Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Elastyczne Zwroty i Reklamacje w sklepie WooCommerce

Elastyczne Zwroty i Reklamacje w sklepie WooCommerce

Proces zwrotów w sklepie internetowym zajmuje trochę czasu. Zwłaszcza gdy masz dodatkowe pytania dotyczące powodów zwrotu lub chcesz łatwiej obsługiwać reklamacje klientów w Twoim sklepie WooCommerce. Dziś pokażę Ci, jak szybciej i sprawniej zarządzać procesem zwrotu i dodać formularz zwrotu w WooCommerce dzięki darmowej wtyczce! Wykonuj zwroty WooCommerce i zdobywaj dodatkowe informacje od klientów!

Efektywne zarządzanie zwrotami i reklamacjami

W WooCommerce zwroty możesz wykonać na ekranie edycji zamówienia. Domyślny system zwrotów w WooCommerce wymaga ręcznej akceptacji i często dodatkowego kontaktu z klientem. Czyli czasu. Zobaczmy, czy jest szybsze rozwiązanie!

Spis treści

Dowiedz się, jak przyspieszyć proces zwrotów w WooCommerce za pomocą bezpłatnej wtyczki i w ten sposób znacznie poprawić obsługę zwrotów, reklamacji lub zgłoszeń gwarancyjnych.

  1. Pozwól klientom na zwroty z poziomu konta
  2. Zarządzaj zwrotami WooCommerce w jednym miejscu
  3. Prowadź komunikację i otrzymuj informacje na temat zwrotów
  4. Dodaj formularz zwrotu, aby uzyskać więcej informacji i wymagane zgody
  5. Ustaw warunki dla zwrotów, automatyczne zwroty, zwrot na kupon i inne opcje w PRO

1. Pozwól klientom na zwroty z poziomu konta

Czasami w sklepie internetowym zdarzają się zwroty i jest to oczywiste. Natomiast dobrze byłoby zapewnić sobie i swoim klientom szybką obsługę zwrotów i zarządzać komunikacją bezpośrednio w sklepie.

Zobaczmy, jak to zrobić za pomocą bezpłatnej wtyczki.

  1. Najpierw pobierz i zainstaluj Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce,
     
    Pobierz darmową wtyczkę →
     
  2. Następnie włącz pokazywanie przycisku zwrotu dla zamówień WooCommerce,
    Włącz przycisk zwrotu zamówienia
  3. Twoi klienci będą mogli poprosić o zwrot bezpośrednio ze swojego konta,
    Przyciski zwrotu dla zamówień w menu Zamówienia panelu Moje Konto
  4. Ty natomiast będziesz mógł zarządzać wszystkimi zwrotami i komunikacją z klientami z poziomu WooCommerce.
    Zarządzanie żądaniami zwrotu dla zamówień w WooCommerce

To świetny i szybki sposób na obsługę zwrotów w sklepie internetowym, nie sądzisz?

Zobacz poniżej, jak dodać formularz zwrotu dla zamówień WooCommerce. Formularz pomoże Ci uzyskać np. powód zwrotu, wymagane zgody dotyczące polityki prywatności lub akceptację regulaminu sklepu!

2. Zarządzaj zwrotami WooCommerce w jednym miejscu

Dzięki wtyczce wszystkie żądania zwrotów trafią do jednego podmenu w WooCommerce (powyżej). Na ekranie danego zamówienia znajdziesz nową sekcję:

Sekcja dotycząca zwrotu w edycji zamówienia WooCommerce

Jak widzisz, w metaboksie znajdziesz wszystkie informacje od klienta dotyczące żądania zwrotu, jego przyczyny oraz listy produktów do zwrotu.

Możesz zaakceptować prośbę, odrzucić ją, poczekać na zwrot produktów lub zweryfikować prośbę (np. prosząc o dodatkowe informacje lub przesłanie zdjęć). Oprócz statusu możesz również dodać notatkę do klienta.

Notatka dla klienta i zmiana statusu żądania zwrotu dla zamówienia WooCommerce

3. Prowadź komunikację i otrzymuj informacje na temat zwrotów

Klient zobaczy wiadomość wraz z informacją o statusie zwrotu zamówienia w wiadomości e-mail:

Email dotyczący zwrotu zamówienia ze sklepu WooCommerce

Status żądania zwrotu i notatka pojawią się również na koncie klienta dla danego zamówienia:

Widok statusu żądania zwrotu przez klienta

Wtyczka pozwoli Ci też na modyfikację szablonów wiadomości dla statusów zwrotu…

Dopasowanie szablonów wiadmości e-mail we wtyczce

…i dopasowanie treści e-maili z przyjaznym edytorem graficznym:

Modyfikacja treści wiadomości e-mail dla klienta

Jak widzisz, Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce zapewniają łatwiejszą i szybszą komunikację przy zwrotach. Szablony e-maili i notatki to jednak niejedyny sposób na lepsze zarządzanie procesem zwrotów w WooCommerce.

4. Dodaj formularz zwrotu, aby uzyskać więcej informacji i wymagane zgody

Istnieje również sposób na zebranie dodatkowych informacji od klientów, na przykład:

  • przyczyn zwrotu zamówienia,
  • opinii dotyczącej obsługi klienta,
  • opisu usterek czy powodów rezygnacji z produktów lub usług,
  • akceptacji polityki prywatności, polityki zwrotów lub warunków gwarancyjnych,
  • informowania o dalszych krokach procesu reklamacji i odpowiedziach na często zadawane pytania.

Formularz zwrotu, dzięki wtyczce, dodasz w WooCommerce w ciągu kilku minut:

Formularz zwrotu dla zamówień w WooCommerce

Klient zobaczy nowy formularz podczas wysyłania prośby o zwrot zamówienia WooCommerce:

Formularz zwrotu WooCommerce - widok klienta

Informacje z formularza zobaczysz w edycji zamówienia w sekcji z danymi dotyczącymi żądania zwrotu:

Akceptacja polityki zwrotów i notatki od klienta dla żądania zwrotu

Jak widzisz, prośba o zwrot dostarczy Ci teraz o wiele więcej informacji do podjęcia decyzji o zwrocie lub jego odmowie niż pozwalał na to sam WooCommerce. Formularz zbierze również wszystkie niezbędne zgody dotyczące prywatności, akceptacji polityki zwrotów lub warunków napraw czy gwarancji w Twoim sklepie!

5. Warunki dla zwrotów, automatyczne zwroty, zwrot na kupon i inne opcje w PRO

Wtyczka Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce posiada również wersję PRO. Znajdziesz w niej dodatkowe ustawienia i jeszcze większą automatyzację.

PRO zawiera na przykład:

  • obsługę zwrotów częściowych,
  • możliwość wyboru warunków dla pojawienia się przycisku zwrotu,
    Warunki widoczności przycisku zwrotu dla zamówień WooCommerce
  • automatyczne zwroty, jeśli nie chcesz akceptować wniosków o zwrot ręcznie,
  • możliwość ukrycia przycisku zwrotu dla zamówień WooCommerce po określonym czasie,
  • wybór typu zwrotu Na kupon (klienci zamiast pieniędzy otrzymają automatycznie kupony WooCommerce do wykorzystania na nowe zakupy),
    Dodatkowe opcje w wersji PRO wtyczki
  • dodatkowe typy pól formularza zwrotu (multi select, upload, HTML),
    Dodatkowe typy pól dla formularza zwrotu
  • profesjonalne wsparcie techniczne,
  • nowe funkcje i aktualizacje wersji PRO.

Podsumowanie

Dziś pokazałem Ci, jak przyśpieszyć i wydajnie obsługiwać proces zwrotów w WooCommerce! A także, w jaki sposób dodać formularz zwrotu dla klientów dla łatwiejszej obsługi reklamacji i zwrotów w sklepie. Dopasowanie wiadomości e-mail pozwoli zautomatyzować komunikację dotyczącą zwrotów i wniosków gwarancyjnych.

Odwiedź stronę produktową wtyczki Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce i zobacz jej wszystkie funkcje. Przeczytaj też dokumentację wtyczki i sprawdź jej działanie w darmowym demo!

Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce 199  (244,77  z VAT)

Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce to wtyczka, z którą uporządkujesz proces zwrotów w sklepie i poprawisz komunikację z klientami. Przyspiesz obsługę zamówień, reklamacje i zwroty WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 253 566 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-20
Działa z WooCommerce 9.1 - 9.4

Jeśli masz jakieś pytania lub sugestie dotyczące wtyczki, napisz do nas!

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.