Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Aukcje wielowariantowe w Allegro WooCommerce

warianty allegro

Mamy to! W dniu dzisiejszym wydajemy wersję 4.3 wtyczki Allegro WooCommerce i możemy się pochwalić nową wspaniałą funkcjonalnością. Od wersji 4.3 wtyczka wspiera wielowariantowość – możesz już wystawiać aukcje wielowariantowe na Allegro. Jeśli korzystasz z produktów z wariantami w swoim sklepie WooCommerce, będziesz mógł na ich podstawie z łatwością utworzyć na Allegro oferty wielowariantowe. Zapoznaj się z poniższym tekstem, aby dowiedzieć się jak skorzystać z nowych funkcji i jak uruchomić Warianty Allegro.

Warianty produktów w WooCommerce

Jeśli jesteś użytkownikiem WooCommerce, na pewno wiesz, w jaki sposób działają produkty z wariantami. Warianty to cechy odróżniające jeden produkt od drugiego. Wariantem produktu może być np. jego rozmiar lub kolor. W WooCommerce warianty produktów są w hierarchii poniżej produktu głównego, nazywanego produktem nadrzędnym.

 

Warianty w WooCommerce

Warianty w WooCommerce są tworzone na podstawie indywidualnych cech, nazywanych Atrybutami. To właśnie atrybuty są wykorzystywane przy wystawianiu aukcji wielowariantowych ze sklepu WooCommerce na Allegro.

Sprawdź jak dodawać i konfigurować produkty z wariantami w WooCommerce

Wielowariantowość na Allegro

Od jakiegoś czasu podobna funkcjonalność jest dostępna w serwisie Allegro. Dzięki indywidualnym cechom produktu kupujący może w wygodny sposób wybrać, który z wariantów produktu chciałby dodać do koszyka.

Wielowariantowość Allegro

Przeczytaj, jak działają aukcje wielowariantowe

Jeśli wydaje ci się, że wielowariantowość na Allegro to skomplikowany temat, spróbuj spojrzeć na niego z innej strony. Wyobraź sobie kilka aukcji prostych różniących się jedynie wartością poszczególnych parametrów, takich jak kolor czy rozmiar. Następnie pomyśl, co by się stało, gdyby te aukcje zostały połączone w jedną. Powstałaby oferta wariantowa. Gotowe. I w taki właśnie sposób funkcjonuje nasza wtyczka Allegro WooCommerce.

Każdy wariant produktu zostaje więc wystawiony na oddzielną aukcję prostą w Allegro, a po ich wystawieniu aukcje są łączone w jedną aukcję wielowariantową. Z punktu widzenia kupującego jest to wygodne – widzi on tylko jedną aukcję z możliwością wyboru cechy produktu i jego parametrów. A z punktu widzenia kierownika sklepu na liście ofert widoczne są nadal pojedyncze aukcje proste, spięte w jedną aukcję wariantową, stanowiącą aukcję nadrzędną.

Posiadasz już wystawione aukcje proste?

Jeśli dotąd korzystałeś z wtyczki Allegro WooCommerce i wystawiałeś warianty produktów na oddzielne aukcje proste w Allegro, masz teraz nową możliwość spięcia istniejących aukcji prostych w nową ofertą wariantową. Wystarczy, że na liście aukcji zaznaczysz te, które mają zostać połączone i wybierzesz opcję Utwórz aukcję wariantową.

Jak dodać warianty na Allegro ze sklepu WooCommerce

Pamiętaj, aby wcześniej prawidłowo zmapować atrybuty WooCommerce z właściwym parametrem aukcji Allegro. O tym jak to zrobić przeczytasz w dokumentacji wtyczki.

Wielowariantowość Allegro – Szybki start

  1. Ustal parametr wyróżniający, który będzie tym parametrem aukcji Allegro (atrybutem WooCommerce), który wyróżni warianty Allegro (np. Kolor).
  2. Skonfiguruj parametr w ustawieniach mapowania atrybutów
    Pamiętaj, że wartości atrybutów muszą być takie same jak na Allegro. Na przykład Kolor powinien posiadać wartość czerwony, a nie czerwień.
    Mapowanie atrybutów dla aukcji wariantowych na Allegro - wielowariantowość
  3. Przygotuj szablon wystawiania aukcji i nie korzystaj w nim z parametru Kolor, tak aby ustawienia mapowania nadpisały ustawienia szablonu
  4. Wystaw produkt z wariantami na aukcję Allegro. Podczas wystawiania zauważysz nowy checkbox. Zaznacz go i wypełnij pole, w którym wskażesz unikalne parametry:Oferta wariantowa - wystawianie aukcji na Allegro ze sklepu WooCommerce
  5. Wystaw aukcję.
  6. Gotowe! Błyskawicznie wprowadziłeś do swojej oferty warianty Allegro.

Pobieranie zamówień zawierających warianty aukcji

Co więcej, wszystkie dotychczasowe funkcjonalności dobrze obsługują wielowariantowość Allegro. Jeśli masz włączone pobieranie zakupów z Allegro do WooCommerce, wszystkie zamówienia zostaną normalnie pobrane, a ty będziesz dokładnie widział, jakie warianty z twojej oferty zostały zakupione:

Pobieranie zamówień z Allegro dla aukcji wielowariantowych

Synchronizacja stanów magazynowych

Niezależnie od tego czy zarządzasz stanami magazynowymi na poziomie produktu nadrzędnego, czy konkretnego wariantu aukcji, dwustronna synchronizacja stanów magazynowych zostanie zachowana.

Automatyczna synchronizacja co 10 minut dba, aby zawartość twojej oferty w sklepie i na Allegro była zawsze identyczna. Więcej o opcjach synchronizacji (magazynowej, cen, zamówień) możesz też przeczytać w dokumentacji wtyczki.

Dokumentacja

Rozszerzyliśmy także dokumentację wtyczki Allegro WooCommerce o szerokie fragmenty poświęcone nowej funkcjonalności – warianty Allegro.

Zapoznaj się z dokumentacją wtyczki Allegro WooCommerce

Allegro WooCommerce

Oczywiście wtyczka jest dostępna w naszym sklepie:

Allegro WooCommerce 499  (613,77  z VAT)

Zwiększ sprzedaż w sklepie dzięki dwustronnej integracji Allegro z WooCommerce. Allegro WooCommerce to wtyczka, która zamieni Twój sklep na WordPress i WooCommerce w centrum zarządzania aukcjami Allegro.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 253 547 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-20
Działa z WooCommerce 9.1 - 9.5

Pamiętaj, że potrzebujesz aktywnej subskrypcji, aby zaktualizować wtyczkę do najnowszej wersji.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.