy tabele będące kopalnią wiedzy o produktach (oraz o ich kategoriach i tagach) jakie klienci dodają do swoich list
- Wszystkie listy życzeń – tu admin znajdzie informacje o wszystkich listach stworzonych w sklepie
- Promocje – ten element umożliwia wysłanie maili z kuponami do konkretnej grupy docelowej (zbudowanej na podstawie danych z zakładki Najbardziej popularne)
Najbardziej popularne produkty
W darmowej wersji wtyczki nie ma funkcji podglądu list i tego co się na nich znajduje. Zarządzający sklepem ma więc ograniczoną wiedzę na temat tego co podoba się klientom. Jeżeli klient kupi produkt to w raportach sprzedaży zostaje to odnotowane. Ale samo dodanie do listy nie spowoduje już żadnej akcji w sklepie. Te informacje pojawią się dopiero wraz z instalacją dodatku.
Pierwsza tabela zawiera pełne informacje o wszystkich produktach jakie dodano już do list.
- Kolumna Nazwa produktu zawiera miniaturkę oraz nazwę produktu i jego stan magazynowy. To bardzo ważna informacja w zestawieniu z danymi z kolejnych kolumn ponieważ ułatwia to zaplanowanie promocji. Wysłanie promocji nie ma większego sensu jeżeli stan magazynowy jest zbyt niski.
- Kolumna Listy życzeń pokazuje na ilu listach znajduje się produkt. Czasem jeden użytkownik ma kilka list więc ta liczba jest zwykle nieco wyższa niż ta w kolumnie Użytkownicy.
- Kolumna Użytkownicy informuje ilu z nich zapisało produkt do swojej listy. Liczba ta pokazuje jak potencjalnie duża jest grupa docelowa dla promocji.
- Kolumna Ilość na liście życzeń sumuje ile razy produkt dodano do jakiejkolwiek z list. Czasem jedna lista zawiera po kilka sztuk danego produktu więc jest to ważna informacja zwłaszcza jeżeli w danym sklepie produkty kupuje się hurtowo.
Pozostałe dwie tabele zawierają taki sam zestaw informacji ale punktem odniesienia są kategorie i tagi. Dzięki temu zarządzający sklepem ma dużo szerszy punkt widzenia.
Podsumowanie
Wszystkie wspomniane tabele są potem wykorzystywane do zbudowania grupy docelowej podczas tworzenia promocji. Promocja to nic innego jak masowa wysyłka maili z kodem rabatowym do grupy docelowej posiadającej na listach np. produkt z konkretnej kategorii.
Wtyczka daje więc nie tylko podgląd informacji ale także umożliwia ich wykorzystanie podczas tworzenia spersonalizowanej oferty. Dzięki temu produkty szybko przenoszą się z list do koszyka. To najważniejsza funkcja wersji premium wtyczki Elastyczna Lista Życzeń WooCommerce.