Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Jak naprawić brak metod płatności w WooCommerce?

Jak naprawić brak metod płatności w WooCommerce

Częstym kłopotem po instalacji WooCommerce jest brak odpowiednich metod płatności. Taka sytuacja może się także zdarzyć z powodu konfiguracji lub wpływu innych wtyczek. We wpisie opiszę kilka przypadków (i rozwiązań), gdy brakuje metody płatności w sklepie WooCommerce.

Spis treści

  1. Jak wygląda brak metod płatności w WooCommerce?
  2. Przyczyny, czyli dlaczego nie ma metod płatności w formularzu zamówienia WooCommerce?
  3. Rozwiązania: co sprawdzić aby wyświetlić metody płatności

Jak wygląda brak metod płatności w WooCommerce?

W sytuacji, gdy żaden sposób płatności nie jest dostępny, WooCommerce pokaże komunikat w formularzu zamówienia, np. w wersji 9.1.4 w blokowym formularzu można zobaczyć:

“Żadna metoda płatności nie jest dostępna. Być może problem jest po naszej stronie. Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz pomocy przy złożeniu zamówienia.”

Brak metod płatności - blokowy formularz zamówienia WooCommerce

Po przełączeniu do klasycznego formularza zamówienia odpowiedni komunikat także się wyświetli.

“Przykro nam, ale nie jest udostępniona żadna metoda płatności. Prosimy skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wyjaśnień lub chcesz omówić alternatywne sposoby płatności.“

Brak metod płatności - klasyczny formularz zamówienia WooCommerce

Przyczyny, czyli dlaczego nie ma metod płatności w formularzu zamówienia WooCommerce?

Jeśli nie wyświetla się żadna metoda płatności, ewentualnie nie wyświetla się jakaś konkretna, można spojrzeć na możliwe powody.

  • nowa instalacja WooCommerce – metody płatności nie są skonfigurowane
  • wyłączono po prostu metody płatności
  • wtyczka dodająca nową opcję płatności nie została skonfigurowana
  • brak połączenia z API wyłącza daną metodę w formularzu zamówienia
  • metoda płatności ma jakieś warunki wyświetlania np. dla określonej wartości koszyka lub według produktów znajdujących się w zamówieniu
  • wtyczka lub własny kod nie dodają poprawnie metody płatności do formularza zamówienia (metody WooCommerce, rejestrowanie metody)
  • wtyczka lub kod nie są kompatybilne z najnowszym WordPress, WooCommerce lub PHP
  • włączona metoda płatności nie wspiera blokowego formularza zamówienia
  • wystąpił konflikt pomiędzy wtyczką lub kodem a motywem czy innymi wtyczkami
  • inna wtyczka, motyw lub kod może wpływać na chowanie metod płatności
  • metody płatności nie są widoczne przez style CSS, kod JavaScript lub PHP albo nieprawidłowo wygenerowanego HTML

Sporo tego. Powyższe powody można by umieścić w czterech kategoriach:

  1. Brak włączenia
  2. Konfiguracja
  3. Brak kompatybilności kodu z WooCommerce
  4. Konflikt z inną wtyczką, motywem lub dodatkowym kodem np. w functions.php

💡 Odpowiednia konfiguracja WooCommerce oraz ustawienia wtyczek może pomóc w większości przypadków. Jeśli sklep posiada dodatkowy kod, wiele wtyczek lub oprogramowanie, które dawno nie było aktualizowane, naprawa może zająć więcej czasu.

Rozwiązania: co sprawdzić aby wyświetlić metody płatności

Poniższe kroki adresują kategorie możliwych powodów braku wyświetlania metod.

  1. Ustawienia płatności w WooCommerce

    Oto pierwsza możliwość. Nowa instalacja, wcześniejsze wyłączenie metody lub brak poprawnej konfiguracji. Ustawienia można sprawdzić w WooCommerce → Ustawienia → Płatności.

    Ustawienia WooCommerce dla metod płatności

    Przy metodzie (domyślnej lub dodanej np. z pomocą wtyczki) znajduje się przełącznik. Jeśli jest wyszarzony, dana metoda jest wyłączona. Po czystej instalacji WooCommerce metody te są domyślnie wyłączone.

    Ustawienia metod płatności w WooCommerce

    Włączona metoda płatności np. po instalacji WooCommerce zostanie wyświetlona w formularzu zamówienia.

    Włączone metody płatności - przykład

  2. Konfiguracja metody płatności w WooCommerce

    Może też się zdarzyć, że metoda nie wyświetla się, ponieważ blokują ją brak odpowiednich ustawień np. dla połączenia z API lub ograniczenia dla niektórych metod wysyłki.

    Przykładowo, metoda Za pobraniem ma dwa ustawienia, które mogą chować ten sposób płatności z formularza. Chodzi o Włącz dla wysyłki oraz Akceptacja dla wirtualnych zamówień.

    Przykład ustawień dla metody płatności za pobraniem

    Jeśli metoda wysyłki nie będzie pasować do wybranych, płatność pobraniowa nie zostanie wyświetlona.

    Przykład ustawienia włącz dla wysyłki w metodzie płatności za pobraniem

    Podobnie w przypadku odznaczenia drugiej opcji. Jeśli zamówienie będzie zawierało wyłącznie produkty wirtualne, metoda płatności również nie będzie pokazana.

    Przykład ustawień - akceptacja dla wirtualnych zamówień dla metody płatności za pobraniem

  3. Brak kompatybilności z WooCommerce

    Aktualizowanie, testowania oprogramowania oraz posiadanie dodatkowego środowiska serwerowego do tego celu nie jest jednak łatwe ani szybkie.

    Przykładem, który może wpłynąć na brak wyświetlania metody płatności w formularzu zamówienia, może być np. brak zgodności wtyczki z blokowym formularzem WooCommerce.

    Edycja opcji płatności w blokowym formularzu zamówienia WooCommerce

    Rozwiązaniem w takim przypadku będzie sprawdzenie wersji posiadanej wtyczki (kodu) oraz czy metody płatności są poprawnie rejestrowane a wtyczka zgodna z WooCommerce.

    W przypadku posiadania wtyczki dodającej kolejne metody płatności WooCommerce istotne staje się zadbanie o jej cykliczną aktualizację oraz posiadanie sprawdzonych wtyczek.

  4. Konflikt oprogramowania

    Ostatnim powodem braku metod płatności może być konflikt z inną wtyczką lub kodem, np. do warunkowania wyświetlania metod w formularzu. Aby sprawdzić, czy tak się dzieje i co wpływa na metody płatności (lub inne elementy formularza zamówienia) można np.:

    • sprawdzić poszczególne wtyczki lub motyw pod kątem wpływu na formularz zamówienia, a w szczególności na metody płatności
    • spojrzeć, czy nie ma kilku wtyczek dla jednej bramki płatności
    • sprawdzić, czy został dodany jakiś dedykowany kod np. w pliku functions.php motywu, który mógł wejść w konflikt z wtyczkami lub metodami płatności WooCommerce
    • zobaczyć, czy posiadane wtyczki deklarują zgodność z posiadanymi wersjami WordPress i WooCommerce oraz czy są utrzymywane
    • sprawdzić konsolę przeglądarki, logi WooCommerce oraz serwerowe, gdzie mogą być jakieś komunikaty lub ewentualnie kody błędu pomocne dla zrozumienia sytuacji

💡 Korzystając z powyższych wskazówek może warto też pamiętać o wcześniejszym wykonaniu kopii bazy danych lub wykonywaniu działań, np. aktualizacji wtyczek lub zmian w kodzie, w środowisku testowym.

Podsumowanie

Brak metod płatności w WooCommerce oznacza brak możliwości zakupu w sklepie. We wpisie opisałem kilka rozwiązań tej sytuacji.

WP Desk posiada wtyczkę do konfiguracji metody płatności WooCommerce według metod wysyłki. O wtyczce i jej funkcjonalnościach można przeczytać na stronie produktowej.

Aktywne Płatności WooCommerce 119  (146,37  z VAT)

Warunkowe ukrywanie opcji płatności dla wybranych metod wysyłki w WooCommerce. Ukryj metody płatności z góry dla wysyłki za pobraniem i zwiększ konwersje. Dodawaj też stałe lub procentowe opłaty dla metod płatności w sklepie.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 253 536 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-20
Działa z WooCommerce 9.1 - 9.4

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.