Źródło konwersji może być przydatną wskazówką do zrozumienia, co jest skuteczne z punktu widzenia marketingu. Funkcja atrybucji zamówień WooCommerce może dostarczyć pewnej wiedzy na temat źródeł konwersji. W tym artykule możesz zobaczyć przegląd funkcji i porównać ją z dostępnymi narzędziami do analizy danych 🔢.
Spis treści
- Dane zamówień WooCommerce, analizy i raporty – szybki przegląd
- Atrybucja zamówień WooCommerce – przegląd funkcji
- Zalety i wady modelu atrybucji
Dane zamówień WooCommerce, analizy i raporty – szybki przegląd
Zamówienia WooCommerce są pełne informacji, ale dość trudno jest porównać zamówienia jedno po drugim.
Standardowa instalacja WooCommerce zawiera trzy darmowe narzędzia, które można wykorzystać do analizy zamówień.
Raporty w WooCommerce
Raporty zamówień mogą dać szybki wgląd w sprzedaż.
Analityka w WooCommerce
WooCommerce posiada także zakładkę analizy z dodatkowymi kątami widzenia.
Analizy można także wyłączyć w WooCommerce → Ustawienia → Zaawansowane → Funkcje.
Eksport zamówień
Trzecia opcja opiera się na wbudowanym eksporterze w Narzędzia → Eksport.
Uzyskanie pliku XML z metadanymi zamówień może pomóc w dalszych badaniach. Co więcej, eksportowany XML zawiera informacje o atrybucji zamówień.
Wróćmy teraz do głównego tematu.
Atrybucja zamówień WooCommerce – przegląd funkcji
Nowa opcja pojawiła się w WooCommerce 8.5 (jako eksperymentalna). Od tego czasu możliwe jest włączenie danych atrybucji zamówień w WooCommerce → Ustawienia → Zaawansowane → Funkcje.
Po aktywowaniu opcji WooCommerce będzie gromadzić informacje o źródle atrybucji (odsyłacz, utm, typ źródła, typ urządzenia, user agent, strony sesji, liczba sesji itp.).
WooCommerce pokaże je (podstawowe informacje) w widoku zamówień…
…jak również podczas edycji konkretnego zamówienia (z dostępem do większej ilości danych).
Znajdują się tam również informacje o liczbie sesji, dacie oraz pierwszym URL sesji, która doprowadziła do konwersji. Chociaż te metadane są obecnie (czerwiec 2024) “ukryte”, można zobaczyć dane przy eksporcie zamówienia.
Zalety i wady modelu atrybucji
Poniższe listy to tylko moje wrażenia na temat nowej funkcji. Moim zdaniem niektóre rzeczy mogą być zaletami, z punktu widzenia uproszczenia i mogą wystarczyć do podstawowych informacji. Jednak mogą pokazywać niewystarczające dane, gdy inne narzędzia używają innej metody atrybucji lub zmiennych sesji.
Zalety
- Możliwość zobaczenia źródeł atrybucji
- Widok wszystkich zamówień
- Dostępne dane (strony w sesji, typ urządzenia)
- Może wystarczyć dla mniejszych stron
Wady
- Opiera się na modelu ostatniego kliknięcia
- Opiera się na sesjach trwających 30 minut
- Nie jest powiązany z analizami ani raportami WooCommerce
- Ukryte metadane (liczba sesji, strony, czas rozpoczęcia sesji)
- Brak możliwości wyboru/dodania dodatkowych danych do śledzenia
Ogólnie rzecz biorąc, funkcja atrybucji zamówień (od WooCommerce v. 8.5) dodała szybkie informacje na temat popularności konkretnych źródeł ruchu oraz ich skuteczności w przekształcaniu w konwersje.
Może to być jedynie punkt wyjścia przed dodaniem nowych funkcji i rozwiązaniem znanych problemów. W końcu funkcja atrybucji jest w początkowej fazie, więc zobaczymy, co przyniesie przyszłość.
Podsumowanie
Dziś dowiedziałeś się o funkcji atrybucji zamówień WooCommerce. Jak widzisz, może ona dostarczyć pewnej wiedzy na temat źródeł konwersji. Niemniej jednak należy pamiętać, że obecny model atrybucji WooCommerce (stan na czerwiec 2024) używa podejścia ostatniego kliknięcia.