Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Co to jest dropshipping?

Co to jest dropshipping

Dropshipping to rozwijająca się forma sprzedaży, która umożliwia szybkie rozpoczęcie działalności online bez zapasów przy niewielkiej inwestycji. Ideą tego modelu e-commerce jest wykorzystanie gigantycznego rynku sprzedaży internetowej. Dowiedz się, co to jest dropshipping i zobacz, czy jest dla Ciebie 📦!

Spis treści

Co to jest dropshipping?

Stały rozwój handlu elektronicznego jest generowany przez rozwój coraz bardziej innowacyjnych technologii, wzmacnianie bezpieczeństwa i wzmacnianie przepisów dotyczących sklepów internetowych.

Sprzedaż online bez własnych zapasów, bardziej znana jako dropshipping, jest również czynnikiem rozwoju handlu elektronicznego. Ta praktyka znacznie zwiększyła liczbę e-handlowców w sieci, a także liczbę sklepów internetowych. Jeśli chcesz zacząć w tej branży, pomyśl, czy dropshipping nie będzie odpowiedni 🙂.

Definicja dropshippingu

Co to jest dropshipping? Otóż główną funkcją dropshippingu jest sprzedaż bez zapasów i własnej logistyki. Jako sprzedawca nie przechowujesz żadnych produktów ani nie zarządzasz dostawami! To Twój dostawca lub hurtownik zajmie się całą tą częścią: zarządzanie zapasami, wysyłką, dostawą do klienta itp. 🎉

Dropshipping pozwala na szybki start w biznesie online i jest to coś, co warto rozważyć, jeśli masz ograniczony budżet. Dodatkowo, dzięki brakowi konieczności magazynowania możesz skupić się na lepszym marketingu i stronie Twojego sklepu online ⭐.

Dropshipping – jak to działa?

Załóżmy, że chcesz stworzyć sklep internetowy z wystrojem wnętrz.

  1. Najpierw poszukasz dostawcy lub hurtownika, który oferuje produkty w Twojej niszy/ temacie.
  2. Po znalezieniu wysokiej jakości produktów, które spełniają Twoje oczekiwania, dodajesz je do sklepu internetowego.
  3. Przygotowujesz unikalne karty produktów pod lepsze pozycje w wyszukiwarce (SEO) dla tych produktów i ustawisz kampanie reklamowe (SEM), aby przyciągnąć odwiedzających i skłonić ich do zakupu.
  4. Po kilku dniach… widzisz pierwsze zamówienie!
  5. Odbierasz pieniądze i zamawiasz produkty u swojego dostawcy lub hurtownika, podając dane kontaktowe klienta.
  6. Twój hurtownik zajmie się wtedy całą logistyką i dostarczy produkty bezpośrednio do Twojego klienta.

Dropshipping i sklep internetowy na WordPress i WooCommerce?

Tak, to możliwe. Sprawdź poniższe linki, dzięki którym dowiesz się, jak zbudować swój sklep z WooCommerce oraz jak i skąd importować produkty pod dropshipping 🚀.

Zobacz jak łatwo zbudować sklep internetowy na WordPress i WooCommerce →

Sprawdź 3 sposoby na import produktów z hurtowni do sklepu WooCommerce →

Znajdź hurtownię pod dropshipping →

Zalety dropshippingu

Istnieje kilka powodów, dla których dropshipping może Ci się spodobać 🙂.

1. Eliminacja logistyki

To niespodzianka dla każdego. Główną zaletą tego modelu biznesu jest to, że dropshipping to całkowita eliminacja logistyki, co oznacza, że nie musisz składować produktów, przygotowywać opakowań paczek i dostarczać ich swoim klientom 🎉.

2. Niska inwestycja

Brak potrzeby zakupu towaru okazuję się również korzystny! Dzięki temu rozpoczęcie sprzedaży online jest łatwiejsze i tańsze. Twoje wydatki będą związane ze stworzeniem Twojego sklepu internetowego i promocją produktów w sieci ⭐.

Zobacz jak założyć sklep internetowy na WordPress i WooCommerce →

3. Własny biznes

Dzięki dropshipping i statusowi mikroprzedsiębiorcy możesz zostać swoim własnym szefem i szybko rozpocząć działalność. Internet daje Ci możliwość pracy, kiedy chcesz i gdzie chcesz 💪!

4. Nieograniczone możliwości

Sklep internetowy jest otwarty 7 dni w tygodniu/ 24 godziny na dobę. W przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, Twoja klientela nie jest ograniczona! Możesz kierować reklamy do dowolnych odbiorców w dowolnym miejscu, w dowolnym momencie, a nawet na wakacjach 😎.

5. Tanie utrzymanie sklepu online

Jeśli zdecydujesz się na sklep na WordPress i WooCommerce, to głównymi kosztami będą domena, hosting i ew. dodatki lub prace grafika/programisty, np. pod dopasowanie elementów graficznych i funkcjonalności w sklepie 🏅.

Pamiętaj też o aktualizacjach WordPress, WooCommerce, motywu oraz wtyczek, a także optymalizacji szybkości działania strony, np. poprzez podniesienie wersji PHP lub pamięci dla strony w ustawieniach hostingu 🚀.

Zleć opiekę nad sklepem profesjonalistom z WP Desk Care →

Jak skutecznie zacząć korzystać z dropshippingu?

Nawet jeśli ten model biznesowy jest dostępny dla każdego, istnieje kilka ważnych kwestii, którymi należy się zająć ,aby odpowiednio przygotować się i odnieść sukces w tej formie sprzedaży.

Wybór rozwiązania e-commerce

To priorytet! Jakość Twojej platformy określi przyszłość Twojego biznesu internetowego. Musisz wybrać rozwiązanie, które idealnie odpowiada Twoim oczekiwaniom i potrzebom. Najlepiej takie, które będzie rosnąć wraz z rozwojem Twojej oferty 💪.

Najlepsze na start będą platformy SaaS, które zapewniają kompleksowe narzędzie do tworzenia sklepu internetowego i zarządzania różnymi funkcjami handlu elektronicznego. Platforma zarządza wszystkimi aspektami technicznymi: hosting, aktualizacja, utrzymanie, integracja nowych funkcji itp.

Czytaj jak wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego ➡️

Możesz oczywiście zdecydować się na dropshipping na WordPress i WooCommerce 🙂!

Wybór niszy

Każdy produkt jest inny i każdy ma swoich odbiorców. Aby odnieść sukces w dropshippingu, musisz znaleźć produkty, które znajdą klientów! Aby dokonać właściwego wyboru, przeanalizuj trendy i różne rynki wokół ciebie, takie jak Allegro, a nawet AliExpress. Najlepszym wskaźnikiem dla zwycięskiego produktu jest rosnąca popularność połączona z małą konkurencją 🙂.

Nisza pod dropshipping - co jest ważne przy wyborze

Wybór dostawcy

Twój hurtownik lub dostawca będą mieli znaczący wpływ na sukces Twojej witryny e-commerce.

Internet jest pełen wszelkiego rodzaju dostawców ze wszystkich sektorów. Niestety najczęściej są to popularni hurtownicy i wielu dropshipperów już z nimi współpracuje. To znak, że konkurencja jest bardzo zacięta 🏅!

Dlatego radzę spojrzeć poza pierwsze 10 wyników wyszukiwarek i skontaktować się z hurtowniami internetowymi, które cieszą się niewielkim rozgłosem. Na przykład indywidualni twórcy rękodzieła z pewnością będą zachwyceni Twoją propozycją partnerstwa w celu poprawy widoczności ich produktów.

Lista hurtowni dropshipping →

Gdy już uznasz, że znajdziesz odpowiedniego dostawcę, radzę przeprowadzić testy zamówień, aby przeanalizować terminy dostaw, zarządzanie zwrotami, dostępność, jakość produktów itp.

Strategia marketingowa

Możesz mieć najpiękniejszy sklep internetowy na świecie, jeśli Twoja strategia marketingowa nie jest optymalna, żaden klient go nie odwiedzi! Aby odróżnić się od konkurencji, musisz efektywnie pracować nad różnymi dźwigniami marketingu internetowego: e-mailing, SEO, SEM, sieci społecznościowe itp. Musisz stworzyć prawdziwy wizerunek sklepu w sieci i wdrożyć wszystko, aby poprawić swoją widoczność.

Teraz wiesz już, co to jest dropshipping. W artykule były też różne zalety tego biznesu, a także ważne punkty o których należy pamiętać, aby skutecznie zacząć dropshipping. Wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć sklep online, dokonać pierwszej sprzedaży i wygenerować dochód!

Podsumowanie

Dziś było o dropshippingu 🙂. Jeśli zdecydujesz się na sklep internetowy na WordPress i WooCommerce, sprawdź ofertę WP Desk – wtyczki premium i profesjonalne wsparcie dla Twojego biznesu online.

Zobacz ofertę WP Desk →

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.