Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Własny sklep internetowy w kilku krokach

Myślisz nad własnym biznesem? Wspaniale! Internet jest idealnym miejscem na nowe pomysły. Co więcej, daje o wiele więcej możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Przeczytaj ten wpis i dowiedz się, jakie kroki musisz wykonać, aby uruchomić własny sklep internetowy.

Wszystko zaczyna się od pomysłu

Skoro myślisz o otwarciu sklepu internetowego, musisz mieć pomysł na to, co będziesz sprzedawał. Jeśli dobrze znasz swój towar, to zdecydowanie łatwiej będzie Ci zrozumieć docelowego klienta. Na podstawie tych danych będziesz mógł tworzyć strategię sprzedażową i marketingową.. Natomiast jeżeli nie jesteś w 100% pewien swojego wyboru, poświęć więcej czasu na research i analizę rynku. Jeżeli pominiesz ten krok, możesz później bardzo tego żałować. Pamiętaj, że im głębiej i szerzej zbadasz wybraną niszę i produkt, tym łatwiej będzie Ci osiągnąć sukces.

Jak otworzyć swój własny sklep internetowy od zera?

Każdego dnia coraz więcej osób robi zakupy w najbardziej komfortowych dla siebie warunkach — bez wychodzenia z domu. W ten sposób zapewniony jest stały przepływ klientów z szerokiego grona docelowych odbiorców. Rozwój globalnej sieci dał przedsiębiorcom niepowtarzalną okazję uruchomienia sklepów internetowych i prowadzenia handlu w trybie online.

Jak więc samemu założyć sklep internetowy i promować swoje produkty? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na fakt, że sklep internetowy jest pod wieloma względami podobny do tradycyjnego handlu offline. Jedyną zasadniczą różnicą jest kanał dystrybucji, czyli internet. Reszta jest bardzo podobna — musisz zadbać o logistykę, hurtowe zakupy, zasoby ludzkie, marketing, obsługę klienta itd. Początkujący często zapominają o tym, w wyniku czego często zamykają swoje sklepy internetowe, nie rozpoczynając pracy. Poniższa instrukcja zobrazuje Ci cały proces, przez który musisz przejść, żeby uruchomić swój sklep internetowy.

Schemat otwarcia sklepu internetowego

 

Jak widzisz na grafice powyżej — najpierw musisz mieć pomysł. Z reguły nie bierze się znikąd — wybierasz towar, na którym się znasz, albo którego Ci osobiście brakuje. Następnym krokiem jest wybranie odpowiedniej niszy. Często powstaje sytuacja, gdy chcesz sprzedać różnorodne produkty z różnych branż. Nie zawsze jest to dobry pomysł — na samym początku lepszym rozwiązaniem jest wybranie jednej niszy i skupienie się na niej. Wtedy nie będziesz się rozpraszał i szybciej osiągniesz sukces, po czym stopniowo będziesz mógł poszerzać ofertę. Pamiętaj — nie wszystko na raz.

 

Wskazówki dotyczące wybrania odpowiedniej niszy:

  • Nisza powinna być atrakcyjna dla Ciebie, jako właściciela sklepu internetowego. Wtedy będzie Ci łatwiej nie tylko sprzedawać towar, ale i tworzyć strategię marketingową, rozwijać sklep i znajdować klientów. 
  • Popyt powinien być wystarczający — sprawdź go, zanim uruchomisz sklep i wydasz pieniądze na inwestycję.
  • Znajdź hurtownie, zanim ruszysz ze sklepem. Zabezpiecz się przed sytuacją, w której masz zamówienia, ale brakuje Ci towaru.

Kolejny krok to zdefiniowanie grupy docelowej. Gdy już masz pomysł i wybraną niszę, zdecydowanie łatwiej pójdzie Ci określenie portretu Twojego klienta. Zastanów się, kim jest Twój klient, co robi, czym się interesuje, gdzie przybywa, dlaczego potrzebuje Twojego towaru? Więcej wskazówek znajdziesz w tym artykule: Jak Zrobić Piękny Sklep Internetowy w 15 Minut.

Przedostatni, ale nie mniej ważny krok, to znalezienie odpowiedniej platformy i założenie sklepu internetowego. Jest to kluczowy moment, ponieważ źle dobrane narzędzie w przyszłości może negatywnie wpłynąć na pracę Twojego sklepu, zadowolenie klientów i co za tym idzie — ilość zamówień. A więc na co musisz zwrócić swoją uwagę, wybierając platformę e-commerce?

  • Ilość integracji. Jest to bardzo ważne, ponieważ im więcej masz gotowych integracji, tym szybciej uruchomisz swój sklep i zaczniesz sprzedawać. Pamiętaj, że większa ilość integracji = większa ilość możliwości i szans na sukces.
  • Błyskawiczny support. W momencie, kiedy będziesz się uczył obsługi platformy i coś zepsujesz, albo nie będziesz wiedział, jak rozwiązać problem na sklepie, szybka odpowiedź ze strony wsparcia technicznego będzie Twoją deską ratunku. Niestety nie każda platforma odpowiada na zgłoszenia szybko, a więc będziesz musiał czekać i tracić na sprzedaży, jeżeli dokonasz złego wyboru.
  • Prosty i wygodny panel zarządzania. Jeżeli kokpit sklepu nie będzie dla Ciebie intuicyjny, to stracisz dużo czasu na naukę zarządzania sklepem. W tym samym momencie wciąż musisz obsługiwać klientów i kompletować nowe zamówienia. Warto się zastanowić i zrezygnować z platformy, która wydaje się niezrozumiała i ograniczona w funkcjonalnościach.
  • Możliwość rozbudowania sklepu o własne strony, np. blog. Jest to istotne, ponieważ kiedy będziesz chciał udoskonalić swój sklep — zadbać o SEO, zoptymalizować go pod kątem wygody użytkownika itp., to możliwość tworzenia własnych stron bardzo się przyda. System, który Cię nie ogranicza, jest optymalnym rozwiązaniem, ponieważ pozwala na rozwój Twojego biznesu.
  • Możliwość testowania w ciągu 2 tygodni. Im więcej czasu masz na testy, tym lepiej i dokładniej poznasz system, na którym zamierzasz oprzeć swój sklep. Jeżeli narzędzie będzie dla Ciebie niezrozumiałe czy nieintuicyjne, 7 dni to zdecydowanie za mało, żeby się połapać i odkryć wszystkie możliwe funkcje.

 

Wydaje Ci się, że ciężko jest znaleźć profesjonalne, kompleksowe i funkcjonalne narzędzie do e-commerce? Poniekąd jest to prawda, dlatego stworzyliśmy platformę, która napędza e-commerce. Jest niezawodna, posiada multum możliwości i integracji, dzięki którym Twój sklep będzie śmigał, a sprzedaż rosła z miesiąca na miesiąc. Poznaj WP Store i odkryj funkcjonalności, które pozwolą Ci prowadzić i rozwijać biznes w sieci na najwyższym poziomie! Testuj za darmo przez 14 dni i przekonaj się, że warto.

Ostatni krok to promocja Twojego sklepu. W każdej niszy jest konkurencja, jednak mając dobrze zrobiony plan marketingowy, możesz ją wyprzedzić! Trzeba tylko pamiętać, że musisz być konsekwentny i zdeterminowany. Pojaw się w social media, pokaż, co sprzedajesz, zaprezentuj swoją ofertę. Nie zapominaj o tym, że treści muszą być różnorodne i ciekawe. Twoje posty, zdjęcia i grafiki muszą przekazywać jakąś wartość. Prezentacja produktu to tylko informacja o tym, że go masz. Opis produktu sięga głębiej, ale wciąż nie budzi emocji. Dopiero post, który przyciąga uwagę dzięki temu, że trafia do potrzeb klienta, może wywołać prawdziwe zainteresowanie i nachylić do zakupu. Pokazuj i omawiaj problemy, które Twój produkt pomoże rozwiązać. Zobrazuj wartość dodaną, a sprawisz, że Twoje social media znacznie wpłyną na sprzedaż w Twoim sklepie. 

W WP Store troszczymy się o Twój sklep i Twój biznes kompleksowo. Pomagamy i wspieramy nie tylko technicznie i merytorycznie, ale także marketingowo. Jeżeli potrzebujesz pomocy w wypromowaniu Twojej firmy — napisz do nas na: [email protected]

Jak widzisz, założenie własnego sklepu internetowego w obecnych czasach nie jest takie trudne! Wcale nie musisz programować, wystarczy, że wybierzesz odpowiednią platformę, a Twój sklep będzie generował sprzedaż, o wiele większą niż sklep stacjonarny. WP Store pomaga zmniejszyć ryzyko otwarcia sklepu internetowego dzięki niewielkim kosztom za obsługę. Możesz już dziś uruchomić sklep internetowy przy minimalnych nakładach inwestycyjnych i stopniowo, w miarę rozwoju firmy, przejść do bardziej zaawansowanego planu abonamentowego. 

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.