WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Zarządzanie zamówieniami – Allegro WooCommerce

Zestawienie zamówień

W menu “Zamówienia” WooCommerce możesz:

  • wyszukiwać zamówienia zaimportowane z Allegro po nicku użytkownika
  • wyświetlić wszystkie zamówienia z Allegro
  • wyświetlić wszystkie zamówienia złożone w WooCommerce (poza Allegro)

W kolumnie Allegro zobaczysz informacje o koncie Allegro, gdzie złożono zamówienie i nicku kupującego. Wyświetlą się też numery aukcji składające się na dane zamówienie.

Allegro WooCommerce -zamówienie z widokiem konta gdzie było zamówienie
Zestawienie zamówień
Zamówienia z Allegro są pobierane do sklepu WooCommerce po tym jak kupujący wypełni w Allegro formularz opcji dostawy i zapłaty. Jeśli otrzymałeś od Allegro maila z tytułem Sprzedałeś przedmiot…, ale zamówienie nie zostało zaimportowane do sklepu WooCommerce, poczekaj, aż kupujący wypełni formularz. Wtedy zamówienie zostanie pobrane do sklepu.

Zamówienia będą pobierane w momencie, kiedy we wtyczce będzie, włączona opcja Pobieraj zakupy z Allegro. Należy przejść do Allegro > Ustawienia > Synchronizacja gdzie znajdują się ustawienia dotyczące zamówień. Samo włączenie wspomnianej opcji nie wystarczy. Produkty muszą być również powiązane, tzn. wystawione z WooCommerce do Allegro w ramach wystawienia aukcji lub importowane z Allegro do WooCommerce za pomocą importu aukcji.

Import zamówień z Allegro do WooCommerce
Import zamówień z Allegro do WooCommerce

Jeśli zamówienia nie są importowane do sklepu, zajrzyj do działu FAQ dokumentacji wtyczki.

Zakres pobieranych zamówień

Domyślnie wtyczka pobiera wszystkie zamówienia złożone na aukcjach podłączonych do sklepu. Zostaną pobrane wszystkie zamówienia, które zostały złożone w Allegro w ciągu ostatnich 14 dni. Jeśli chciałbyś zmodyfikować ten przedział czasowy, dodaj do pliku functions.php swojego motywu poniższy kod:

W tym przypadku wtyczka będzie pobierać tylko zamówienia złożonych w ciągu ostatnich trzech dni. Aby zmodyfikować ten parametr, zastąp cyfrę 3 dowolną liczbą.

Edycja zamówienia

Formularz zakupowy Allegro

W edycji zamówienia dostępny jest “Formularz zakupowy Allegro”, który zawiera:

  • konto Allegro, gdzie złożono zamówienie,
  • nazwę kupującego,
  • numery aukcji, których dotyczy zamówienie,
  • treść wiadomości od kupującego,
  • szczegóły dostawy wraz z punktem odbioru,
  • dane do faktury jeśli klient zaznaczył opcję faktury.
Allegro WooCommerce Formularz zakupowy Allegro dla zamówienia
Formularz zakupowy Allegro z informacjami o dostawie i wiadomością od kupującego

Faktury

Aby otrzymywać w sekcji danych kupującego w WooCommerce informacje o decyzji kupujących na temat chęci otrzymania faktury i numeru NIP, skorzystaj z naszych wtyczek do wystawiania faktur. Dzięki nim nie tylko wyświetlisz w sekcji Płatność w WooCommerce decyzję klienta, ale też automatycznie lub manualnie (jednym kliknięciem) wystawisz i wyślesz fakturę klientowi.

Numer telefonu w zamówieniu z Allegro

Domyślnie w WooCommerce nie ma pola Numer telefonu w sekcji Wysyłka. Numer telefonu w zamówieniu jest pobierany z danych konta kupującego w Allegro.

Jeśli w zamówieniu Allegro występuje wysyłka, wtyczka pobiera numer telefonu odbiorcy przesyłki z zamówienia Allegro i umieszcza go w sekcji Płatność w zamówieniu w WooCommerce (billing_phone).

Płatności

Statusy płatności dla pobranych zamówień obsługują statusy zamówienia WooCommerce:

  • Płatność za pobraniem – status “W trakcie realizacji”
  • Płatność przelewem bankowym – status “Oczekuje na płatność”
  • Płatność PayU zrealizowana – status “W trakcie realizacji”
  • Płatność PayU nie opłacona – status “Oczekuje na płatność”
  • Płatność PayU nie opłacona (Przelew tradycyjny) – status “Oczekuje na płatność”
  • Płatność PayU anulowana – status “Anulowane”
  • Płatność PayU niepoprawna – status “Nieudane”

Więcej na temat statusów zamówień w WooCommerce: Statusy zamówień w WooCommerce.

Synchronizacja statusów zamówień

Wtyczka posiada funkcjonalność dwustronnej (WooCommerce -> Allegro i Allegro -> WooCommerce) synchronizacji statusów zamówień. Zmiana statusu zamówienia po stronie sklepu skutkuje zmianą statusu zamówienia w systemie sprzedaży Allegro, zmiana po stronie Allegro zostanie odnotowana przez sklep. Z oficjalnej dokumentacji Allegro dowiesz się jak korzystać ze statusów.

Synchronizacja działa w trzech przypadkach:

  • Zmiana statusu zamówienia w WooCommerce na Anulowane wywoła zmianę statusu zamówienia Allegro na ANULOWANE
  • Zmiana statusu zamówienia w WooCommerce na Zrealizowane wywoła zmianę statusu zamówienia Allegro na WYSŁANE
  • Zmiana statusu zamówienia w WooCommerce na W trakcie realizacji wywoła zmianę statusu zamówienia Allegro na W REALIZACJI

Również zmiana statusu po stronie Allegro zostanie odnotowana po stronie sklepu WooCommerce, w każdym z trzech powyższych przypadków.

Integracje wysyłkowe

Wtyczka Allegro jest zintegrowana z wtyczkami WP Desk do obsługi wysyłki w WooCommerce: eNadawca, InPost i Orlen Paczka WooCommerce. Dzięki tej integracji możliwe jest nadawanie przesyłek dla zamówień pobranych z Allegro.

Poniższe informacje są przeznaczone dla sklepów, które korzystają z wtyczek  eNadawca, InPost i Orlen Paczka WooCommerce. Zainstaluj te wtyczki, aby móc nadawać przesyłki dla zamówień z Allegro.

Jeśli kupujący na Allegro wybierze metodę wysyłki z oferty Poczty Polskiej, InPostu lub Orlen Paczka WooCommerce i jego zamówienie zostanie pobrane do WooCommerce, wtyczka wykryje metodę dostawy. Na ekranie edycji zamówienia pojawi się metabox umożliwiający szybkie nadanie przesyłki.

Metabox InPostu umożliwiający nadanie przesyłki dla zamówienia pobranego z Allegro

Automatyczne przekazywanie numery przesyłki do Allegro

Po wygenerowaniu przesyłki dla zamówienia Allegro za pomocą wtyczki InPost lub eNadawca, numer przesyłki zostanie automatycznie przekazany do Allegro:

Allegro Smart

Przesyłki będą również rozliczone w systemie InPost jako Allegro Smart, gdyż istnieje możliwość zaczytywania specjalnego szyfrowanego adresu @ allegro. Nadawanie tego typu przesyłek niczym nie różni się od nadawania pozostałych przesyłek, gdyż to API operatora wysyłkowego wykrywa, że ma to być przesyłka typu Smart. Cały proces jest realizowany automatycznie. Administrator sklepu nie musi wraz z każdą wysyłką pamiętać o tego typu rozróżnieniu przesyłek.

Metody dostawy

W pobranym z Allegro zamówienia rozpoznawane są następujące metody dostawy:

InPost:

Metabox InPost pojawi się w edycji zamówienia tylko w przypadku jeżeli zamówienie posiada status W trakcie realizacji lub Zrealizowane
  • Paczkomaty 24/7
  • Paczkomaty 24/7 pobranie
  • Allegro Paczkomaty InPost
  • Allegro Paczkomaty InPost pobranie
  • Allegro Kurier24 InPost
  • Allegro Kurier24 InPost pobranie
  • Allegro miniKurier24 InPost
  • Allegro miniKurier24 InPost pobranie

Poczta Polska:

  • Paczka pocztowa ekonomiczna
  • Paczka pocztowa priorytetowa
  • Przesyłka pobraniowa / Paczka48 pobranie
  • List polecony ekonomiczny
  • Allegro Przesyłka Polecona
  • Przesyłka pobraniowa priorytetowa / Paczka24 pobranie
  • List polecony priorytetowy
  • Przesyłka kurierska
  • Przesyłka kurierska pobraniowa
  • Pocztex Kurier48 & Allegro Pocztex Kurier 48
  • Pocztex Kurier48 pobraniowy & Allegro Pocztex Kurier 48 pobranie
  • Pocztex Kurier24
  • Pocztex Kurier24 Pobranie
  • Paczka24
  • Paczka48
  • Odbiór w punkcie po przedpłacie – Paczka24 Odbiór w Punkcie
  • Odbiór w punkcie – Paczka24 Odbiór w Punkcie
  • Odbiór w punkcie po przedpłacie – E-PRZESYŁKA / Paczka48 Odbiór w Punkcie
  • Odbiór w punkcie – E-PRZESYŁKA / Paczka48 Odbiór w Punkcie

Orlen Paczka WooCommerce:

  • Orlen Paczka WooCommerce
Numer przesyłki Orlen Paczka WooCommerce nie zostanie automatycznie przekazany do Allegro. Należy to zrobić ręcznie.

Nazwy metod płatności

Jeśli chciałbyś, aby wtyczka po pobraniu zamówienia zapisała je w WooCommerce z wybraną przez ciebie nazwą metody płatności, dodaj do pliku functions.php swojego motywu poniższy kod:

Zastąp frazę Nazwa metody płatności Allegro wybraną przez ciebie nazwą.

Opcje dla zaawansowanych użytkowników

Od wersji 4.2 wtyczki możesz wykorzystać filtr woocommerce_allegro_order_create. Jest on wywoływany po utworzeniu zamówienia pobranego z Allegro.

Dostępne są również filtry woocommerce_allegro_processing_order_status (domyślnie processing), woocommerce_allegro_finish_order_status (domyślnie completed) oraz woocommerce_allegro_cancel_order_status (domyślnie cancelled), za pomocą których można dodać do sklepu unikalny status zamówienia.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.