Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Omnibus WooCommerce i WPML łączą siły!

Mam dobrą wiadomość! Omnibus WooCommerce i WPML łączą siły, a tym samym tłumaczenia oraz przewalutowania w obrębie jednej domeny.

Jak pewnie już dobrze wiesz, jednym z podstawowych wymogów wynikających z dyrektywy Omnibus jest transparentność cen regularnych i promocyjnych w sklepach internetowych. Zgodnie z dyrektywą dotyczącą Omnibusa, obok cen produktów musi znaleźć się także informacja o najniższej cenie, jaka obowiązywała w ciągu 30 dni.

Dzięki tej zmianie Twoi klienci, którym umożliwiasz płatność w innych walutach niż złotówki, będą widzieli historyczne ceny, zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej.

Jak skonfigurować wielowalutowość w WPML?

Omnibus WooCommerce wspiera dwa rodzaje przewalutowania udostępniane przez WPML. Poniżej dowiesz się, w jaki sposób można je skonfigurować.

Ręczne dodawanie cen na stronach produktowych

Omnibus WooCommerce i WPML - manualna zmiana ceny

Aby ręcznie dodać cenę w innej walucie, niż waluta główna w sklepie (np. w złotówkach), przejdź do edycji produktu i wybierz opcję WPML, którą widzisz na powyższym zrzucie ekranu – Ustaw ceny w innych walutach ręcznie. Po uzupełnieniu ceny zapisz zmiany. W ten sposób najniższe ceny w dodanej walucie będą widoczne na stronie produktu. A także w tabeli pokazującej wszystkie ceny, którą znajdziesz na dole strony z edycją produktu.

Automatyczne przewalutowanie w ustawieniach głównych

Omnibus WooCommerce i WPML - automatyczne przewalutowania

Aby ustawić automatyczne przeliczanie cen wszystkich produktów, przejdź do zakładki WooCommerceWooCommerce Multilingual & MulticurrencyWielowalutowość.

A tutaj URL zakładki, który możesz wkleić za adresem swojej domeny w wierszu nawigacyjnym przeglądarki: /wp-admin/admin.php?page=wpml-wcml&tab=multi-currency.

A teraz, do tabeli, którą widzisz na powyższym zrzucie ekranu, dodaj odpowiednie waluty razem z ich kursami, a następnie zapisz zmiany. Voila! Nowe waluty w Twoim sklepie są już widoczne, tak samo jak historyczne ceny obsługiwane przez wtyczkę Omnibus WooCommerce.

W taki sam sposób, jak podczas ustawiania cen przy produkcie, ceny historyczne będą widoczne w tabeli na stronie edycji produktu.

Zmiany w interface Omnibusa

Po dodaniu wsparcia dla wielu walut Bartek – deweloper wtyczki Omnibus WooCommerce – zasugerował zmiany w polach wtyczki WooCommerce. Zmiana jest nieduża, ale powinna Ci znacząco pomóc w odnalezieniu cen historycznych dla kilku walut, które dodasz.

Od wersji 2.1.0 tabela z cenami historycznymi daje możliwość sortowania. A także najniższe ceny w różnych walutach zostały pogrubione:
Omnibus WooCommerce i WPML - tabela cen

Ze względu na tę zmianę, postanowiliśmy również o usunięciu pól najniższych cen, które do wersji 2.1.0 mogliście znaleźć w zakładkach WooCommerce. Tutaj link do zrzutu ekranu z tymi polami.

Omnibus WooCommerce i WPML – zakończenie

Omnibus WooCommerce i WPML działają ze sobą pod warunkiem korzystania z min. 2.1.0 wtyczki Omnibus WooCommerce.
Jeśli chcesz skorzystać z tej funkcjonalności, zachęcam do jej zakupu:

Omnibus WooCommerce 149  (183,27  z VAT)

Pokaż najniższe ceny produktów WooCommerce zgodnie z nową dyrektywą Omnibus. Przestrzegaj prawa i uniknij kary. Edytuj komunikat pojawiający się przy najniższej cenie w ciągu ostatnich 30 dni. Ustaw wtyczkę raz i nie rób nic więcej.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 253 567 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-18
Działa z WooCommerce 9.0 - 9.4

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.