Segmentacja klientów w sklepie internetowym to klucz do skutecznej komunikacji i personalizacji treści marketingowych. Dzięki odpowiednim narzędziom do marketing automation w WooCommerce, można lepiej targetować wiadomości e-mail, zwiększając tym samym zaangażowanie klientów i konwersję. W tym artykule pokażemy, jak wtyczka ShopMagic pozwala na precyzyjne kierowanie komunikacji, wykorzystując do tego rzeczywiste potrzeby klienta.
Opis sytuacji i wyzwania
Jeden z naszych klientów, właściciel sklepu internetowego, zgłosił się z następującymi problemami:
- W jego sklepie dokonują zakupów dwa główne typy klientów – kupujący produkty drewniane lub metalowe (rzadko z obu tych grup).
- Chciałby segmentować klientów na podstawie kategorii produktów, które odwiedzają i kupują.
- Dodatkowo większość zamówień pochodzi z Allegro, a przez mechanizm maskowania adresów e-mail, komunikacja z tymi klientami jest utrudniona.
- Klient chciał wyłączyć te zamówienia z działań e-mail marketingowych.
Pytanie brzmiało: Czy można użyć ShopMagic do podziału klientów na tych, którzy kupili coś w sklepie WooCommerce, oraz na tych, którzy kupili przez Allegro?
Rozwiązanie krok po kroku
Dzięki wtyczce ShopMagic PRO możliwe było stworzenie zaawansowanych filtrów, które rozwiązały problem segmentacji klientów.
Podział klientów według kategorii produktów
ShopMagic umożliwia wysyłanie automatycznych wiadomości e-mail do klientów na podstawie zakupionych produktów. Aby skonfigurować to rozwiązanie:
- Przejdź do ShopMagic > Automatyzacje i kliknij „Dodaj nową automatyzację”.
- W sekcji „Zdarzenie” wybierz „Nowe zamówienie”.
- W następnej sekcji „Filtry” dodaj Filtr kategorii produktu i wybierz np. „Drewno” (jeśli masz taką kategorię 😊).
- W sekcji „Działania” skonfiguruj wiadomość e-mail, którą mają otrzymać klienci kupujący artykuły drewniane.
- Zapisz automatyzację i uruchom test.
Podobnie można stworzyć drugą automatyzację dla klientów kupujących produkty z kategorii „Metal”.
Wyłączenie klientów Allegro z segmentacji
Dzięki ShopMagic można także wykluczyć z komunikacji klientów, którzy dokonali zakupu poprzez Allegro. Aby to zrobić:
- W sekcji „Filtry” dodaj filtr Zamówienie – Pole niestandardowe.
- Wpisz nazwę pola
_allegro_checkout_form_data.
- Wybierz metodę „Dopasowanie regex” i ustaw wartość
/^$/
. - Zapisz regułę – od teraz wszyscy klienci Allegro zostaną wyłączeni z automatyzacji.
Możliwe jest także łączenie tych filtrów, np. ustawienie segmentacji dla klientów, którzy kupili produkty drewniane, ale nie przez Allegro.
Korzyści wynikające z wdrożenia
Wdrożenie segmentacji klientów za pomocą ShopMagic w WooCommerce przyniosło następujące korzyści:
✅ Personalizacja komunikacji – klienci otrzymują wiadomości dostosowane do ich zainteresowań.
✅ Uniknięcie problemów z Allegro – e-maile nie są wysyłane do klientów, których adresy są maskowane.
✅ Automatyzacja procesów – brak konieczności ręcznego selekcjonowania klientów.
✅ Optymalizacja marketing automation w WooCommerce – ShopMagic skutecznie segmentuje klientów, zwiększając efektywność kampanii marketingowych.
Podsumowanie
Dzięki ShopMagic właściciel sklepu z powodzeniem wdrożył segmentację klientów, co pozwoliło na skuteczniejsze działania marketingowe. Możliwość filtrowania klientów według kategorii zakupów oraz wykluczania zamówień z Allegro pozwoliły zoptymalizować wysyłkę e-maili oraz zwiększyć skuteczność kampanii.
Jeśli chcesz usprawnić swój e-mail marketing w WooCommerce i wdrożyć marketing automation, koniecznie sprawdź ShopMagic – nasze rozwiązanie które ułatwia automatyzację działań marketingowych!