Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Produkty często kupowane razem – rekomendacje w sklepie WooCommerce

Często kupowane razem

Produkty często kupowane razem powinny być w naszym sklepie widoczne. Skoro większość kupuje takie produkty w jednym zamówieniu, to powinniśmy sugerować je innym. Jest to świetny sposób na to, aby zwiększyć średnią wartość koszyka w sklepie. Dziś pokażę Ci takie rozwiązanie.

Pamiętasz mój artykuł o analizie koszykowej? To na jej podstawie można wyłonić produkty często kupowane razem.

Zależności między produktami często są bardzo nieoczywiste. Gdybyśmy chcieli rekomendować produkty ręcznie, to pewnie postawilibyśmy na sugerowanie innych produktów z danej kategorii. Ewentualnie pomyślelibyśmy o produktach uzupełniających (np. etui do tabletu przy zakupie tabletu).

Czy wiesz, że analiza koszykowa pozwoliła wykryć zależność piwa od pieluszek dla dzieci? Tak, te dwa produkty były bardzo często kupowane razem w sieci amerykańskich hipermarketów WallMart. Na pewno nie wpadlibyśmy na to, że te produkty mogą być od siebie zależne.

Warto zatem postawić na twarde dane, a nie zgadywać!

Po ustaleniu zależności między produktami, możemy zacząć je sugerować:

  • na stronie produktu
  • w koszyku

 

 

Idealne, gotowe rozwiązanie zrobi to automatycznie za nas. Oprócz tego, wskaże nam dane dotyczące wygenerowanej w ten sposób sprzedaży.

Podstawy

Na początek krótkie przypomnienie mojego poprzedniego artykułu.

Algorytm Apriori nie wykazuje jedynie relacji między produktami. Dzięki swojej konstrukcji pozwala odrzucić nieznaczące dane.

Do działania algorytmu wykorzystujemy dwa ważne parametry:

  • wsparcie reguły (ang. support) – częstość występowania
  • zaufanie (ang. confidence) – pewność reguły

Algorytm umożliwia wyznaczenie minimalnych wartości dla tych dwóch wskaźników. Dzięki temu odrzucamy transakcje, które nie spełniają założeń jakościowych dla rekomendacji.

W ten sposób wpłyniecie na algorytm i wyłonicie jedynie te sensowne produkty do rekomendacji.

Nie ma idealnych, uniwersalnych wartości dla Wsparcia i Zaufania. Dużo zależy od liczby produktów w sklepie, liczby zamówień. Warto poeksperymentować w tym zakresie.

Dodatkowe opcje wtyczki

Jak już wcześniej wspomniałem, gotowe rozwiązanie powinno zarówno analizować dane ze sklepu, jak i wyświetlać rekomendacje w sklepie.

Możemy tu skonfigurować następujące opcje:

  • Rekomendacje na stronie produktu – zaznacz, aby wyświetlać rekomendacje na stronie produktu. Te rekomendacje będą zawsze powiązane z oglądanym produktem niezależnie od zawartości koszyka klienta.
  • Ukryj powiązane produkty – zaznacz, aby ukryć standardowe powiązane produkty WooCommerce na stronie produktu.
  • Rekomendacje na stronie koszyka – zaznacz, aby wyświetlać rekomendacje na stronie koszyka. Te rekomendacje będą zawsze powiązane z aktualną zawartością koszyka klienta.
  • Ukryj produkty cross-sell – zaznacz, aby ukryć standardowe produkty cross-sell WooCommerce na stronie koszyka.

Często kupowane razem – analityka rekomendacji

Narzędzie odkryje i zarekomenduje produkty często kupowane razem. To jednak nie wszystko. Jako administrator sklepu zyskasz możliwość mierzenia ważnych danych dotyczących rekomendacji produktowych.

Często kupowane razem - statystyki

Powyższe wykresy pokazują:

  • Wyświetlenia rekomendacji – ile razy rekomendacje zostały wyświetlone klientom
  • Kliknięcia w rekomendacje – ile razy klienci kliknęli w rekomendowane produkty
  • Dodane do koszyka z rekomendacji – ile razy rekomendacje zostały dodane do koszyka
  • Kupione z rekomendacji – jaką sprzedaż wygenerowały rekomendacje

Klient może dodać rekomendowane produkty do koszyka bezpośrednio. Nie musi przechodzić do strony danego produktu.

Jednocześnie, w przypadku rekomendacji kilku produktów na raz, może odznaczyć produkty, których nie chce.

Podsumowanie

Jak widzisz, rozwiązanie działa w pełni automatycznie. Wystarczy, że je zainstalujesz i skonfigurujesz, a potem możesz już tylko przeglądać z uśmiechem na twarzy rosnące słupki sprzedaży :)

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.