We wtorek, 10. marca 2020 opublikowano nową wersję WooCommerce, oznaczoną numerem 4.0. Czwórka z przodu to już poważny wiek. Sprawdźmy jak wygląda nowy Kokpit WooCommerce i jakie usprawnienia przed nami. Wtyczki WP Desk są kompatybilne z WooCommerce 4.0.
Nowy interfejs WooCommerce Admin
Twórcy od dawna przygotowali tę zmianę. Nowy kokpit WooCommerce był dotąd rozwijany jako oddzielna wtyczka, tzw. feature plugin. Wielu z was już miało okazję korzystać z niego w swoich sklepach, ponieważ od wersji 3.6.4 wasz WooCommerce wyświetlał w panelu admina komunikat zachęcający do wypróbowania nowego interfejsu.
Po wielu miesiącach prac, WooCommerce Admin zostaje dołączony do core WooCommerce. Jego ocena w repozytorium wtyczek WordPressa to nadal 3.2, co może budzić konsternację, ale wszyscy pamiętamy reakcje społeczności na wprowadzenie Gutenberga…
Niewystarczająca wydajność
WooCommerce Admin poświęciłem osobny wpis na portalu WooCommerce.pl już w połowie 2019 roku. Dużym plusem który wymieniłem w tekście była użyta technologia AJAX (brak konieczności przeładowywania strony), która jednocześnie okazał się minusem (powolne działanie).
Twórcy zdołali dopracować wydajność tylko nieznacznie, przez co właściciele sklepów korzystający ze starszego sprzętu mogą poczekać chwilę na załadowanie danych. Sklepy które dopiero rozpoczynają karierę, a ich sklep nie posiada dużych obrotów które należy analizować, na pewno ucieszą się z filtra woocommerce_admin_disabled, który pozwoli na wyłączenie nowego Kokpitu.
Niezrealizowany system powiadomień
W recenzji zwróciłem również uwagę na uporządkowanie systemu powiadomień i domyślne ukrywanie ich pod wspólnym menu Notices. Twórcy finalnie wycofali się z tej zmiany. Wszystkie powiadomienia są nadal domyślne pokazywane na ekranie.
Dobrą wiadomością jest, że w core WordPressa mają wkrótce znaleźć się funkcje porządkujące powiadomienia w WordPressie. Wszyscy wiemy jak nieczytelnie może wyglądać panel administratora przy mnogości powiadomień pochodzących z różnych wtyczek. Przy tej “inflacji” powiadomień, każde z nich traci na znaczeniu.
Inbox z osiąganymi celami
Krokiem, który wspomaga zaangażowanie właściciela sklepu jest zbudowanie swoistej grywalizacji w sekcji Inbox. Polega ona na serii kroków milowych osiąganych przez sklep, które mają motywować właściciela sklepu do wytężonej pracy nad obsługą zamówień i rozwijaniem sklepu.
Nowy kreator konfiguracji sklepu dla 50% nowych użytkowników
W WooCommerce 4.0 znajdziemy jeszcze bardziej przejrzysty kreator, który pomoże początkującym użytkowników ww szybkim uruchomieniu ich pierwszego sklepu. Uwagę zwraca duża liczba pytań analitycznych (np. o branżę sklepu lub inne kanały sprzedaży). Widać że twórcy WooCommerce starają się zebrać dużą ilość danych na temat sklepów.
W nowym kreatorze razi natomiast nachalne promowanie produktów ze stajni Automattic i płatnych z oficjalnego sklepu WooCommerce. Duży gracz może więcej i jest to trend, który nasila się z każdym nowym wydaniem WooCommerce. Nowy kreator będzie prezentowany 50% nowych użytkowników (losowo wybranym).
Pozostałe, mniejsze zmiany
Poniżej lista innych zmian w core WooCommerce:
- lepsze zapisywanie wariantów
- bardziej czytelny widok zamówienia – jednostkowe kwoty brutto i rozbite kwoty w podsumowaniu:
- dodatkowe informacje w statusie systemu:
Wtyczki WP Desk są kompatybilne z WooCommerce 4.0
Dobra wiadomość dla posiadaczy wtyczek WP Desk. Poświęciliśmy sporo czasu na przetestowanie naszych wtyczek z WooCommerce 4.0 i mamy pewność że będą prawidłowo współdziałać z najnowszą wersją.
Aby mieć pewność że cały proces przebiegnie bez problemu, postępuj według poniższych kroków:
- Zaktualizuj wtyczki WP Desk do najnowszych wersji.
- Zaktualizuj WooCommerce do najnowszej wersji.
Pamiętaj o zasadach bezpiecznej aktualizacji WooCommerce.
Polskie tłumaczenie WooCommerce 4.0
Przy nowym wydaniu pojawiło się mnóstwo nowych fraz do przetłumaczenia na język polski. W ramach naszych działań dla społeczności przetłumaczyliśmy już kilkaset z nich i nadal działamy, ale potrzebna jest wasza pomoc.
Dobra wiadomość jest taka że większość nowych fraz jest widoczna tylko dla administratorów sklepu, więc nie musicie się obawiać, że klienci w waszych sklepach zobaczą komunikaty w język angielskim.