Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Amazon w Polsce – szansa czy zagrożenie dla istniejącego rynku e-commerce?

Amazon w Polsce

27 stycznia 2021 Amazon poinformował oficjalnie, że rozpoczął prace nad swoim polskim serwisem. Nie da się ukryć, że jest on znany już Polakom bardzo dobrze, pomimo że do tej pory mogliśmy korzystać jedynie z zagranicznych stron platformy sprzedażowej tego giganta. Głównie była to polskojęzyczna wersja niemieckiej strony Amazon.de.

Czy pojawienie się platformy Amazon w Polsce spowoduje duże zamieszanie na rodzimym rynku e-commerce? Zastanówmy się wspólnie.

Krótko o historii Amazon

Amazon, czyli największy gracz na światowym rynku e-commerce został założony w 1994 roku w Seattle. Początkowo funkcjonował jako księgarnia internetowa, stopniowo poszerzając swój asortyment o płyty DVD, sprzęt komputerowy i elektroniczny, meble, artykuły spożywcze i wiele, wiele innych. Obecnie, Amazon jest nie tylko platformą sprzedażową, ale oferuje także inne usługi dla członków programu Amazon Prime. Dzięki niemu można korzystać z usług Prime Video, Prime Music oraz Prime Reading.

E-commerce kontra pandemia

Wejście Amazona do Polski było tylko kwestią czasu. Zresztą pierwsze wzmianki o takich planach pojawiły się już rok temu. Ekspansja została jednak przesunięta w czasie ze względu na wybuch pandemii koronawirusa. Okazało się jednak, że branża e-commerce jest jedną z nielicznych, która nie tylko nie straciła, ale znacznie zyskała na tej sytuacji. Wielu przedsiębiorców prowadzących swoje sklepy dotychczas tylko stacjonarnie, umożliwiło klientom zakupy online.

Zakupy online

Co tak naprawdę oznacza wejście Amazona na polski rynek

Wiele osób prowadzących swoje sklepy online obawia się wejścia na rynek polski tak wielkiego gracza, jakim jest Amazon. Ale czy słusznie? Obawy te nie ominęły również nasze rodzime Allegro czyli głównego konkurenta Amazon w Polsce. Może on bowiem poważnie zagrozić niemalże monopolistycznej pozycji Allegro. Jedną z przyczyn jest chociażby wspomniana przeze mnie dużo szersza niż tylko sprzedaż produktów, oferta Amazona. Amerykańska platforma wydaje się być zagrożeniem także dla innych portali sprzedażowych jak na przykład OLX, czy też po prostu księgarni internetowych, które powoli oferują już dużo szerszy asortyment niż tylko książki – np. Empik. Z całą pewnością, kształtując swoją politykę cenową i planując dalszy rozwój oferowanego asortymentu, firmy będą musiały wziąć pod uwagę pojawienie się nowego konkurenta na rynku.

Czy to oznacza, że Amazon zawładnie polskim rynkiem e-commerce?

Pewne jest, że jego pojawienie się odczują duże przedsiębiorstwa. A co z małymi firmami? Czy to dobry czas na otwarcie własnego sklepu internetowego? Przymierzając się do takiego kroku, na pewno trzeba wziąć pod uwagę, że Amazon funkcjonuje już przecież jakiś czas na polskim rynku. Użytkownicy mogą zamawiać towary za pośrednictwem zagranicznych stron Amazona. Wiąże się to co prawda z nieco dłuższym czasem oczekiwania na produkt czy droższą wysyłką, ale jak najbardziej jest to możliwe. Mimo tego, mniejsze sklepy internetowe mają się dobrze, ciągle pojawiają się nowe, zdobywają klientów i cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Klienci dużo większą wagę przykładają bowiem nie tylko do ilości bądź jakości oferowanych produktów, ale przede wszystkim do poziomu obsługi przed, w trakcie, oraz po sprzedaży. Z drugiej strony Amazon może być też dla sklepów po prostu dodatkowym kanałem sprzedaży.

2021 rokiem sklepów online?

Bardzo możliwe, że najbliższy czas będzie świetną okazją do stworzenia własnego sklepu internetowego. Jeżeli zdecydujesz się na taki krok – chętnie Ci pomożemy! Załóż z nami swój sklep WooCommerce, a także skorzystaj z wtyczek, które rozwiną Twój sklep! 

Twój sklep online

Dzięki znalezieniu odpowiedniej grupy docelowej i zadbaniu o właściwą obsługę, jesteś w stanie pozyskać grono własnych, lojalnych klientów, którzy, zadowoleni z zakupu polecą Twój sklep innym. Możesz to zrobić na przykład wprowadzając strategię marketing automation dla Twojego sklepu. 

Sklep online

Jestem bardzo ciekawa, czy zdecydujesz się rozpocząć prowadzenie swojego sklepu w sieci. Myślę, że to może być dobry krok w rozwoju Twojej działalności. My w WP Desk też stale się rozwijamy, dlatego daj nam znać w  formularzu czy chciałbyś w swoim sklepie skorzystać również z integracji WooCommerce z Amazonem i  przyspiesz powstanie tej wtyczki!

A Ty co sądzisz o pojawieniu się Amazona w Polsce?

Podziel się z nami swoją opinią w komentarzu!

 

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.