Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Google Merchant XML – WooCommerce

Instalacja

Instrukcja instalacji →

Aktywacja Subskrypcji

Aktywacja subskrypcji →

Aktualizacja

Instrukcja aktualizacji →

Ważne informacje

Wtyczka Google Merchant XML wykorzystuje do działania wtyczkę Advanced Custom Fields PRO, której aktualna wersja jest wbudowana w naszą wtyczkę.

Jeśli używasz wtyczki Advanced Custom Fields w wersji PRO, upewnij się, że posiadasz jej aktualną wersję. W przeciwnym razie, po włączeniu Google Merchant XML wyświetli się komunikat: Google Merchant XML wymaga wersji ACF PRO x.x.x lub nowszej. Zaktualizuj do najnowszej wersji ACF PRO., a praca z Google Merchant XML nie będzie możliwa.

Wtyczka umożliwia integrację sklepu WooCommerce również z porównywarką Domodi

Panel wtyczki

W menu Google Merchant znajdziesz panel wtyczki i wszystkie niezbędne ustawienia:

Panel wtyczki Google Merchant
Panel wtyczki Google Merchant

Dodawanie plików dla Google Merchant

Możesz dodawać dowolną ilość plików, a w każdym pliku może być dowolna ilość produktów.

Strona z plikami
Strona z plikami
Dodawanie pliku
Dodawanie pliku
Zapisywanie pliku
Zapisywanie pliku
Link do pliku
Link do pliku
Podgląd pliku Google Merchant
Podgląd pliku Google Merchant

Aktualizacja feedów

Możesz aktualizować pojedyncze pliki, aktualizować wiele jednocześnie lub ustawić automatyczną aktualizację feedów.

Aktualizacja pojedynczego pliku
Aktualizacja pojedynczego pliku

Szybka edycja feedów

Szybka edycja pliku
Szybka edycja pliku
Zapisywanie pliku
Zapisywanie pliku
Szybka edycja wielu plików
Szybka edycja wielu plików
Zapisywanie plików
Aktualizacja plików

Automatyczna aktualizacja feedów

Możesz ustawić automatyczne aktualizowanie odpowiednich feedów gdy dany produkt zostanie dodany, zmieniony lub usunięty. Opcja ta działa również z szybką edycją produktu jak również z edycją masową.

Automatyczna aktualizacja

Mapowanie atrybutów

Czasem może zajść potrzeba zmiany mapowania atrybutów produktu w sklepie WooCommerce do atrybutu Google Merchant.

Mapowanie atrybutów
Mapowanie atrybutów

Wtyczka posiada opcję Tak. Ten plik będzie wgrywany do Facebook Business Center, co pozwala na dodawanie produktów do serwisu Facebook. Wystarczy włączyć tę opcję, wówczas wtyczka automatycznie wygeneruje atrybut g:mpn, który jest wymagany przez Facebook’a, oraz ustawi w nim ID produktu.

Mapowanie własnych atrybutów
Mapowanie własnych atrybutów 

Własna wartość atrybutu Google Merchant

Jeśli chciałbyś przesyłać do Google Merchant Center własną wartość parametru, niepowiązaną z danymi produktu, możesz ją wprowadzić ręcznie z poziomu edycji pliku.

Wybierz pozycję user_value aby rozwinąć dodatkowe pole.

Przy wybranym atrybucie Google, wskaż pozycję user_value. Zostanie rozwinięte kolejne pole, które umożliwi wprowadzenie własnej wartości. Ta wartość będzie przesyłana do Google Merchant w ramach tego atrybutu (parametru). Dzięki temu że możesz w ten sposób dodawać wartości na poziomie pliku, nie musisz bazować tylko na informacjach zapisanych w edycji produktu WooCommerce.

Wykluczanie produktów z feedów

Wykluczanie na podstawie kategorii lub tagu

Jeśli chciałbyś wykluczyć z pliku XML wybraną kategorię lub tag, przejdź do Ustawień wtyczki.

Przykład: Mam w swoim sklepie specyficzny towar, o którym informacji nie chciałbym przesyłać do Google. Produkty które chcę wykluczyć z programu Google Merchant znajdują się w kategorii T-shirts. Mam też produkty oznaczone tagiem lokalnie. Nie chciałbym aby produkty spod tego tagu były przesyłane do Google.

Wykluczanie kategorii i tagów

Wykluczanie pojedynczych produktów

Jeśli masz w swoim sklepie produkty, które chciałbyś jednostkowo wyłączyć z przesyłania do Google Merchant, masz możliwość wykluczenia ich na stronie Edycji produktu. Przejdź do edycji produktu i zaznacz opcję “Wyklucz z feedów”. Nie zapomnij zapisać zmian.

Wykluczanie produktów z Google Merchant

Wykluczanie wariantów

Domyślnie produkty z wariantami są wyświetlane w pliku XML. Każdy z wariantów produktu jest prezentowany jako oddzielny produkt. Jeśli chcesz żeby system Google Merchant wykrył że produkty są wariantami z jednej grupy, skorzystaj z parametru item_group_id.

Ukrywanie produktów z wariantami z pliku XML

Zaznaczenie opcji Nie umieszczaj wariantów w plikach feed Google Merchant ukryje wszystkie produkty z wariantami z pliku XML. Jeśli chcesz ograniczyć liczbę wariantów w feedzie, sprawdź filtr w sekcji dla zaawansowanych użytkowników.

Koszty dostawy

Masz możliwość przesyłania do Google Merchant informacji o opłatach za dostawę. Musisz zdecydować z której strefy wysyłki będą pobierane metody dostawy. Domyślna strefa to Reszta świata. Więcej informacji na stronie pomocy Google.

Koszty wysyłki w Google Merchant

Wyłączanie informacji o dostawie

Jeśli nie chcesz przesyłać do Google informacji o wysyłce, wystarczy że w ustawieniach wtyczki zaznaczysz opcję o wykluczaniu informacji o przesyłce z feedów. Aby zmiany przyniosły efekt, musisz na nowo wygenerować plik XML.

Podczas korzystania z niestandardowych rozwiązań do obsługi wysyłki w Woocommerce (takich jak Flexible Shipping), może pojawić się sytuacja kiedy wtyczka nie rozpozna cen dostawy i prześle do Google Merchant cenę dostawy o wartości 0. W tej sytuacji warto wyłączyć informacje o kosztach dostawy.
Wyłączanie informacji o kosztach dostawy

Aby po wyłączeniu wysyłania informacji o dostawie dodać je ręcznie do swojego konta Google Merchant Center, skorzystaj z możliwości jakie daje GMC i dodaj cennik dostawy do swojego konta.

Obrazek produktu

Jeśli chcesz, aby obrazek przesyłany do Google Merchant różnił się od głównego obrazka produktu w twoim sklepie, masz możliwość indywidualnego ustawienia obrazka dla każdego z produktów, który znajdzie się w feedach. Zmiany tej dokonasz z poziomu ekranu Edycji produktu. Jeśli nie skorzystasz z możliwości zmiany obrazka, do feedów zostanie pobrany główny obrazek produktu.

Zmiana obrazka umieszczonego w feedach

Dodawanie pliku z feedem do panelu Google Merchant Center

Ta część wychodzi poza obsługę wtyczki, ale pokazuje jak można dodać wygenerowany feed do panelu Google Merchant Center, tak aby był on odświeżany raz dziennie.

Zaloguj się do panelu Google Merchant Center klikając w ten link.

Jeśli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się tutaj.

Dodawanie feeda do Google Merchant Center

Dodawanie feeda do Google Merchant Center

Konfiguracja feeda

Konfiguracja feeda

Automatyzacja pobierania feeda

Automatyzacja feeda

Link do feeda

Link do feeda

Lista feedów

Lista feedów

Pobieranie feeda

Pobieranie feeda

Lista obsługiwanych atrybutów Google Merchant Center

  • id (identyfikator)
  • title (tytuł)
  • description (opis)
  • link (link)
  • image_​​link (link do ​zdjęcia)
  • additional_​​​image_​​​link (link ​do dodatkowego ​zdjęcia) – generowany jest automatycznie na podstawie galerii produktu (dodanych zostaje maksymalnie 10 linków do zdjęć z galerii)
  • mobile_​​link (link ​mobilny)
  • availability (dostępność)
  • availability_​​date (data ​dostępności)
  • cost_of_goods_sold (koszt własny sprzedaży)
  • expiration_​​date (data ​ważności)
  • price (cena)
  • sale_price (cena promocyjna)
  • sale_​​price_​​effective_​​date (okres obowiązywania ceny promocyjnej)
  • unit_​​pricing_​​measure (miara ​ceny jednostkowej)
  • unit_​​pricing_​​base_​​measure (podstawowa ​miara ceny jednostkowej)
  • google_​​product_​​category (kategoria ​produktów ​Google)
  • product_type (typ ​produktu)
  • brand (marka)
  • gtin (gtin)
  • mpn (mpn)
  • identifier_​​exists (z identyfikatorem)
  • condition (stan)
  • adult (dorośli)
  • multipack (opakowanie zbiorcze)
  • is_​bundle (w pakiecie)
  • energy_​​efficiency_​​class (klasa ​efektywności energetycznej)
  • age_​​group (grupa ​wiekowa)
  • color (kolor)
  • gender (płeć)
  • material (materiał)
  • pattern (wzór)
  • size (rozmiar)
  • size_​​type (rodzaj ​rozmiaru)
  • size_​​system (tabela rozmiarów)
  • item_​group_​id (identyfikator ​grupy ​produktów)
  • adwords_​​redirect (przekierowanie ​adwords)
  • custom_​​label (etykieta niestandardowa)
  • excluded_​​destination (wykluczone miejsce ​docelowe)
  • shipping (dostawa)
  • shipping_​​label (etykieta ​wysyłki)
  • shipping_​​weight (waga ​przesyłki)
  • shipping_​​length (długość ​przesyłki)
  • shipping_​​width (szerokość przesyłki)
  • shipping_​​height (wysokość ​przesyłki)
  • tax (podatki)

Dowiedz się więcej o atrybutach tutaj.

Opcje dla zaawansowanych użytkowników

Przekazanie 1 wariantu produktu do feedu

Jeśli jesteś deweloperem, możesz skorzystać z filtra wpdesk_google_merchant_variations. Dzięki niemu możesz ograniczyć liczbę przekazywanych wariantów do feedu produktowego.

Poniższy filtr dodany do pliku functions.php motywu pozwoli Ci na pobranie pierwszego wariantu produktu:

Po jego dodaniu zaktualizuj feed produktowy aby zobaczyć zmianę w pliku xml.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.