Skąd wiedzieć, która bramka płatności dla WooCommerce jest najlepsza? Sprawdź porównanie bramek płatności, które zrobiliśmy dla Ciebie! Zobacz listę funkcjonalności oraz zobacz, jak obniżyć prowizje u operatorów.
Autopay to niezawodny system płatności internetowych, stworzony specjalnie na potrzeby serwisów zbudowanych w oparciu o WooCommerce.
Spis treści
- Która bramka płatności online jest najlepsza dla sprzedających?
- BLIK, waluty, płatności cykliczne i osadzone
- Jak porównywaliśmy?
- Bramki płatności porównanie
- Podsumowanie
Która bramka płatności online jest najlepsza dla sprzedających?
Przygotowaliśmy porównanie bramek płatności dla wszystkich z was, którzy mają zamiar nawiązać współpracę z systemem płatności internetowych, ale kompletnie nie wiedzą, co wybrać. Porównaliśmy oferty czterech firm zajmujących się płatnościami internetowymi, a mianowicie: Autopay (dawniej Blue Media), Tpay (dawniej Transferuj.pl), PayU i Przelewy24. Która z tych bramek płatności będzie dla was najlepsza? Trudno jednoznacznie wskazać lidera. Wielość kryteriów oraz zawiłości ofert sprawiają, że wybór nie jest łatwy, ale spokojnie – sytuacja nie jest beznadziejna 🙂.
Życie to nieustanne dokonywanie wyborów
Wiele zależy od waszych potrzeb i wymagań. To wy sami – głęboko w to wierzymy – dokonacie najlepszego dla siebie wyboru. Jednak nie mamy zamiaru pozostawiać wszystkich zainteresowanych samym sobie, zmuszając do przeczesywania niejasnych ofert. Ten artykuł nie da gotowej odpowiedzi, ale jedynie zasugeruje albo… aż zasugeruje, który system płatności online wybrać.
BLIK, waluty, płatności cykliczne i osadzone
Szukając odpowiedzi czy wybrać raczej PayU czy Przelewy24, a może inną bramkę, zwróć uwagę na możliwości konkretnego operatora płatności. Zobacz też jakie metody płatności są dostępne oraz z jakich możesz skorzystać w ramach oprogramowania, np. wtyczek do płatności online od WP Desk.
BLIK, płatności walutowe lub cykliczne, to tylko niektóre, które być może dla Ciebie będą ważne.
Płatności osadzone w obszarze polskich bramek płatności to stosunkowo młoda funkcjonalność. Polega ona na dodawaniu w formularzu zamówienia osobnych metod płatności, które nie wymagają przejścia na stronę operatora. Cały proces płatności odbywa się z poziomu sklepu. Z pewnością może mieć to duży wpływ na współczynnik konwersji i redukcję liczby porzuconych koszyków. Chodzi np. o płatności BLIKIEM lub kartą bezpośrednio na stronie sklepu.
Wspomniana funkcjonalność z powodzeniem jest rozwijana w ramach usługi Autopay, która pozwala na osadzenie w koszyku aż dwóch metod płatności – BLIKA i płatności kartą. Przelewy24 WooCommerce także dodaje 1 metodę osadzoną a mianowicie BLIK.
Jak porównywaliśmy?
Wybraliśmy kilkanaście kryteriów, które uznaliśmy za użyteczne. Znalazły się tam elementy ważne dla sprzedawców oraz ich klientów. Warto wspomnieć, że prowizje i opłaty zawarte w tabeli odnoszą się do firm, a nie osób fizycznych. Jeśli ktoś zdecyduje się nawiązać współpracę z systemami płatności jako osoba fizyczna, będzie musiał liczyć się z wyższymi prowizjami. Należy wspomnieć, że w zestawieniu uwzględniliśmy oferty regularne, a pomijaliśmy oferty promocyjne, które zazwyczaj trwają nie dłużej niż kilka miesięcy.
Bramki płatności porównanie
💡 Źródła informacji
Żeby porównanie bramek płatności było rzetelne, po informacje zgłosiliśmy się do samego źródła wysyłając przez formularze kontaktowe zestawy pytań. Co warto zaznaczyć, kontakt ze wszystkimi firmami przebiegał sprawnie, tzn. nie musieliśmy długo czekać na odpowiedzi, a chęć pomocy oferowanej przez konsultantów każe sądzić, że dalsza współpraca również przebiegałaby bezproblemowo.
Tabela porównująca standardowe oferty systemów płatności internetowych:
Autopay | PayU | Przelewy24 | Tpay | |
---|---|---|---|---|
Opłata rejestracyjna/aktywacyjna | 49 PLN | 199 PLN, z ofertą WP Desk tylko 5 PLN | 1,50 PLN (przelew weryfikujący) | 199 PLN (aktywacja konta do wypłat) |
Opłata za wypłatę środków z konta | 0 PLN | 0 PLN | 0 PLN | 0 PLN |
Ilość darmowych wypłat środków z konta w miesiącu | bez ograniczeń | bez ograniczeń | bez ograniczeń | 4 (każda kolejna 2 PLN) |
Opłata za zwrot środków na konto kupującego | 0 PLN | 0 PLN + koszt prowizji za transakcję | 0 PLN + koszt prowizji za transakcję | 0,90 PLN |
Opłata chargeback | 0 PLN | 0 PLN | 0 PLN gdy zwrot jest dokonywany przez sprzedawcę samodzielnie | 20 PLN |
Prowizja za e-transfer | 1,19% (bez dodatkowej opłaty za transakcję) po rejestracji w Autopay z linku | 2,3% + opłata stała (0,30 PLN), z ofertą WP Desk 1,7% i brak opłaty stałej | 1,9% z ofertą WP Desk 1,35% | 1,59% + 0,39 PLN z ofertą WP Desk 1% |
Prowizja za e-przelew | 1,19% (bez dodatkowej opłaty za transakcję) po rejestracji w Autopay z linku | 2,3% + opłata stała (0,30 PLN), z ofertą WP Desk 1,7% i brak opłaty stałej | 1,9% z ofertą WP Desk 1,35% | 1,59% + 0,39 PLN z ofertą WP Desk 1% |
Prowizja za płatność kartą | 1,19% (bez dodatkowej opłaty za transakcję) po rejestracji w Autopay z linku | 2,3% + opłata stała (0,30 PLN), z ofertą WP Desk 1,7% i brak opłaty stałej | 1,9% + 0,30 PLN z ofertą WP Desk 1,35% | 1,59% + 0,39 PLN z ofertą WP Desk 1% |
Rodzaj obsługiwanych kart | Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, Diner's Club, JCB, MasterCard Mobile | Visa, Mastercard | VISA, MasterCard, JCB | Elavon, Visa, Visa Electron, Master Card, Maestro, Diner's, JCB |
Płatności mobilne | ING, Premium SMS, mPay, Sky Cash, Płacę z IKO, PeoPay, MasterCard Mobile, V.me by Visa, Apple Pay, Google Pay, BLIK | PayU aplikacja, BLIK | Premium SMS, SkyCash, mPay, BLIK | Premium SMS, Płacę z IKO, mPay, Apple Pay, Google Pay, Twisto, BLIK |
Płatności ratalne | tak | tak | tak | tak |
Integracja z PayPal | tak | nie | tak | tak |
Płatność QR Code | tak | nie | tak | tak |
Rodzaje walut i przewalutowanie | PLN, EUR, GBP + przewalutowanie z innych walut do PLN po kursie NBP | PLN + przewalutowanie po kursie banku osoby płacącej | PLN oraz EUR, GBP, UAH, RON, CZK i inne. Zobacz szczegóły dotyczące wspieranych walut | Ponad 100 walut + przewalutowanie na podstawie obecnego kursu |
Działalność gospodarcza | nie wymagana | wymagana | wymagana | wymagana |
Konfiguracja dla różnych sklepów | tak | tak | tak | tak |
Języki strony transakcyjnej | polski, angielski, niemiecki | polski, angielski, czeski | polskim, angielski, niemiecki, włoski i hiszpański | polski, angielski, niemiecki |
Płatności cykliczne | tak | tak | tak | nie |
Transakcje testowe | tak | tak | tak | tak |
Strona transakcyjna dostosowana do urządzeń mobilnych (RWD) | tak | tak | tak | tak |
Płatności osadzone | BLIK, karta (wkrótce) | nie | BLIK | nie |
Pełna oferta | Oferta Autopay | Oferta PayU | Oferta Przelewy24 | Oferta Tpay |
Niższe prowizje - oferta specjalna | Możliwość negocjacji stawek! | Niższe prowizje PayU | Niższe prowizje Przelewy24 | Niższe prowizje Tpay |
Wtyczka WooCommerce | Autopay | PayU | Przelewy24 | Tpay |
Podsumowanie
Dane dotyczące prowizji w większości przypadków zostały wyrażone w przedziałach. Jaką zatem prowizję będę musiał zapłacić? – Zapytacie. Otóż oferta jest zawsze mocno uzależniona od obrotów, jakie generujecie oraz branży, w jakiej działacie. Stała, taka sama prowizja na wszystkie metody płatności zagwarantowana jest w usłudze Autopay. Wynosi ona 1,19% z możliwością negocjacji.
Po zakupie pozostałych wtyczek również możesz obniżyć prowizje u operatorów.
Warto więc – do czego gorąco zachęcamy – uzyskać indywidualną ofertę po bezpośrednim kontakcie. Opłaca się negocjować stawki, ponieważ bardzo często pośrednicy płatności są w tym względzie elastyczni. Na pewno korzystne będzie również poproszenie o informacje na temat dodatkowych usług, których nie znaleźliście w tym zestawieniu, a które mogą okazać się dla was przydatne.
Słowniczek
e-transfer – metoda płatności polegająca na automatycznym wypełnianiu końcowego formularza do przelewu za klienta.
e-przelew – metoda płatności, w której klient sam musi uzupełnić formularz do przelewu.
opłata chargeback – jest to opłata za zwrot środków na konto klienta, który dokonał płatności kartą.
Macie pytania? Piszcie w komentarzach po artykułem, chętnie podyskutujemy.
Zobacz wszystkie wtyczki dla płatności w WordPress i WooCommerce →