Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

5 dla WordPressa

5 dla WordPressa

Czy wiesz, że kochamy WordPressa? Jeśli jeszcze nie wiedziałeś, to ten wpis da Ci to wyraźnie do zrozumienia! W tym artykule dowiesz się, skąd wzięła się nasza miłość do WordPressa oraz w jaki sposób ją okazujemy :) Przedstawię Ci założenia i raport z pierwszej edycji akcji 5 dla WordPressa.

Początki

Zespół WP Desk składa się z miłośników WordPressa. Każdy z nas miał inne początki. Niemniej większość z nas ma styczność z WordPressem już od ponad dekady!

Maciek Swoboda, nasz CEO, deklaruje miłość do WordPressa już od 2006 roku. Szmat czasu!

Zakochany w WordPressie - slajd

Przez te lata WordPress rozwijał się na wielu płaszczyznach. Nie tylko rozwinął się w kwestii funkcjonalności, ale i chociażby designu. Czy korzystasz z WordPressa wystarczająco długo by pamiętać poniższy panel admina? ;)

Stary wygląd WordPressa

Rozwój WordPressa w odpowiednią stronę spowodował wyraźny wzrost zainteresowania. Google Trends pokazuje, że po wielu latach trudnych bojów WordPress rozgromił swoją konkurencję.

Google Trends: WordPress vs Joomla vs Drupal

Społeczność – największa siła WordPressa

Wzrost zainteresowania przełożył się na to, co budzi w nas największe emocje: rozwój społeczności.

WordPress ma świetną społeczność, na którą składają się ludzie przeróżnych profesji. Są to nie tylko programiści, ale i między innymi dziennikarze, graficy, blogerzy, tłumacze.

Na całym świecie odbywają się tak zwane WordCampy, o których mogliście już słyszeć. W Polsce takie wydarzenie odbywa się raz w roku. W tym roku polski WordCamp odbył się w Poznaniu. Jesteśmy dumni z faktu, że wsparliśmy to wydarzenie jako złoty sponsor!

Sponsor WordCamp

Zostając sponsorem, chcieliśmy wesprzeć organizację tego świetnego wydarzenia.

Jak już wspomniałem, WordCampy odbywają się na całym świecie. Zobacz, jak wiele tych wydarzeń odbędzie się jeszcze w 2018 roku:

WordCampy w 2018 roku - mapa

To jednak nie wszystko! Oprócz WordCampów regularnie odbywają się mniejsze, lokalne spotkania społeczności o nazwie WordUp. W Polsce są one organizowane np. w Gdyni, Łodzi czy Krakowie. Jest zatem mnóstwo okazji by się spotkać!

Wsparcie społeczności

Świetna społeczność skupiona wokół WordPressa spowodowała, że go pokochaliśmy. Nasza miłość jest obustronna. Nie tylko korzystamy z WordPressa na co dzień, ale również dużo dajemy od siebie.

Podczas swojej prezentacji na WordCamp Poznań 2018, Maciek mówił o tej miłości otwarcie. Wspomniał również o tym, jak ważne jest, aby brać czynny udział w rozwoju społeczności.

Drużyna WP Desk aktywnie wspiera społeczność:

  • pomagając na forach i grupach facebookowych
  • rozwijając darmowe wtyczki
  • wysyłając poprawki do kodu WordPressa i WooCommerce’a
  • pisząc poradniki na blogu woocommerce.pl

O tych i innych działaniach przeczytasz na stronie Wspieramy i działamy w ramach społeczności.

To jednak nie wszystko!

5 dla WordPressa

Zmiana koncepcji

Zależy nam natomiast na tym, aby nasze wsparcie miało również pewne ramy. Z tego powodu wystartowaliśmy z akcją 5 dla WordPressa. W ramach tej akcji 5% naszego czasu pracy poświęcamy na działania dla społeczności. Od strony organizacyjnej jest to jeden dzień pracy w miesiącu.

Akcja ta będzie odbywać się cyklicznie co miesiąc.

Wcześniej realizowaliśmy podobną akcję, tj. wyłączaliśmy się od codziennej pracy by zabrać się za tematy ważne dla społeczności. Do tej pory konsekwentnie realizowaliśmy Godzinę dla WordPressa. Co tydzień wybranego dnia (ostatnimi czasy był to każdy wtorek), całą drużyną działaliśmy przez jedną godzinę na rzecz społeczności WordPressa. W tej formule pomagaliśmy społeczności prawie 2 lata!

Zmiana formuły na 5 dla WordPressa przynosi nam lepsze możliwości organizacyjne. Godzina nie wystarczała, aby zająć się bardziej skomplikowanymi sprawami czy projektami. Zazwyczaj kończyło się na pomocy w grupach facebookowych czy tłumaczeniach wtyczek. Grupy facebookowe rozwinęły się jednak już do tego stopnia, że nasze wsparcie nie wnosi aż tak wiele jak rok czy dwa lata temu.

Dla przykładu, założona przez nas grupa WooCommercePL w ciągu roku podwoiła liczbę swoich członków. Na ten moment liczy sobie ponad 3000 użytkowników. Członkowie grupy sami dzielą się ze sobą swoimi doświadczeniami. To już nie my jesteśmy guru i wyrocznią :)

Podsumowanie pierwszej akcji 5 dla WordPressa

Pierwszy dzień akcji odbył się w zeszłym tygodniu, w środę 25 lipca. Na pierwszy ogień wzięliśmy naszą polską dokumentację WooCommerce. Została ona stworzona dla społeczności około rok temu. Z racji dynamicznego rozwoju WooCommerce, nasza dokumentacja uległa dezaktualizacji. W czasie akcji zajęliśmy się jej zaktualizowaniem.

5 dla WordPressa - dokumentacja WooCommerce

Zaktualizowaliśmy aż 17 artykułów!

Nasi deweloperzy wzięli natomiast na warsztat nowy edytor WordPressa – Gutenberga. Stworzyli proste widżety, które można dodać za pomocą tego edytora wizualnego. Zdobyta przez nich wiedza zostanie wykorzystana do stworzenia użytecznych dla społeczności widżetów w następnym terminie tej akcji.

Co dalej?

W tym artykule przedstawiłem Ci źródło naszej miłości do WordPressa. Pokazałem również, w jaki sposób odwdzięczamy się społeczności.

Masz pomysł na to, co moglibyśmy zrobić w ramach akcji 5 dla WordPressa? Daj znać!

A Ty – co robisz dla WordPressa? :) Czekamy na Twój komentarz!

My natomiast spotykamy się w przyszłym miesiącu by kontynuować akcję!

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.