WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Jak stworzyć e-mail z przypomnieniem o płatności w sklepie WooCommerce

Niedawna aktualizacji wtyczki ShopMagic dodała niewielką, ale bardzo użyteczną funkcjonalność – automatyczny link z przypomnieniem o płatności. Z tego artykułu dowiesz się jak go wykorzystać, a co za tym idzie, zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Zaczynajmy!

Darmowa wtyczka do automatyzacji marketingu

W jednym z poprzednich artykułów opisywałem czym jest ShopMagic i marketing automation. Jeśli nie wiesz, lub potrzebujesz odświeżenia tych informacji, zachęcam do zapoznania się z tym artykułem.

Dodam jeszcze, że do stworzenie e-maila z przypomnieniem o płatności wystarczy darmowa wersja ShopMagic. Jeśli jeszcze jej nie masz, możesz ją wygodnie pobrać, klikając na poniższej karcie:

ShopMagic

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.

Pobierz za darmo lub Przejdź do WordPress.org
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 21.11.2024

ShopMagic PRO doda pewne udogodnienia o których wspomnę później, ale nie będzie wymagany. Jeśli zatem szukasz darmowego rozwiązania, które umożliwi Ci stworzenie wiadomości email z przypomnieniem o płatności – jesteś w dobrym miejscu.

Jak stworzyć automatyzację z przypomnieniem o płatności?

Wyszukaj ShopMagic w menu bocznym i wybierz Dodaj nową. Zobaczysz ekran tworzenia automatyzacji. Zaczynając od góry, uzupełnij tytuł. Tytuł jest opcjonalny i nie wpływa na działanie automatyzacji.

Kolejnym krokiem jest wybór Zdarzenia. To tutaj ustawisz zdarzenie, które będzie „zapalnikiem” dla automatyzacji. Automatyzacja ta wymaga określonego zdarzenia, a jest nim Zamówienie oczekujące na płatność.

www.wpdesk.pl

 
Zaznaczyłem także mały checkbox, który raz jeszcze sprawdzi status zamówienia tuż przed wysyłką wiadomości z automatyzacji.

Ustawienie filtra w automatyzacji

Drugi etap każdej automatyzacji, choć opcjonalny. Jeśli tworzysz automatyzację, która ma zostać wysłana do wszystkich klientów – pomiń to pole.

Natomiast, jeśli z jakichś powodów, chcesz ograniczyć wysyłkę e-maili tylko do określonych osób, możesz to zrobić właśnie przy użyciu odpowiedniego filtra. Darmowa wersja ShopMagic zawiera podstawowe filtry takie jak określony produkt lub klient.

Jeśli szukasz bardziej zaawansowanych filtrów, bo chcesz wysyłać specjalne maile do klientów, którzy wydali określoną kwotę na zakupy, użyli konkretnej metody płatności czy przykładowo zostawili 5 gwiazdkową recenzję produktu – sprawdź dodatek Advanced Filters.

Akcja w automatyzacji ShopMagic

Pora na ostatni etap, czyli Akcję. W pierwszej kolejności, rzuć okiem na poniższy zrzut ekranu z gotową akcją:

www.wpdesk.pl

 

Z dostępnych typów akcji, wybierz Wyślij e-mail. Opis, podobnie jak w przypadku automatyzacji, może być dowolny. Dobrym pomysłem jest jego powiązanie z automatyzacją.

Niżej widoczna jest opcja opóźnienia wysyłki maila. Opóźnienie to funkcjonalność ShopMagic PRO, więc nie będziemy jej omawiać. Jeśli jednak korzystasz już z wersji PRO – możesz ją śmiało włączyć dla e-maila z przypomnieniem o płatności. Osobiście, ustawiłbym opóźnienie na 1 godzinę.

Pole Do. Domyślnie uzupełnione placeholderem {{ customer.email }}, który dynamicznie przypisze email klienta w to miejsce.

Pole UDW to jedna z nowości w ShopMagic. Możesz wykorzystać je do wysłania kopii wiadomości, na przykład do księgowości. Jeśli nie chcesz go używać, zostaw je puste.

Tytuł oraz Nagłówek to kolejne elementy akcji. Oba te pola zapewniają wsparcie dla placeholderów.

Szablon. Wybierz pomiędzy dwoma ustawieniami tj. Szablonem WooCommerce lub jego brakiem. Wybór, będzie miał wpływ na to jak będzie wyglądać Twoja wiadomość.

Pole Wiadomość to kluczowe pole w naszej automatyzacji. Treść pozostawiam Tobie, natomiast najważniejsze dla powodzenia tego scenariusza jest użycie placeholdera {{ order.payment_url }}. Jeśli go użyjesz, to odbiorca tego e-maila otrzyma wygodny link, który przekieruje go do podstrony z płatnością. W najprostszej wersji wygląda to tak:

www.wpdesk.pl

 

Na końcu akcji znajdziesz również możliwość dodania linku do wypisania się z określonej listy mailingowej.

Gotowe! Email z przypomnieniem o płatności jest przygotowany

Nasza automatyzacja jest gotowa. Zapisz ją, a resztę pracy zostaw naszej wtyczce. Na tym właśnie polega piękno automatyzacji, która przejmuje na siebie część pracy, a Ty możesz skupić się na innych rzeczach.

Czy to wszystko, co potrafi ShopMagic?

W tym momencie moglibyśmy się pożegnać, ale… wtedy nie dowiesz się jakie są pozostałe korzyści i możliwości, które niesie za sobą instalacja darmowej wersji ShopMagic. Lista jest całkiem pokaźna:

  • Wyniki, czyli logi. Każdy email pochodzący z automatyzacji ShopMagic jest rejestrowany w logach. Dzięki temu, jednym kliknięciem możesz podejrzeć czy został wysłany. Jeśli nie – ShopMagic umożliwia sprawdzenie, dlaczego tak się nie stało. Nasza wtyczka pokaże Ci precyzyjny komunikat błędu, który umożliwi zdiagnozowanie problemu.
  • Wsparcie dla szablonów HTML. Jeśli posiadasz własny szablon wiadomości jaką wysyłasz do klienta, to nie musisz z niego rezygnować. ShopMagic zapewnia wsparcie dla HTMLa.
  • Automatyzacje dla statusu zamówienia – Oczekujące na płatność. WooCommerce w swoich standardowych powiadomieniach nie wspiera takiego statusu zamówienia.
  • Ratowanie porzuconych koszyków. Dodatek do ShopMagic, który również jest dostępny za darmo.
  • Integracja z Mailchimp. Darmowa integracja, która umożliwia połączenie swojego sklepu WooCommerce z Mailchimp. Dzięki niej, w łatwy sposób dodasz swoich klientów do listy mailingowej w Mailchimp.
  • Wysyłka SMS ze sklepu WooCommerce. Możliwa dzięki integracji z Twilio. Jeśli korzystasz z usług tego operatora to, zamiast wysyłki e-maili możesz wysyłać do swoich klientów SMS prosto z panelu ShopMagic.

Jak widzisz nawet darmowa wersja ShopMagic to wartość dodana do każdego sklepu WooCommerce. Koniecznie daj nam znać z jakich funkcjonalności ShopMagic Ty korzystasz lub, co równie istotne, jakich opcji Twoim zdaniem brakuje w naszej wtyczce. Wspólnie pomyślimy o ich dodaniu.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.