Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Jak stworzyć automatyczny e-mail z prośbą o recenzję w Google? [gotowy szablon]

W tym poradniku pokażę Ci, jak stworzyć w pełni zautomatyzowany e-mail, który zostanie wysłany do klienta po zakupie w Twoim sklepie. Ten e-mail będzie zawierał link, który przeniesie klienta bezpośrednio do formularza, w którym będzie mógł ocenić Twoją firmę w Google.

Recenzuj w Google z ShopMagic

Do tworzenia wszystkich automatyzacji w WooCommerce wykorzystujemy wtyczkę ShopMagic. Nie inaczej będzie i tym razem. Jednak w odróżnieniu od pozostałych poradników, zaczniemy od końca, czyli od podglądu jak email z prośbą o recenzję w Google może wyglądać:

e-mail z recenzją
Widok na e-mail ze skrzynki odbiorczej

Oczywiście recenzja w Google to nie jedyna możliwość. Możesz podmienić link z Google np. na Trustpilot lub dowolną inną usługę, z której korzystasz do oceny swojego sklepu.

Czego będziesz potrzebować?

Sama automatyzacja nie jest skomplikowana, ale wymaga przygotowania. Oto (bardzo) krótka lista wymagań:

  • Wtyczka ShopMagic. Pobierzesz ją np. tutaj
  • Unikatowy link do recenzji Twojego sklepu. Google przygotowało krótki poradnik, jak zdobyć taki link.
  • 5 minut na przeczytanie tego artykułu oraz kolejne 5 na import szablonu i podmianę linków.

Jak stworzyć automatyczną prośbę o recenzję w Google?

Są co najmniej dwa podejścia do tego zagadnienia. Po pierwsze możesz taki e-mail stworzyć samodzielnie. Poniżej znajdziesz opisy poszczególnych elementów automatyzacji.

Druga opcja to skopiowanie gotowego szablonu. Więcej informacji znajdziesz w sekcji ???? Gotowy szablon e-mail.

Automatyzacja krok po kroku

Z menu bocznego WordPress wybierz ShopMagic > Dodaj nową.

Zobaczysz ekran tworzenia automatyzacji, który będzie wyglądał tak:

automatyzacja ShopMagic
Okno tworzenia automatyzacji ShopMagic

Automatyzacja jest podzielona na 3 odrębne sekcje tj. Zdarzenie, Filtr oraz Akcje.

Zdarzenie inicjuje automatyzację, jest jej warunkiem początkowym. Tutaj wybierasz jakie zdarzenie ma zaistnieć, aby ShopMagic uruchomił automatyzację. Z reguły jest to jeden ze statusów zamówień WooCommerce.

Filtr to pole opcjonalne. W dużym skrócie dodajesz go, jeśli chcesz, aby Twoja automatyzacja nie była wysyłana do wszystkich, a jedynie wybranych klientów. Więcej informacji o filtrach, znajdziesz w dedykowanym artykule dotyczącym segmentacji klientów w WooCommerce.

Akcja to ostatni element automatyzacji. ShopMagic umożliwia wybór spośród kilkunastu akcji takich jak wyślij e-mail czy dodaj klienta do listy marketingowej. W naszym przykładzie skorzystamy właśnie z tej pierwszej i jednocześnie najpopularniejszej akcji, czyli wyślij e-mail.

Tworzymy akcję z e-mailem zawierającym link do recenzji

Właściwie to ja tworzę ;) A prawdę mówiąc, już to zrobiłem. Poniżej zrzut ekranu z przygotowanej wiadomości e-mail, która zawiera link do recenzji w Google.

edycja automatyzacji ShopMagic
Jak edytować wiadomość we wtyczce ShopMagic

Polepsz doświadczenie Twojego klienta i daj mu czas do namysłu

Darmowa wersja wtyczki wyśle email z recenzją od razu, gdy zajdzie określone zdarzenie, np. zamówienie zmieni status na zrealizowane.

ShopMagic PRO umożliwia opóźnianie i planowanie wysyłki e-maili. Dzięki tym funkcjonalnościom dasz klientowi trochę czasu do namysłu i zapoznanie się z produktem.

Możliwości opóźniania opisaliśmy szczegółowo na naszym blogu, natomiast w dużym skrócie, ShopMagic PRO pozwoli Ci na:

  • Opóźnienia e-maila o określony czas np. 5 dni
  • Ustawienie precyzyjnej daty lub godziny, kiedy nasza wtyczka ma wysłać e-mail

Gotowy szablon e-maila z recenzją w Google

Tak jak obiecałem, przygotowałem dla Ciebie plik do pobrania gotowego szablonu e-mail z prośbą o recenzję w Google:

???? Plik z automatyzacją do pobrania

Jest to plik JSON, który należy zaimportować na ekranie ShopMagic > Automatyzacje, w tym miejscu:

edycja automatyzacji ShopMagic
Jak edytować wiadomość we wtyczce ShopMagic

Z opcji eksportu/importu możesz korzystać też, gdy chcesz np. przenosić swoje automatyzacje pomiędzy różnymi sklepami WooCommerce. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż plik JSON zaimportuje dla Ciebie całą automatyzację.

Zaimportowany plik, będzie zapisany jako szkic. Musisz jedynie pamiętać o tym, by po zaimportowaniu, odpowiednio dostosować całą automatyzację, czyli zmienić zdarzenie czy link do recenzji w Google.

To wszystko. E-mail z prośbą o recenzję w Google jest gotowy. Ja życzę Ci powodzenia i samych 5 gwiazdkowych opinii.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.