Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Dodaliśmy obsługę parametru GTU do integracji księgowych

Od 1. października 2020 oznaczenia grup towarów i usług (GTU) są obowiązkowe przy rozliczeniach z fiskusem. Aby nasze wtyczki księgowe były zgodne z przepisami, dodaliśmy do integracji fakturowych obsługę parametru GTU na fakturze.

Grupy towarów i usług czyli kody GTU na fakturze

Oznaczenie grup towarów i usług – w skrócie GTU – jest elementem nowej struktury JPK_V7. Zgodnie z ustawą o VAT przedsiębiorca ma obowiązek wykazania w ewidencji danych służących identyfikacji określonych transakcji. GTU to zbiór kategorii, którym nadano symbole od GTU_01 do GTU_13.  Oznaczenia podlegają wykazaniu w JPK_V7.

gtu na fakturze

Zmiana ta jest szczególnie ważna dla właścicieli sklepów posiadających w ofercie np. elektronikę, piwo, części samochodowe czy usługi marketingowe. Więcej informacji na temat nowych oznaczeń znajdziesz na stronie Ministerstwa Finansów →

Aby móc obsługiwać parametr GTU w swoim sklepie WooCommerce skorzystaj z naszych wtyczek księgowych.

Integracje księgowe WP Desk

Integracje WooCommerce z zewnętrznymi systemami księgowymi pozwalają na zdefiniowanie symbolu GTU dla konkretnego produktu WooCommerce. Dla produktów prostych możliwy jest wybór kodu GTU w sekcji Ustawienia główne produktu. Dla produktów z wariantami GTU ustawia się na poziomie produktu głównego.

Aby korzystać z obsługi parametru GTU, upewnij się że korzystasz z wtyczek fakturowych w wersjach:

  • inFakt 1.5.10
  • iFirma 3.3.11
  • Fakturownia 1.4.2

Aby korzystać z funkcjonalności oznaczania transakcji kodami GTU we wtyczce wFirma, dodaj oznaczenia do produktów w magazynie wFirmy →

Po wystawieniu dokumentu sprzedaży, kod GTU będzie zapisany w danych faktury dla celów księgowych, nie będzie on jednak widoczny na wydruku faktury. Nie ma takiego wymogu.

Czy muszę korzystać z oznaczeń GTU na fakturze?

Nie wszystkie sklepy muszą stosować kody GTU. Zajrzyj do listy kodów i sprawdź czy twoja działalność znajduje się na liście lub skonsultuj się z biurem księgowym.

Nie jestem podatnikiem VAT. Czy powinienem stosować kody GTU na wystawianych fakturach?

Nie ma takiego wymogu. GTU nie dotyczy podatników prowadzących wyłącznie sprzedaż zwolnioną z VAT, tzw. nievatowców.

W swoim sklepie wystawiam paragony. Czy w danych o paragonach muszę używać GTU?

Nie. GTU stosowane jest wyłącznie na fakturze sprzedaży.

Bezproblemowa aktualizacja wtyczek

Pamiętaj, że aby móc zaktualizować wtyczkę WP Desk do najnowszej wersji, musisz posiadać aktywną subskrypcję wtyczki.

Sprawdź status swojej subskrypcji →

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.