Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Jak ustawić automatyczne zwroty zamówień w WooCommerce?

Jak ustawić automatyczne zwroty zamówień w WooCommerce

Proces realizacji zwrotów w sklepie internetowym może wpłynąć na decyzje zakupowe klientów. Chodzi nie tylko o wymagany przez polskie prawo czas na zwrot zamówienia i komunikację tej możliwości na stronie. We wpisie o tym, jak ustawić automatyczne zwroty w WooCommerce.

Spis treści

  1. Dlaczego włączać automatyczne zwroty?
  2. Minusy automatyzacji zwrotów
  3. Jak ustawić automatyczne zwroty w WooCommerce

Domyślny sposób wykonywania zwrotów w WooCommerce polega na odebraniu informacji od klienta, akceptacji i każdorazowego wykonania zwrotu w zamówieniu.

Zwrot z poziomu edycji zamówienia

WP Desk posiada w ofercie wtyczkę Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce, która pozwala na automatyczne zwroty zamówień np. dla określonych warunków.

Elastyczne zwroty i reklamacje WooCommerce - przykład ustawień wtyczki

Dlaczego włączać automatyczne zwroty?

Oczywistym argumentem przemawiającym za taką automatyzacją zdaje się być czas. O ile w przypadku produktów cyfrowych jest to dość proste, pytanie jak wdrożyć taki proces po wysyłce towaru z magazynu.

Oto kilka możliwości:

  • wspomniane wyżej przyspieszenie realizacji zwrotów (brak konieczności zwrotu dla każdego zamówienia z osobna)
  • formularz do zbierania danych lub informacji o powodzie zwrotu (lub reklamacji)
  • określona kategoria produktów może być zwracana automatycznie
  • lepsza komunikacja sklepu

Minusy automatyzacji zwrotów

Wydaje się, że przyspieszenie przemawia za wdrożeniem takiego rozwiązania. Natomiast warto spojrzeć na listę poniżej, aby zastanowić się, czy szybsze zwroty będą odpowiednie.

  • możliwe zwiększenie ilości zwrotów w sklepie
  • mniej pracy dla pracowników
  • konieczność testowania, śledzenia i poprawek w procesie
  • większa koncentracja na zwrotach w komunikacji sklepu
  • konieczność rozbudowania zasad zwrotów lub polityki prywatności
  • utrata kontroli nad akceptacją wniosków o zwrot

Jak widać, wybór rozwiązania wiąże się z określonymi konsekwencjami. Oczywiście sam WooCommerce zachęca do stosowania ręcznej akceptacji zwrotów poprzez stosowane funkcjonalności (przycisk zwrotu, statusy zamówień, notatki do zamówienia).

Notatki zamówienia WooCommerce

Jak ustawić automatyczne zwroty w WooCommerce

Na poniższych zrzutach ekranu można zobaczyć ustawienia wtyczki Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce od WP Desk dodającej nową funkcjonalność.

1. Pierwsze kroki

Po instalacji i aktywacji wtyczki w menu WordPress → Wtyczki zostanie dodana nowa zakładka w ustawieniach WooCommerce.

Elastyczne zwroty i reklamacje WooCommerce - zakładka ustawień wtyczki

2. Włączenie automatycznych zwrotów

Wtyczka umożliwia przełączenie sklepu na zwroty

Przycisk zwrotu zamówienia we wtyczce

także automatyczne.

Automatyczny zwrot - opcja wtyczki

Jest też możliwości wybrania warunków dla zwrotu

Widoczność przycisku zwrotu we wtyczce

typu zwrotu

Ustawienia typu zwrotu we wtyczce

a także określenia czasu widoczności przycisku lub uwzględniania kosztów wysyłki.

Automatyczne ukrywanie przycisku zwrotu i zwrot kosztów przesyłki w ustawieniach wtyczki

3. Dodatkowy formularz

Wtyczka pozwala też na dodanie formularza zwrotu zawierającego dodatkowe informacje, pola do wypełnienia, akceptacji warunków lub np. pozwalającego na przesyłanie zdjęć do akceptacji warunków zwrotu lub gwarancji.

Formularz zwrotu - opcja wtyczki

4. Co zobaczy kupujący?

A teraz spojrzenie na widok od stron sklepu. Po złożeniu zamówienia spełniających warunki widoczności przycisku kupujący zobaczy przycisk w widoku panelu (lub na dedykowanej stronie, jeśli nie posiada konta w sklepie)

Widok zamówień z opcją zwrotu

z możliwością złożenia wniosku o zwrot zamówienia.

Przykład widoku formularza zwrotu

Komunikacja przebiega też mailowo. Wtyczka posiada szablony email dla statusów zwrotów zamówienia, które w przypadku automatycznych zwrotów ominą kilka z nich:

Dodatkowe szablony email dla wtyczki

5. Gdzie można zobaczyć dane dot. zwrotu?

Wypełniony formularz pokaże się również w zamówieniu:

Sekcja dotycząca zwrotu w edycji przykładowego zamówienia

Automatyczne zwroty WooCommerce spodowują zwrot zamówienia w tym jego statusu.

💡 Opis funkcji wtyczki można też znaleźć w jej dokumentacji.

Podsumowanie

Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce od WP Desk dodaje nową funkcjonalność do sklepu pozwalającą zmienić sposób obsługi zwrotu zamówień.

Automatyzacja to jedna możliwość, ale wtyczka może być również użyta do komunikacji z kupującymi, zbierania feedbacku czy wdrożenia procesu zwrotów gwarancyjnych.

Więcej funkcjonalności wtyczki można zobaczyć na stronie produktowej.

Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce 199  (244,77  z VAT)

Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce to wtyczka, z którą uporządkujesz proces zwrotów w sklepie i poprawisz komunikację z klientami. Przyspiesz obsługę zamówień, reklamacje i zwroty WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 253 566 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-20
Działa z WooCommerce 9.1 - 9.4

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.