Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Przedstawiamy ShopMagic 3.0. Zupełnie nowa twarz wysyłki emaili w WooCommerce!

Unowocześniona twarz automatyzacji i wysyłki emaili w WooCommerce, czyli ShopMagic w wersji 3.0. Kolejna, duża odsłona wtyczki to odświeżony design, wypakowany po brzegi nowymi funkcjonalnościami. O co całe to zamieszanie? Z chęcią wszystko Ci wyjaśnię!

Ewolucja

Ciężko jest przekonać do drastycznych zmian, nawet jeśli wprowadzane są z chirurgiczną precyzją. Nasz zespół od początku przyjął założenie, że nadchodząca wersja ShopMagic ma ewoluować, rozwijać się, jednocześnie dbając o to, żeby każdy czuł się, jak u siebie. Słowem, edycja automatyzacji dalej ma być prosta i intuicyjna, a dodatkowo przyjemna dla oka. Pierwsze opinie wskazują, że osiągnęliśmy nasze założenie.

Z chęcią poznam także Twoje zdanie!

Nie jest tajemnicą, że interfejs użytkownika w WordPressie do najmłodszych nie należy (o czym kontrybutorzy popularnego CMS-a pewnie świetnie zdają sobie sprawę, intensywnie rozwijając nowy edytor Gutenberg). Przez ponad 15 lat nie doświadczyliśmy zbyt wielu zmian wizualnych w klasycznym edytorze i choć niektórzy mogą argumentować, że WordPress po prostu dojrzał, my nie chcemy popadać w stagnację.

Uniezależnienie od standardowego wyglądu nie jest tylko czczą fanaberią – oferuje cały wachlarz możliwości i pole do wprowadzenia nowych funkcjonalności.

Nowe funkcjonalności

Doskonale już wiesz, że ShopMagic zyskało nową twarz, czy raczej międzymordzie (z ang. interface). Na tym jednak nie kończy się lista wprowadzonych przez nas modyfikacji. Co najbardziej zainteresuje Cię jako właścicielkę/właściciela sklepu WooCommerce?

  • Mierzenie skuteczności kampanii email;
  • Dashboard z podglądem statystyk;
  • Integracja z wydarzeniami WordPressa;
  • Samodzielna obsługa wielojęzycznych sklepów;

Open rate i click rate. Nareszcie!🎉​

Z niecierpliwością czekaliśmy na tę funkcjonalność, a wiemy, że Ty także nie przejdziesz obok niej obojętnie! Wraz z nową wersją, ShopMagic umożliwi Ci dokładne śledzenie tego, co dzieje się z wysłanymi przez Ciebie wiadomościami email. Czy są one otwierane przez klientów? Jak dobrze klikają się zawarte tam linki? Jaką skuteczność ma Twój mailing? Zaktualizuj naszą wtyczkę, żeby zaspokoić ciekawość i znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Wszystkie statystyki dostępne będą w dedykowanej zakładce w Logach. Tam możesz przefiltrować wiadomości np. po e-mailu użytkownika czy konkretnej kampanii. Nie zawsze potrzeba aż tak dokładnego wglądu w dane, dlatego statystyki zsumowane z ostatnich 30 dni będą zwizualizowane w formie wykresów dostępnych w dashboardzie.

Jak zawsze, nie ma tu żadnego haczyka – żadnych limitów maili, ograniczeń w zbieraniu statystyk, ukrytych płatności. Śledzenie maili jest dostępne już w darmowej wersji ShopMagic!

Centrum dowodzenia kosmosem automatyzacjami

Panel główny (dashboard) to dla nas gwóźdź programu – główny powód modernizacji interfejsu użytkownika, idealne miejsce na podsumowania oraz kilka użytecznych informacji dla Ciebie.

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że to tylko jedna zakładka, ale znajdziesz tam wszystko, czego potrzeba:

✔️​stworzysz szybko nową automatyzację;
✔️​podejrzysz statystyki związane ze wszystkimi automatyzacjami;
✔️​sprawdzisz nowości z naszego bloga (nie umkną Ci żadne nowinki i funkcjonalności!);
✔️​znajdziesz kilka szybkich linków prosto do dokumentacji;
✔️​sprawdzisz kilka ostatnio wykonanych automatyzacji;
✔️​otrzymasz informacje o ciekawych przykładach użycia wtyczki i będziesz mieć dostęp do insiderskich promocji.

Dashboard jest dostępny w każdej wersji wtyczki. Free czy PRO – nie ma to znaczenia. 

Każdy właściciel sklepu WooCommerce, który korzysta z ShopMagic może od teraz wygodnie zarządzać automatyzacjami, bezpośrednio z panelu zarządzania.

Pytałem już o Twoją opinię? Nie szkodzi, poproszę o nią raz jeszcze – autentycznie jestem ciekaw, co myślisz o nowym wydaniu ShopMagic? Zostaw swoją sugestię na naszej stronie.

Pełna obsługa wielojęzycznych sklepów

Być poliglotą to nie lada wyczyn; okazuje się, że to wyzwanie nie tylko podczas nauki, ale nawet w momencie obsługi wielojęzycznych sklepów WooCommerce. Istnieje wiele wtyczek, które pozwalają przedstawić stronę w kilku wersjach językowych, ale automatyzacje to… cóż, zupełnie inna para kaloszy.

Niemniej, kiedy wysyłanie długiego maila z kilkoma językami jednocześnie nie jest dobrą opcją (a umówmy się, prawie nigdy nie jest), trzeba jakoś uporać się z podobnym problemem.

Wraz z nową wersją, ShopMagic jest w stanie samodzielnie poradzić sobie z obsługą wysyłki Twoich wiadomości w różnych językach, dostosowując się do odbiorcy. Rozwiązanie te jest wbudowane w główną wersję wtyczki, więc nie musisz się martwić o kolejne rozszerzenia. Jedyne, co musisz zrobić, to włączyć odpowiadający za to moduł w ustawieniach. Co więcej, samodzielna obsługa tłumaczeń oznacza, że nie potrzebujesz już dłużej WPML (The WordPress Multilingual Plugin) czy innej wtyczki do tłumaczenia Twoich wiadomości (choć pewnie dalej będziesz jej potrzebował do przetłumaczenia witryny).

Integracja z WordPressem

ShopMagic służy głównie do obsługi okołozakupowej komunikacji w WooCommerce. Jednak nie oznacza to, że jest to jedyna funkcja naszej wtyczki. Integrujemy się z wtyczkami do formularzy, subskrypcjami, Slackiem czy też oferujemy możliwość uruchomienia manualnego mailingu do klientów.

Teraz do listy możliwych scenariuszy automatyzacji dokładamy integrację z wydarzeniami w WordPressie. Możesz zaprojektować przepływ pracy, który zostanie uruchomiony po publikacji nowego wpisu na Twojej stronie lub otrzymaniu komentarza.

Jak z tego skorzystać i jakie daje to możliwości? Powiem Ci, jak robi się to u nas i zaproponuję jeszcze jedną możliwość.

Jako WP Desk lubimy chwalić się popełnionymi przez nas tekstami, a że większość naszej komunikacji przebiega przez Slacka, każdy nowy post na blogu o określonej kategorii zostaje wysłany w postaci krótkiej notki z linkiem na specjalny kanał naszego komunikatora.

Ja natomiast nie mogę doczekać się, kiedy z pomocą manualnych akcji dla ShopMagic będę mógł wysyłać newslettery, bazujące na nowo-opublikowanych postach do całej bazy naszych Klientów. Z pewnością zorientujesz się, kiedy taka wiadomość trafi na Twoją skrzynkę!

WooCommerce nie jest już wymagany

Miły dodatek dla osób, które w ShopMagic widzą potencjał na email marketing bloga lub innego rodzaju strony nieopartej o e-commerce. Od teraz zainstalujesz wtyczkę bez zbędnego dodawania WooCommerce. Idealnie nada się to do automatyzacji wysyłki newslettera czy zaawansowanych akcji opartych o formularze (na przykład, gdybyś chciała/chciał przesyłać dane z formularzy kontaktowych do Google Sheets).

Nowy interfejs

Powyższe hasło pojawiało się już kilkukrotnie w tekście; pozwól, że teraz przybliżę pokrótce (czy nawet pokażę), co właściwie oznacza odświeżony wygląd ShopMagic.

wysyłka maili w WooCommerce wtyczka Shopmagic
ShopMagic 3.0. – Dashboard

 

automatyzacje WooCommerce
ShopMagic 3.0. – Automatyzacje

Dla przypomnienia wersja przed zmianami:

shopmagic wysyłka maili w WooCommerce - poprzedni layout
ShopMagic: Poprzedni interfejs

O dashboardzie już wiesz i niewątpliwie jeszcze nie raz przyjdzie Ci go zobaczyć. Jakie jeszcze zmiany na pewno rzucą się w oczy?

Wprowadziliśmy horyzontalne menu, zawsze dostępne w górnej części ekranu. Dalej możesz korzystać z klasycznego menu WordPressa, choć nieco je odchudziliśmy. W nowym głównym menu znajdziesz też kilka nowych, interesujących zakładek.

Jedną z takich podstron będą Logi, które zawierają zakładki z wynikami automatyzacji, zakolejkowanymi akcjami oraz wspomnianą nowość – statystyki Twoich kampanii marketingowych.

Ustawienia dalej znajdziesz w tym samym miejscu, choć delikatnie zmieniliśmy ich układ. Dodatkowo, podstrona w ustawieniach pozwoli Ci instalować wszystkie darmowe rozszerzenia bez konieczności wyszukiwania w katalogu WordPressa. Dodanie porzuconych koszyków czy integracji z Google Sheets to teraz kwestia jednego kliknięcia.

Edycja automatyzacji

Creme de la creme, czyli edycja automatyzacji, serce ShopMagic także przeszło metamorfozę. Istotnie, zachowaliśmy zbliżony układ automatyzacji (w końcu nie trzeba wymyślać koła na nowo), jednak od teraz automatyzacje mają wyraźniejszy podział na sekcje wydarzeń, filtrów i akcji. 

ShopMagic ma coraz więcej możliwości, więc mam nadzieję, że docenisz takie udogodnienia jak opcja wyszukiwania wybranego wydarzenia czy akcji po wpisaniu słowa kluczowego – niby niewiele, ale pomaga zorientować się w posiadanych zasobach.

Odeszliśmy także od charakterystycznych metaboksów. Nie musisz się jednak martwić – wszystkie placeholdery dalej znajdziesz po prawej stronie, a automatyzację opublikujesz natychmiastowo, przełączając jeden przycisk.

W dodatku, jeśli coś zasieje Twoją wątpliwość, w panelu automatyzacji masz bezpośredni dostęp do zakładki z poradnikiem, gdzie możesz wyszukać artykuł z naszej dokumentacji, służący pomocą.

Przede wszystkim citius

Jeśli śledzisz technologie internetowe, to możesz wiedzieć, że dziś już większość stron internetowych obsługuje HTTP/2, a nawet HTTP/3 (jeśli jeszcze nie masz tego na stronie, koniecznie dopytaj o tę kwestię swój hosting. Niesamowicie przyspieszy to działanie Twojej witryny).

Co to oznacza dla Ciebie i ShopMagic? Dużo szybsze działanie! Automatyzacje ładują się teraz w mgnieniu oka, a przejście pomiędzy zakładkami zajmuje mniej niż sekundę.

Szanujemy Twój czas i z każdym wydaniem staramy się usprawniać nie tylko działanie automatyzacji, ale także wpływ ShopMagic na szybkość funkcjonowania Twojej strony. Z dumą mogę powiedzieć, że już dotychczas nasza wtyczka nie spowalniała ładowania strony, a teraz działa to jeszcze szybciej!

Poza wymienionymi tutaj zmianami, transformację przeszła także baza kodu, zasilającego ShopMagic i, choć samo funkcjonowanie naszej wtyczki nie zostało wywrócone do góry nogami, zmiany te należą już do bardziej technicznych i nadających się na osobny artykuł.

Mam nadzieję, że przekonałem Cię do tego, że ShopMagic nie tylko warto zaktualizować, ale najlepiej zrobić to jak najszybciej! I pamiętaj, nie jesteśmy kolejną firmą, która zwraca uwagę na Twoją opinię, my naprawdę zwracamy uwagę na Twoją opinię, więc nie wahaj się nią z nami podzielić!

Ah…I jeszcze jedno. ShopMagic 3.0. możesz pobrać tutaj:

ShopMagic

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.

Pobierz za darmo lub Przejdź do WordPress.org
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 21.11.2024

 

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.