WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Zwroty zamówień w WooCommerce – przegląd funkcjonalności wtyczki

Zwroty zamówień w WooCommerce - przegląd funkcjonalności wtyczki

Przesyłanie wniosków o zwrot to główna funkcja wtyczki Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce. Ale jakie dokładnie posiada ona funkcjonalności? We wpisie można znaleźć opis najważniejszych ustawień wtyczki.

Spis treści

  1. Zwroty dla zamówień
  2. Zarządzanie zwrotami
  3. Ustawienia wtyczki

Zwroty dla zamówień

Domyślnie w WooCommerce zwroty zamówień realizowane są z poziomu edycji zamówienia.

Zwrot z poziomu edycji zamówienia

Informacje do kupującego przesyłane są także za pomocą dodatkowego szablonu email.

Ustawienia szablonu wiadomości dla zwracanych zamówień w WooCommerce

Takie zwroty wymagają także wcześniejszej indywidualnej komunikacji od/do kupującego oraz wyboru produktów do zwrotu realizowanego przez administratora sklepu.

Wtyczka Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce od WP Desk pozwala na zwroty zamówień przez dodanie przycisku wniosku o zwrot w widoku panelu użytkownika.

Widok zamówień z opcją zwrotu

Można też z jej pomocą dodać formularz dotyczący wniosku o zwrot z wymaganymi polami.

Przykład widoku formularza zwrotu

Dodatkowo wtyczka pozwala na włączenie opcji wyboru produktów do zwrotu (a więc zwrotu częściowego)

Przykład zwrotu częściowego

oraz anulowania wniosku przed otrzymaniem odpowiedzi od administratora.

Przykład opcji anulowania wniosku o zwrot

Zarządzanie zwrotami

Po stronie administracji sklepu (zaplecza WordPress) wtyczka dodaje:

  1. widok wszystkich wniosków o zwrot w menu WooCommerce
    Żądania zwrotu - przykładowe zamówienia
  2. sekcję dotyczącą informacji o zwrocie wraz z danymi z formularza zwrotu oraz możliwością zmiany statusu zwrotu
    Przykładowy widok sekcji dotyczącej wniosku o zwrot
  3. informację o wniosku o zwrot w notatkach zamówienia
    Notatki do zamówienia z informacją o wniosku o zwrot
  4. nowe szablony email dla statusów wniosku o zwrot
    Dodatkowe szablony email dla wtyczki
  5. panel ustawień (o nim poniżej)

Wtyczka więc pozwala na skorzystanie z kilka statusów dla zwrotu oraz z szablonów email.

Ustawienia wtyczki

Konfiguracja wtyczki Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce wykonywana jest z poziomu 2 zakładek ustawień.

Elastyczne zwroty i reklamacje WooCommerce - zakładka ustawień wtyczki

1. W pierwszej zakładce można

  • włączyć przycisk zwrotu
    Przycisk zwrotu zamówienia we wtyczce
  • ustawić warunki widoczności przycisku
    Widoczność przycisku zwrotu we wtyczce
  • wybrać typ zwrotu
    Ustawienia typu zwrotu we wtyczce
  • zdecydować o automatycznych zwrotach
    Automatyczny zwrot - opcja wtyczki
  • włączyć chowanie przycisku po określonym czasie, a także wybrać, czy koszty wysyłki podlegają zwrotowi
    Automatyczne ukrywanie przycisku zwrotu i zwrot kosztów przesyłki w ustawieniach wtyczki

2. Natomiast w drugiej zakładce można ustawić i dopasować pola dla formularza zwrotu.

Formularz zwrotu - opcja wtyczki

Jak widać, są tu dostępne różne typy pól

Typy pól w formularzu zwrotu we wtyczce

także wraz z dodatkowymi opcjami dla pól.

Przykład ustawień dla pól - zaawansowane i wygląd

Opcja zwrotu może się też wyświetlić dla kupujących bez logowania na dedykowanej stronie po poprawnym wypełnieniu danych.

💡 Ustawienia są dokładniej opisane w dokumentacji wtyczki.

Podsumowanie

Składanie wniosków o zwrot oraz zarządzanie zwrotami zamówień rozszerza więc funkcjonalności WooCommerce. Sposób wykonywania zwrotów oraz dostępne możliwości wynikać będą oczywiście z wybranych ustawień wtyczki. Więcej o wtyczce można znaleźć na stronie produktowej.

Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce 199  (244,77  z VAT)

Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce to wtyczka, z którą uporządkujesz proces zwrotów w sklepie i poprawisz komunikację z klientami. Przyspiesz obsługę zamówień, reklamacje i zwroty WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 253 385 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-09-10
Działa z WooCommerce 8.8 - 9.3

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.