Nikt z nas nie wybroaża sobie już życia bez dostępu do internetu.
Dzięki niemu znajdziemy:
[unordered_list style=”tick”]
- informacje na prawie każdy temat,
- zobaczymy miejsca, które chcemy zwiedzić i opracujemy trasę,
- jesteśmy w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi,
- mieszkając w małej miejscowości możemy kupić każdą rzecz,
- itd. (i tak moglibyśmy wymieniać w nieskończoność).
[/unordered_list]
I o zakupach w internecie i sklepach internetowych dzisiaj więcej mowa w naszym artykule
Dostęp do internetu, to przede wszystkim dla konsumentów, z punktu widzenia dokonywania zakupów:
[unordered_list style=”tick”]
- większy wybór produktów i usług bez konieczności wychodzenia z domu,
- możliwość znalezienia w krótkim czasie korzystnych cen tego, co nas interesuje.
[/unordered_list]
Wskazane zalety czynią handel online niezwykle atrakcyjnym dla konsumentów oraz lukratywnym dla przedsiębiorców, którzy nie wahają się zainwestować w budowę i prowadzenie sklepów internetowych.
Z najnowszych badań rynku amerykańskiego (które można również w dużej mierze odnieść do rynku europejskiego) wynika, że:
1. Poziom wzrostu sprzedaży produktów i usług przez internet przekroczył już poziom wzrostu sprzedaży tychże samych w sklepach tradycyjnych.
2. Coraz więcej osób kupuje z wykorzystaniem telefonów komórkowych:
[unordered_list style=”arrow”]
- w 2012 roku aż 12% całej sprzedaży internetowej została dokonana za ich pomocą,
- prognozuje się, że w 2015, konsumenci wydadzą aż 119 milionów dolarów na zakupy dokonywane z wykorzystaniem telefonów komórkowych.
[/unordered_list]
3. Ogromne znaczenie w handlu internetowym ma również komunikacja poprzez portale społecznościowe, typu: Facebook, Youtube i inne.
[unordered_list style=”arrow”]
- prym w tym zakresie wiodą w następującej kolejności: LinkedIn, Facebook, Twitter, Youtube, Google +, Pinterest,
- interesujące jest również to, że do konsumentów przemawiają reklamy prezentowane w tych serwisach.
[/unordered_list]
Wszystkie prezentowane przez nas informacje plus kilka dodatkowych znajdziesz w poniższej infografice. Zapraszamy do zapoznania się z nią: