WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Własne pola i jednostki miary produktów WooCommerce

Jak dodać własne pola i jednostki miary dla produktów w WooCommerce

Chcesz, aby Twoi klienci mogli łatwo dodać własny nadruk na koszulce albo wybrać opakowanie prezentowe? Dzięki Flexible Product Fields to możliwe! Poznaj funkcje, które pomogą Ci wyróżnić ofertę i zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie. Co więcej, teraz wtyczka jest kompatybilna z Kalkulatorem Jednostek, która pozwala na zmianę jednostki miary produktów w WooCommerce.

Personalizuj produkty w WooCommerce – co nowego we Flexible Product Fields

Nowe funkcje pozwolą na wybór zaawansowanego sposobu obliczania ceny:

  • Dynamiczne ceny zależne od ilości – koszt opcji może być liczony raz lub za każdą sztukę.
  • Podwyższanie ceny podstawowej – wybrana opcja może zwiększyć cenę produktu o określoną wartość lub procent na bazie ceny podstawowej produktu WooCommerce.
  • Integracja z Kalkulatorem Jednostek – dynamiczne obliczanie ceny pola produktu w Flexible Product Fields na bazie ilości nowej jednostki miary np. metra, kilograma, litra, m2 itd. Można też ustawić jednostki tysięczne np. 0.001
  • Integracja z Kalkulatorem Jednostek PRO – ceny pól mogą też uwzględniać wynik kalkulatora wymiarów jednostek miar np. m2 lub m3 (w PRO).

Brzmi ciekawie? Zobacz, jak wdrożyć te opcje krok po kroku!

Czym jest Flexible Product Fields?

Flexible Product Fields to wtyczka do WooCommerce, która pozwala Ci łatwo dodać pola na stronie produktu – np. pole tekstowe, checkboxy, listy rozwijane, radio itd.

Nowe pola dla produktów prostych i wariantowych w WooCommerce
Nowe pola dla produktów prostych i wariantowych w WooCommerce

Dzięki temu Twoi klienci mogą personalizować produkty bezpośrednio na karcie produktu dopasowując zamówienie.

Przykład? Klient wybiera nadruk “Happy Birthday” na koszulce lub dodaje opcję “Pakowanie na prezent” za dodatkową opłatą.

Pola Flexible Product Fields - przykład pakowanie na prezent
Pola Flexible Product Fields – przykład pakowanie na prezent

Dlaczego warto personalizować produkty?

Personalizacja produktów zwiększa zaangażowanie klientów i zachęca do zakupów. Klient czuje, że kupuje coś stworzonego specjalnie dla niego.

Na przykład w sklepie z meblami klient może od razu na stronie wybrać materiał i rozmiar biurka, a cena automatycznie się zmienia. To wygodne i przejrzyste!

Można do tego wykorzystać atrybuty produktów WooCommerce, ale więcej możliwości przynosi kombinacja własnych pól produktów (także z dodatkową ceną dla wybranych materiałów) oraz wyborem powierzchni biurka (np. na wymiar).

Taki scenariusz można zrealizować z Flexible Product Fields oraz Kalkulatorem Jednostek.

Kolor produktu w Flexible Product Fields
Kolor produktu w Flexible Product Fields

Kalkulator jednostek konfiguracja sprzedaży produktu na metry kwadratowe

Dynamiczne ceny zależne od ilości?

Sprzedajesz produkty, gdzie opłata powinna zależeć od ilości? Flexible Product Fields daje Ci trzy możliwości naliczania ceny za dodatkowe opcje:

  • Jednorazowo – np. opakowanie na prezent (+30 zł za całe zamówienie)
  • Za każdą sztukę – np. nadruk na koszulce (+5 zł za każdą koszulkę)
  • Na podstawie jednostki miary – w połączeniu z Kalkulatorem Jednostek
  • Na podstawie wymiar podanego przez użytkownika – w połączeniu z Kalkulatorem Jednostek PRO
Sprzedaż produktu na wymiar w WooCommerce
Sprzedaż produktu na wymiar w WooCommerce

Przykład: klient zamawia 5 kubków i wybiera grawer. Opłata za grawer nalicza się 5 razy.

Jak zastąpić cenę bazową produktu?

Nowość! Możesz ustawić opcję, która automatycznie zastąpi cenę produktu. Idealne rozwiązanie, gdy wybór materiału czy rozmiaru zmienia cenę całkowicie.

Przykład: klient wybiera luksusowy materiał (w kilogramach) i cena aktualizuje się na stronie produktu według ustawień (kg).

Zmiana ceny produktu według jednostki miary
Zmiana ceny produktu według jednostki miary

Jak połączyć Flexible Product Fields z Kalkulatorem Jednostek?

Jeśli sprzedajesz produkty na metry lub według powierzchni (np. tapety, naklejki), ta funkcja jest dla Ciebie. Cena opcji dodatkowych może być automatycznie przeliczana na podstawie wymiarów wpisanych przez klienta.

Przykład: klient wpisuje, że potrzebuje 10 m² tapety lub płytek.

Kalkulator jednostek - dynamicznie przeliczenie ceny dla jednostek powierzchni
Kalkulator jednostek – dynamicznie przeliczenie ceny dla jednostek powierzchni

Możesz też dodać pola Flexible Product Fields, np. opcję “powłoki ochronnej” lub wniesienia z dodatkową ceną według ustalonego sposobu obliczenia ceny dla pola (także na bazie metrów kwadratowych tapety lub płytek).

Sposób kalkulacji dodatkowej ceny dla pola Flexible Product Fields
Sposób kalkulacji dodatkowej ceny dla pola Flexible Product Fields

Jak ustawić dynamiczne ceny procentowe?

Możesz też ustawić, aby dodatkowe opcje doliczały procent od wartości zamówienia!

Przykład: klient zamawia banner za 300 zł. Opcja “materiał premium” dolicza +10%, czyli dodatkowe 30 zł.

Dodatkowa cena procent od wartości zamówienia
Dodatkowa cena procent od wartości zamówienia

Jak skonfigurować pola we Flexible Product Fields?

  1. Zainstaluj Flexible Product Fields.

    Flexible Product Fields WooCommerce

    Pozwól klientom personalizować produkty przed dodaniem do koszyka. Dodaj nowe pola produktów WooCommerce. Stwórz kreator personalizacji produktów, aby sprzedawać nadruki, grawerunki, opakowania na prezent, wizytówki, pieczątki i inne.

    Pobierz za darmo lub Przejdź do WordPress.org
    Ponad 10 000 aktywnych instalacji
    Ostatnia aktualizacja: 15.04.2025
    Działa z WooCommerce 9.5 - 9.8
  2. Dodaj nową grupę pól i wybierz produkt lub kategorie, dla których mają pojawić się nowe pola.
  3. Przejdź do edycji grupy pól i dodaj nowe pole (np. tekstowe, checkbox, lista rozwijana, select).
  4. Ustaw zasady cenowe i widoczność.

Gotowe! Twoi klienci od razu zobaczą nowe możliwości personalizacji na stronie produktu.

Pamiętaj.

Nie dodawaj zbyt wielu pól – klient może się pogubić.

Grupuj pola logicznie (np. „Wybierz materiał”, „Dodaj nadruk”).

Pisz krótkie i jasne opisy.

Prosty formularz = więcej zamówień!

Jak wyceniać produkty personalizowane?

Ustalając ceny za dodatkowe opcje, pamiętaj o wartości, jaką one dają klientowi.

Przykład: 10 zł za dodanie własnego napisu na koszulce to koszt, który klient chętnie zaakceptuje. Zbyt wysoka cena może zniechęcić.

Produkty “szyte na miarę” mogą też zachęcić klientów do pozostawienia opinii, która może podnieść zaufanie do sklepu.

Chcesz, żeby Twój sklep sprzedawał więcej? Dodaj personalizację z Flexible Product Fields wraz z nowymi jednostkami miary i dynamicznym obliczaniem cen według jednostki.

Flexible Product Fields WooCommerce

Pozwól klientom personalizować produkty przed dodaniem do koszyka. Dodaj nowe pola produktów WooCommerce. Stwórz kreator personalizacji produktów, aby sprzedawać nadruki, grawerunki, opakowania na prezent, wizytówki, pieczątki i inne.

Pobierz za darmo lub Przejdź do WordPress.org
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 15.04.2025
Działa z WooCommerce 9.5 - 9.8

Kalkulator Jednostek dla WooCommerce

Włącz kalkulację ceny produktu na podstawie wymiarów na stronie produktowej. Sprzedawaj produkty WooCommerce z nowymi jednostkami miary. Ustaw progi cenowe i klasy wysyłkowe. Wsparcie dla produktów z wariantami.

Pobierz za darmo lub Przejdź do WordPress.org
Ponad 252 440 klientów WP Desk
Działa z WooCommerce 9.5 - 9.8

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.