Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Cena promocyjna produktu w WooCommerce

WooCommerce jest elastyczny w kwestii ustawianych promocji dla produktów. Można kontrolować je ręcznie albo zautomatyzować za pomocą harmonogramu. Można je tworzyć w dowolnej chwili.

Rabaty można stosować nie tylko dla produktów fizycznych, ale również dla produktów wirtualnych oraz dla produktów z wariantami. Oznacza to, że możesz zorganizować promocję tylko na wybrany wariant produktu, np. koszulkę z nadrukiem, ale tylko czerwoną.

Ceny promocyjne – ustawienie ręczne

Ustawienie ceny promocyjnej jest bardzo proste. Odpowiednie pole znajdziesz w zakładce Ustawienia główne w okienku pod polem tekstowym służącym opisowi produktu. Ustawienie promocji z ceny 9,90 zł na 9 zł wygląda tak jak na poniższym zrzucie ekranu.

Cena promocyjna w WooCommerce

Takie ustawienie znajduje swoje odzwierciedlenie w sklepie. Klient widzi nie tylko nową cenę, ale i podstawową, tj. przed promocją. Dzięki temu widzi, jak dużą oszczędność daje zakup.

Promocje w Woocommerce - widok sklepu

Ceny promocyjne – ustawienie dla wielu produktów

Możesz też szybko ustawić cenę promocyjną dla kilku produktów w sklepie w widoku Produktów.

Masowa edycja ceny produktów WooCommerce

Jeśli chcesz ustawić ceny promocyjne w sklepie dla określonych kategorii, użytkowników lub poszczególnych wariantów przeczytaj poniżej o Flexible Pricing.

Promocje w WooCommerce według harmonogramu

Ręczne kontrolowanie trwania promocji może być uciążliwe. Promocja trwająca za długo może przynieść stratę z powodu niskiej marży na produkcie. W celu uniknięcia pomyłek związanych z czasem trwania promocji, w WooCommerce znalazła się funkcja harmonogramu. Ustawienia harmonogramu znajdują się obok ceny promocyjnej. Zasada działania jest prosta: wystarczy wybrać zakres czasowy, w którym promocja ma być aktywna. Gdy termin końcowy upłynie, promocja wyłączy się automatycznie.

Aby skorzystać z funkcji harmonogramu wystarczy kliknąć w pozycję Harmonogram obok ceny promocyjnej:

Harmonogram promocji w WooCommerce

Po kliknięciu tego linku, uzyskasz dostęp do zakresu dat. Daty możemy ustawić w wygodny sposób za pomocą kalendarza, który wyświetla się automatycznie:

Kalendarz harmonogramu promocji

Promocje dla wariantów

Promocje mogą dotyczyć również wybranych wariantów produktów. Takie możliwości konfiguracyjne nie znajdują się jednak w Ustawieniach głównych, a bezpośrednio w Wariantach. Ważne, aby warianty były wcześniej skonfigurowane, a sam produkt musi być produktem z wariantami.

W ustawieniach wariantów przejdź do danego wariantu produktu. Następnie kliknij na niego, co spowoduje rozwinięcie szczegółów wariantu. Tam znajdziesz dokładnie te same ustawienia, jakie są opisane powyżej, w przypadku produktu prostego.

Promocje w Woocommerce - produkt z wariantami

Stałe promocje to nie jedyny model oferowania rabatów. Możesz zastosować w swoim sklepie również kupony rabatowe →

Zaawansowana konfiguracja cen promocyjnych – Flexible Pricing

Jeśli standardowe możliwości WooCommerce w zakresie promocji nie są dla Ciebie wystarczające, możesz rozszerzyć swój sklep o nowe funkcjonalności w tym zakresie. W tym celu skorzystaj z wtyczki naszego autorstwa o nazwie Flexible Pricing.

Jej możliwości są naprawdę spore. Promocje możesz tworzyć:

  • dla pojedynczych produktów – np. kup produkt z kategorii laptopy, torbę do laptopa kupisz za 50% ceny
  • dla zamówień (w tym na podstawie historii zakupów) – np. jeśli klient wydał co najmniej 250 zł w tym miesiącu, otrzyma 10 zł zniżki
  • dla kategorii oraz grup użytkowników – np. 5 zł zniżki dla subskrybentów newslettera (wymaga stworzenia np. grupy Newsletter oraz przypisania do niej użytkownika)

Więcej informacji na temat wtyczki, a także przykłady zastosowania znajdziesz na stronie wtyczki.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.