Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Najczęstsze błędy, które możesz popełnić przy tworzeniu landing page

W poprzednim wpisie (click) tłumaczyłam czym jest landing page, czyli strona lądowania i co należy zrobić, by na niej…zarobić. Dziś przedstawiam najpopularniejsze błędy, które możesz popełnić tworząc swoją stronę docelową. Zapraszam do wpisu i analizy Twojej strony.

Błąd 1: Landing page nie jest logicznym rozszerzeniem kampanii marketingowych

Na pewno dobrze znasz tę frustrację, gdy po wejściu na stronę okazuje się, że nie miała ona nic wspólnego z reklamą. Nie rób tego swoim klientom. Upewnij się, że już na pierwszym widoku jasno przedstawia cel strony landing page. Strona docelowa powinna być logicznym rozszerzeniem reklamy.

Błąd 2: Optymalizacja landing page pod kątem różnych wyszukiwarek i urządzeń mobilnych

Twoja landing page wymaga także optymalizacji pod kątem różnych wyszukiwarek oraz urządzeń. Coraz więcej osób dokonuje zakupów internetowych poprzez narzędzia mobilne.
Musisz mieć świadomość, że błędy w wyświetlaniu strony na urządzeniach mobilnych, mogą znacząco obniżyć zainteresowanie Twoimi usługami lub produktem. Jeśli chcesz, by Twoja strona miała wysoki poziom konwersji, musisz ją dostosować do urządzeń mobilnych.

Błąd 3: Brak przycisku CTA

Przycisk zawierający wezwanie do działania powinien być najbardziej widocznym elementem na stronie. Powinien być wyeksponowany już na pierwszym widoku powyżej linii zgięcia strony. Następne wezwanie do działania powinno znajdować się w pobliżu tekstu opisującego zalety Twojego produktu.

Wygląd CTA powinien wyróżniać się od innych elementów na stronie. Nie popadaj jednak w przesadę. Tworząc przycisk CTA, zadbaj o to, by był dobrze widoczny. Nie używaj jednak zbyt dużej ilości jaskrawych i agresywnych kolorów, gdyż mogą one odstraszyć Twoich klientów.

cal-to-action-wpdesk

Błąd 4: Nie skupianie się na osiągnięciu celu landing page

Strona docelowa ma osiągać jeden cel. Celem tym może być pozyskanie leadów czy sprzedaż produktu. Nie zaśmiecaj landing page dodatkowymi ofertami, w których nawołujesz odwiedzających do innych interakcji. Takie elementy nie zachęcą klienta do skorzystania z Twojej oferty, lecz będą go jedynie irytować.

Jeśli chcesz, by Twoi klienci skorzystali z jakiś dodatkowych usług, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie post-sale marketing lub odpowiedni exit pop-up. Dzięki nim możesz zaoferować potencjalnym klientom zniżkę na produkt bądź zaprosić ich do polubienia strony Facebook’owej. Takie działania są nie tylko skuteczne, lecz przede wszystkim nie rozdrażnią Twoich odbiorców, co mogłoby negatywnie wpłynąć na poziom sprzedaży.

Błąd 5: Błędy techniczne strony

W przypadku omawiania błędów technicznych sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana, gdyż może być ich naprawdę sporo. Zawsze przed uruchomieniem strony wykonuj odpowiednie testy.

Do podstawowych błędów, które mogą nawet uniemożliwić dotarcie do docelowych użytkowników, należy m.in. brak certyfikatu SSL. Jeśli certyfikat SSL nie został zaimplementowany na stronie, to użytkownicy używający Google Chrome będą mieli problem z jej otworzeniem. W celu otwarcia Twojej landing page będą musieli oznaczyć stronę, jako zaufaną. Jak myślisz, jaki procent Twoich klientów będzie skłonnych do oznaczenia strony, którą znaleźli za pośrednictwem jakiejś kampanii marketingowej czy linku, jako zaufaną? Większość użytkowników, delikatnie mówiąc, dość niechętnie oznaczy stronę, jako zaufaną. Zdecydowana mniejszość z nich będzie skłonna pozostawić na niej namiary swoich danych kontaktowych.

Znaczący wpływ na poziom ruchu na stronie ma wpływ także jej odpowiednia optymalizacja. Bardzo popularnym błędem jest tworzenie strony docelowej, której celem jest dotarcie do polskich odbiorców na hostingu np. w Stanach Zjednoczonych. W takim przypadku spada m.in. czas ładowania strony, co wpływa na obniżenie Twojej pozycji w rankingu Google.

Jedną z najważniejszych kwestii jest także poprawnie ustawiony Google Analytics. Optymalizacja współczynnika konwersji na landing page’ach jest kluczowa dla tworzenia kampanii marketingowych dla strony. Dzięki optymalizacji konwersji możesz zmniejszyć koszty reklamy.

Błąd 6: Agresywny marketing „perswazyjny”

Tworzenie treści perswazyjnych jest dość trudnym zadaniem, w którym dość łatwo jest popaść w przesadę. Nagłówek krzyczący ,,Ten produkt jest najlepszą okazją dla Ciebie na poprawę Twojego dotychczasowego poziomu życia”, nie jest raczej zachęcający dla użytkowników. Perswazyjne treści to świetne narzędzie marketingowe, jeśli używane jest umiejętnie. Staraj się nie obiecywać swoim klientom przysłowiowych gruszek na wierzbie. W zachęcający sposób opowiedz im o korzyściach, które da im Twój produkt lub usługa.

Błąd 7: Teksty niepoprawne pod kątem językowym

Jeśli chcesz, by Twoja strona docelowa wyglądała profesjonalnie, koniecznie zwróć uwagę na poprawność stylistyczną, gramatyczną oraz ortograficzną tekstów. Nie musisz być mistrzem ortografii, by to zrobić. Dość łatwo możesz sprawdzić teksty z pomocą takich narzędzi jak np. ortograf.pl czy LanguageTool.

 

Mam nadzieję, że to podsumowanie pomogło Ci choć trochę w ulepszeniu Twojej sprzedażowej strony lądowania. Powodzenia!

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.