Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

ShipX w InPost to nie opcja, a konieczność (ważna aktualizacja!)

Wysyłasz w swoim sklepie przesyłki InPostem? Mam dla Ciebie ważną informację. Wkrótce InPost wyłączy dotychczasowe API XML. Chcesz dalej nadawać przesyłki bez przeszkód? Z artykułu w 2 minuty dowiesz się, jak przejść na nowe API ShipX.

API to sposób w jaki sklep (za pomocą wtyczki) komunikuje się z zewnętrznym dostawcą. W naszym przypadku tym dostawcą jest InPost. To za pomocą API przekazywane są informacje takie jak adres dostawy, kwota pobrania, waga przesyłki, sposób nadania.

logo inpost

Dotychczas do obsługi Paczkomatów w InPost stosowano API XML. Przesyłki kurierskie były natomiast nadawane przez nowe API ShipX. W najbliższym czasie stare API zostanie wyłączone. Planowana data wyłączenia API XML nie jest jeszcze znana. Warto mieć jednak na uwadze, iż nie jest ono rozwijane od czerwca 2017 roku! Jeśli nadajesz przesyłki do Paczkomatów, prędzej czy później musisz przejść na nowe API.

W dniu 06.04.2017 wprowadziliśmy aktualizację w naszej wtyczce InPost WooCommerce w wersji 3.6. Aktualizacja ta wprowadza obsługę API ShipX dla wszystkich usług InPostu. Zaktualizuj wtyczkę czym prędzej i przenieś się na ShipX!

Aktualizacja wtyczki wiąże się ze zmianami kosmetycznymi ekranu konfiguracji, jednak wszystkie wprowadzone dane logowania zostają zachowane. Możesz śmiało aktualizować :)

W jaki sposób przenieść się na API ShipX?

Jeśli korzystałeś już z API ShipX dla kuriera

Być może masz już aktywowaną usługę Paczkomatów dla API ShipX? W sekcji Usługi InPost po aktualizacji wtyczki znajdziesz stosowną informację:

API ShipX - ustawienia główne

Jeśli brakuje Ci jednak jakichś usług, to wystarczy kontakt z Twoim opiekunem w InPost. Twój opiekun aktywuje brakujące usługi na Twoim koncie dla nowego API.

Po wprowadzeniu zmian na koncie zapisz ponownie ustawienia. Status dostępnych usług w sekcji Usługi InPost zaktualizuje się.

Jeśli Paczkomaty są już dostępne, to możesz wyłączyć API XML na samym dole ekranu konfiguracyjnego:

API XML - ustawienie dla Paczkomatów

Od tego momentu przesyłki Paczkomatowe będą nadawane przez API ShipX.

Jeśli korzystałeś tylko z API XML dla Paczkomatów

Nie zwlekaj i czym prędzej aktywuj API ShipX dla swojego konta! Twój opiekun w InPost zrobi to za Ciebie – po prostu skontaktuj się z nim w tej sprawie.

Uzyskasz token, który będziesz musiał wprowadzić na głównym ekranie konfiguracji. Następnym krokiem po aktywacji Paczkomatów dla API ShipX jest wyłączenie opcji API XML (Paczkomaty) na ekranie konfiguracyjnym. Jej wyłączenie spowoduje, że paczki do Paczkomatów będą już nadawane przez ShipX.

Procedura jest taka sama jak na poprzednim zrzucie ekranu.

Korzyści z migracji z API XML do API ShipX

Migracja na ShipX jest nie tylko koniecznością.

ShipX integruje wszystkie dotychczasowe usługi InPostu. Oprócz tego przynosi kilka dodatkowych możliwości, z których skorzystaliśmy w naszej wtyczce:

  • obsługa wszystkich usług Allegro w połączeniu z naszą wtyczką (wcześniej tylko Paczkomat i MiniPaczka)
  • obsługa wszystkich typów etykiet: dodaliśmy do wtyczki A6 i ZPL
  • status połączenia z komunikatami błędów
  • lista dostępnych usług dla organizacji – wyświetlana w naszej wtyczce

PS. W temacie usług typowych dla Allegro np. AllePaczka w naszej wtyczce InPost. Nie wiem, czy wiesz, mamy bardzo funkcjonalną integrację z Allegro. Sprawdź, jeśli jeszcze nie korzystasz ;)

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.