Spis treści
Demo
Na stronie demo sprawdzisz przed zakupem jak działają wersje PRO naszych wtyczek. Do założenia konta testowego potrzebujemy jedynie poprawnego adresu email.
Instalacja
Aktywacja subskrypcji
Aktualizacja
Co robi wtyczka?
Wtyczka umożliwia zarządzanie cyklicznymi wysyłkami produktów w ramach subskrypcji. Możesz skonfigurować produkt w taki sposób, aby był wysyłany w określonych odstępach czasu, np. co 2 tygodnie. Kiedy nadejdzie czas wysyłki, wtyczka automatycznie utworzy nowe zamówienie, które będzie procesowane tak, jak standardowe zamówienie w WooCommerce (z tą różnicą, że będzie ono widniało na liście zamówień jako darmowe). Zamówienia te będą widoczne na liście zamówień w panelu administratora, a klient otrzyma powiadomienie e-mail o nowym zamówieniu.
Pierwsze kroki
Po instalacji wtyczki należy przejść do edycji produktu, w którym chciałbyś włączyć funkcjonalność cyklicznych wysyłek. W tym celu przejdź do Produkty -> Wszystkie produkty -> Odnajdź odpowiedni produkt -> Edytuj -> Wysyłka.
Ustawienia harmonogramu wysyłek
W zakładce Wysyłka zobaczysz nowe pola konfiguracyjne, które pozwolą ci ustawić odpowiedni cykl wysyłki:
Wtyczka dodaje następujące pola:
- Cykl wysyłki na podstawie – pozwala na ustawienie częstotliwości wysyłki. Dostępne są następujące opcje dzień, tydzień, miesiąc, lata, wyłączone,
- Dostawa co – pozwala na wpisanie dowolnej liczby x, na zasadzie Dostawa co x [to, co wybierzesz powyżej], np. Dostawa co 3 dzień, albo Dostawa co 1 miesiąc itd.,
- Data pierwszej wysyłki – Ustaw datę pierwszej wysyłki, korzystając z kalendarza (opcja ta jest szczególnie przydatna w przypadku przedsprzedaży). Jeśli data pierwszej wysyłki minie (stanie się datą przeszłą), zostanie ona zignorowana i nie będzie brana pod uwagę przy harmonogramie wysyłek. Harmonogram będzie liczony od daty zakupu subskrypcji.
Widok klienta
Klient twojego sklepu, po przejściu na stronę danego produktu zobaczy odpowiednią informację dot. cyklicznych wysyłek:
Jeżeli data pierwszej wysyłki będzie datą przeszłą, to zostanie ona zignorowana i nie będzie wyświetlana klientom twojego sklepu:
Klient ma również możliwość zapoznania się ze szczegółami cyklicznych wysyłek do swych aktywnych subskrypcji. W tym celu musi zalogować się do twojego sklepu i przejść do sekcji Moje konto -> Subskrypcje -> Zobacz:
Jak widzisz powyżej, klient znajdzie tam informacje o częstotliwości wysyłki, następnej wysyłce, oraz przedmiotach wchodzących w skład tych wysyłek.
Widok w panelu administracyjnym
Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego twojego sklepu, informacje nt. cyklicznych wysyłek odnajdziesz w poniższych sekcjach:
Metabox w szczegółach subskrypcji
Po wejściu w szczegóły danej subskrypcji w sekcji ‘Notatki’ odnajdziesz informację o utworzonych pakietach wysyłkowych, wtyczka dodaje też metabox ze szczegółami dot. wspomnianych pakietów.
Lista zamówień
Tak jak opisano we wstępie, wysyłki cykliczne będą widoczne na liście zamówień. Wtyczka dodaje także dwie nowe kolumny:
- Powiązane subskrypcje – w tej kolumnie zobaczysz, do której subskrypcji odnosi się dane zamówienie,
- Zamówienie wysyłkowe – w tej kolumnie oznaczone będą zamówienia subskrypcyjne wysyłkowe.
Wtyczka dodaje również możliwość filtrowania zamówień wg Zamówienie wysyłkowe – po zastosowaniu takiego filtra, wyświetlone zostaną tylko zamówienia subskrypcyjne, które są zamówieniami wysyłkowymi (z włączonymi cyklicznymi wysyłkami).