Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Przykład strategii marketing automation dla Twojego sklepu WooCommerce

Początek Nowego Roku to dobry — jeśli nie idealny — moment na wprowadzenie strategii marketing automation do sklepu WooCommerce. Przygotowaliśmy przykłady automatyzacji dla Twojego sklepu WooCommerce, gotowe, by natychmiast zwiększyć jego przychód. Jedynym wymaganiem jest posiadanie aktywnej wtyczki ShopMagic w swoim sklepie.

ShopMagic jest wtyczką przyjazną dla początkujących

Nie przejmuj się, jeśli jesteś początkującym użytkownikiem WooCommerce i zakładasz nowy sklep w 2021 roku. Pomysły na automatyzacje, które przedstawię w tym artykule są szybkie i łatwe do wprowadzenia. Wszystkie zostały zaprojektowane w taki sposób, aby mogły zostać stworzone przez każdego użytkownika WooCommerce.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

Nawigując po powyższych linkach, przejdziesz do poszczególnych elementów naszej strategii marketing automation dla początkujących. Możesz wdrożyć je wszystkie (najlepiej sprawdzą się jako całość) lub dowolną z nich. Wybór należy do Ciebie.

Strategia marketing automation WooCommerce na 2021 rok

Zestaw automatyzacji jakie prezentujemy, znajdzie zastosowanie w każdym sklepie WooCommerce. Niezależnie od produktów, czy usług jakie sprzedajesz. Co więcej, artykuł ten nie jest prawdą objawioną, więc spokojnie możesz dostosowywać przedstawione automatyzacje do swoich potrzeb. To, co mogę zagwarantować to skuteczność prezentowanych automatyzacji. Jeśli je wprowadzisz – zadziałają.

Jak mogę być tego taki pewny? To proste. Wszystkie z prezentowanych automatyzacji zostały przetestowane. Przez nas i wielu naszych klientów. Wdrożenie opisanych automatyzacji nie tylko zwiększy współczynnik konwersji, ale także podniesie poziom satysfakcji klientów. Jak wspomniałem wcześniej, jedyne wymagania to ShopMagic i trochę Twojego czasu.

Odpowiadając na kolejne pytanie – darmowa wersja naszej wtyczki w zupełności wystarczy. ShopMagic PRO niesie ze sobą wartość dodaną, ale nie jest wymagana.

Jak jest zbudowana ta strategia marketing automation dla WooCommerce?

Jest to zestaw uzupełniających się automatyzacji.

Najpierw stworzymy automatyzację do odzyskiwania porzuconych koszyków WooCommerce. Następnie, położymy nacisk na personalizację e-maili. Na koniec zadbamy o odpowiednie doświadczenia pozakupowe klientów.

Z czego wynika taki dobór automatyzacji? To bardzo proste. Dzięki takiej strategii marketing automation zadba o klienta Twojego sklepu zarówno przed, w trakcie jak po i dokonaniu zakupów w sklepie WooCommerce.

Odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce

Na początek oczywista oczywistość. Każdy sklep WooCommerce ma jakieś porzucone koszyki. Porzucone koszyki są nieuchronnie powiązane ze sprzedażą online. Według różnych badań, nawet 80% użytkowników, którzy dodają produkt do koszyka nie finalizuje zamówienia. Jako właściciel sklepu masz dwa wyjścia. Możesz je ignorować albo zacząć konwertować je w zamówienia. Jak to zrobić? Oczywiście z pomocą ShopMagic.

Nasza wtyczka ma dedykowany, całkowicie darmowy dodatek, który po instalacji doda do wtyczki głównej nowy typ zdarzenia – Porzucony koszyk.

www.wpdesk.pl

Jak dokładnie działa odzyskiwanie porzuconych koszyków?

ShopMagic Abandoned Carts zapisuje dane użytkowników, którzy korzystają z Twojego sklepu. Jeśli zaznaczysz odpowiednią opcję w ustawieniach wtyczki, to ShopMagic będzie także mógł śledzić niezalogowanych użytkowników.

W ustawieniach wtyczki, możesz także zdecydować po jakim czasie nieaktywności użytkownika, ShopMagic uzna dany koszyk za porzucony. Wartość ta wyrażana jest w minutach, więc 30 będzie równoważne 30 minutom.

Jeśli masz stworzoną automatyzację do odzyskiwania porzuconych koszyków, to właściwie załatwia sprawę. Automatyzacja ta (poza wyborem innego zdarzenia) nie różni się praktycznie od innych automatyzacji tworzonych w ShopMagic. Zresztą, popatrz na przykład poniżej:

www.wpdesk.pl

 

Skoro zadbaliśmy o konwersję koszyków w prawdziwe zamówienia, możemy zrobić następny krok i przejść do tworzenia spersonalizowanych maili.

ShopMagic pozwoli Ci stworzyć spersonalizowane emaile

Uważam, że e-maile powinny nie tylko być spersonalizowane, ale również miłe dla oka i przyciągające wzrok. Dobra wiadomość jest taka, że ShopMagic umożliwia tworzenie takich maili za pomocą specjalnego typu akcji – surowy HTML.

www.wpdesk.pl

 

Wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć (lub zaimportować) szablon HTML. Jeżeli go posiadasz — świetnie, możesz go użyć. Możesz również stworzyć zupełnie nowy i wkleić go w polu wiadomości. Internet jest pełen inspiracji i gotowych do użycia szablonów. Jeżeli chcesz zobaczyć jak taki szablon może wyglądać w praktyce, znajdziesz go poniżej. Pochodzi z artykułu, który dostępny jest na naszym blogu ShopMagic:

Dlaczego przykładam taką wagę do tworzenia ładnych e-maili?

Spersonalizowane e-maile są dużo bardziej widoczne, a w konsekwencji skuteczniejsze. Każdego dnia otrzymujemy dziesiątki podobnych i generycznych wiadomości. Dzięki ShopMagic wyróżnisz się wśród konkurencji.

Dodam jeszcze, że wsparcie dla szablonów HTML jest dostępne dla każdego, w darmowej wersji ShopMagic.

Posprzedażowa obsługa klienta

Tym sposobem dochodzimy do ostatniego elementu przedstawionej strategii email marketingu dla WooCommerce. Są to tzw. maile pozakupowe (ang. follow-up emails).

Po co w ogóle dbać o doświadczenia pozakupowe klientów? Produkt sprzedany, pieniądze wpłacone, mamy sukces. Cóż, może 20 lat temu takie podejście mogło się udać. Dzisiaj mało który e-commerce stać na to by tracić klienta.

Jeżeli dopiero stawiasz pierwsze kroki w WooCommerce i marketingu w ogóle, mam dla Ciebie radę. Utrzymanie Klienta jest dużo tańsze niż zdobycie nowego. Lojalni klienci to najlepsi klienci. Nie tylko z racji tego, że regularnie zasilają Twój budżet. Tacy klienci to ogromny potencjał marketingowy. Będą mówić o Twoim sklepie i to mówić dużo i dobrze, skoro wracają do Ciebie. Dlatego należy o nich odpowiednio zadbać.

I tu właśnie na scenę wchodzi ShopMagic i nasze pomysły na e-maile follow-up dla WooCommerce.

Zaproszenie do śledzenia Twoich social media

Jeżeli jesteś przekonany, że klienci są zadowoleni ze swoich zamówień, poinformuj ich o Twoich profilach w social media. Możesz stworzyć zupełnie nową automatyzację lub dodać linki do Twoich profili w każdej automatyzacji stworzonej w ShopMagic.

Ankieta pozakupowa WooCommerce jako element strategii marketing automation

Rzadki, ale bardzo ważny przykład e-maila posprzedażowego WooCommerce. Utwórz i wyślij do swoich klientów ankietę, która pomoże Ci uzyskać informację zwrotną na temat Twojego sklepu lub całego modelu biznesowego.

Jeżeli używasz ShopMagic PRO — sprawdź dostępne filtry,które znajdziesz w dodatku Zaawansowane Filtry. Możesz użyć ich, aby podzielić swoich klientów na grupy i wysłać ankietę tylko do precyzyjnie ustalonej grupy odbiorców.

Sprawdź co słychać u Twojego klienta

ShopMagic PRO ma jeszcze jedną istotą zaletę. Pozwala opóźniać przygotowane automatyzacje o określony czas. Pozwól swoim klientom otrzymać, rozpakować i zapoznać się z zamówionym produktem.

Następnie zaskocz ich (pozytywnie!) opóźnioną wiadomością. Co możesz napisać w takim poprzedażowym e-mailu WooCommerce? Zapytaj swojego klienta, czy wszystko jest w porządku z jego produktem i czy jest z niego zadowolony. Możesz także poprosić klienta o ocenę produktu. ShopMagic pozwoli Ci na stworzenie automatyzacji która uruchomi się, kiedy klient oceni Twój produkt. Możesz nawet ustawiać różne wiadomości w zależności od tego, jak klienci ocenili produkt. Choć to temat na zupełnie inny artykuł ;)

Powyższa lista to jedynie kilka przykładów pozakupowych emaili WooCommerce. Pamiętaj, że każdy z nich może być utworzony za pomocą szablonu HTML.

Nasza strategia marketing automation WooCommerce jest gotowa!

Co myślisz o takiej strategii marketing automation? Czy wprowadzisz wszystkie automatyzacje czy tylko niektóre z nich? Możesz szukasz bardziej zaawansowanych rozwiązań. Jeśli tak, koniecznie daj nam znać. Przygotujemy odpowiedni poradnik.

Pamiętaj, że z ShopMagic, możesz stworzyć praktycznie każdy rodzaj e-maila wysyłanego ze sklepu WooCommerce. Jeśli szukasz pomysłów na inne możliwości ShopMagic, sprawdź nasz blog gdzie opisujemy np. jak stworzyć powiadomienie do magazynu WooCommerce lub email z przypomnieniem o płatności.

Jak tylko utworzysz swoją pierwszą automatyzację, z łatwością będziesz w stanie stworzyć kolejne. Dlaczego? Ponieważ baza każdej automatyzacji jest podobna. Jedyne co musisz zmienić to zdarzenie, filtr oraz treść akcji.

Jeśli jeszcze nie masz naszej wtyczki, możesz ją pobrać z poniższego linku:

ShopMagic

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.

Pobierz za darmo lub Przejdź do WordPress.org
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 21.11.2024

Pobierając i instalując ShopMagic, dołączysz do kilku tysięcy sklepów WooCommerce, w których ShopMagic zwiększa współczynnik konwersji!

Pamiętaj, że jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeśli masz jakieś pytania, napisz do nas.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.