Automatyczna zmiana statusu zamówienia to główna funkcja wtyczki Statusy Zamówień WooCommerce. Wczoraj pojawiła się wersja 2.0, która pozwala wybrać warunki, kiedy i jaki status ma otrzymać zamówienie po udanej płatności.
Spis treści
- Realizacja zamówień w WooCommerce
- Szybki przegląd funkcjonalności Statusów Zamówień WooCommerce
- Logika warunkowa – dodatkowe możliwości wtyczki
Realizacja zamówień w WooCommerce
W przypadku wielu metod płatności zamówienie “kończy” na statusie “w trakcie realizacji”. Dlaczego? Domyślnie WooCommerce posiada ten status, aby umożliwić dodatkowe działania po płatności, np. pakowanie przesyłki. Zamówienie otrzyma status “zrealizowane” po zmianie statusu przez administratora lub obsługę zaplecza sklepu WooCommerce.
Taki proces zmiany wymaga oczywiście dodatkowej pracy i uwagi. Natomiast wiele zamówień mogłoby od razu otrzymać status “zrealizowane” po udanej płatności. Przykładowo zamówienia z produktami wirtualnymi nie wymagają z reguły etapu pakowania.
Szybki przegląd funkcjonalności Statusów Zamówień WooCommerce
Wychodząc naprzeciw potrzebie, WP Desk zbudowało wtyczkę do automatycznej zmiany statusów zamówień dla wszystkich zamówień, gdy w koszyku był choć jeden produkt wirtualny albo zamówienie zawierało wyłącznie produkty wirtualne. Wtyczka jest dość prosta i koncentruje się na 1 zadaniu – zmianie statusów zamówień WooCommerce według wybranych ustawień. Statusy Zamówień WooCommerce od wersji 2.0 umożliwia zmianę statusu dla wszystkich zamówień albo korzystanie z zaawansowanych ustawień warunków do zmiany statusów.
Logika warunkowa – dodatkowe możliwości wtyczki
Zobaczmy kilka przykładów ustawień wtyczki.
Od wersji 2.0 można wybrać statusów zamówienia dla reguły (nie tylko “zrealizowane”).
Dodatkowo wtyczka umożliwia wybór warunków (reguł), według których ma następować zmiana statusów zamówień WooCommerce.
- Bramka płatności – metody dostępne w WooCommerce → Ustawienia → Płatności.
- Kategoria produktu – kategorie z Produkty → Kategorie.
- Typ produktu – możliwość zmiany statusu dla zamówień według obecności produktów wirtualnych w zamówieniach (jest wirtualny/ nie jest wirtualny).
- Produkt – jeden lub więcej produktów dla reguły.
Można też ustawić kilka grup z regułami. W takiej sytuacji wtyczka “zaczyta” warunki od góry i zmieni status zamówienia dla ostatniej, która będzie spełniona.
Na przykład, jeśli w ustawieniach będą 3 grupy reguł i dla danego zamówienia wszystkie zostaną spełnione, wtyczka zastosuje instrukcje z ostatniej grupy.
Ustawienia grup mogą pomóc w przyspieszeniu realizacji zamówień albo w celu anulowania zamówień z określonymi produktami. Jest też możliwa zmiana statusu zamówień z produktami wirtualnymi.
Na koniec, w ustawieniach każdej grupy można też wykorzystać operatory logiczne ORAZ i LUB.
Więcej o ustawieniach logiki warunkowej możesz przeczytać w dokumentacji wtyczki.
Podsumowanie
Czy masz jakieś pytania na temat Statusów Zamówień WooCommerce lub logiki warunkowej? Jeśli tak, możesz napisać do zespołu WP Desk, który udzieli Ci odpowiedzi na temat wtyczki. Jej funkcjonalności można też sprawdzić na stronie produktowej i w demo.
Statusy Zamówień WooCommerce 99 zł (121,77 zł z VAT)
Wtyczka, która zmienia status zamówienia WooCommerce. Zautomatyzuj proces zamawiania produktów. Wtyczka Statusy Zamówień WooCommerce przyspieszy realizację zamówień w sklepie WooCommerce.
Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły