Jeśli w Twoim sklepie znajduje się wiele podobnych produktów, to wyświetlenie ich wszystkich pomoże klientom w wyborze odpowiedniego produktu. Dziś zobaczysz jakie wtyczki dla WooCommerce pozwolą Ci utworzyć cennik (tabelę produktów). Dowiesz się też jak uatrakcyjnić ofertę w sklepie wykorzystując promocje oraz rabaty. Poznaj narzędzia, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż i zdobyć zaufanie klientów.
Jak dodać cennik w WooCommerce
W tym wpisie dowiesz się, kiedy warto pokazać produkty sklepu w formie tabeli z ich cenami. Planując artykuł pomyślałem też, że dobrze byłoby porównać kilka wtyczek, aby pomóc Ci przy wyborze najlepszej. Przetestowałem więc ich możliwości i zebrałem wyniki w tabelce. Jednak we wpisie będzie nie tylko o dodawaniu cennika w postaci tabeli produktów w WooCommerce!
W artykule znajdziesz też 12 sposobów na zwiększenie atrakcyjności sklepu. Zobaczysz jak dodawać promocje i rabaty (także takie, które wyświetlą się w cenniku). Oraz jak sprzedawać więcej bez dodatkowego towaru i jak zdobywać nowych klientów.
Spis treści
- Dlaczego i kiedy cennik będzie odpowiedni
- Gdzie znajdziesz odpowiednie wtyczki
- Porównanie wtyczek do tworzenia cennika w WooCommerce
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym (12 sposobów)
- Jak dodać promocje i rabaty w WooCommerce
- Cena od ilości produktów
- Ceny hurtowe
- Promocje dla kategorii produktów
- Różne ceny dla użytkowników
- Rabaty dla większych zamówień
- Rabaty dla stałych klientów
- Podsumowanie
- Więcej, czyli jak przekuć pomysł w konkret, a klienci wybierali Twój sklep
Dlaczego i kiedy stosować cenniki
Zebranie produktów w cenniku może być dobrym rozwiązaniem dla sklepów z bogatą ofertą. Dobrze, by taki cennik posiadał opcje filtrowania, sortowania i wyszukiwania produktów. Dzięki temu klienci znajdą i porównają więcej produktów na raz.
Tabela z produktami Twojego sklepu pozwoli Ci pokazać ofertę w przejrzysty sposób. Utworzona lista produktów z najważniejszymi informacjami o nich (przede wszystkim nazwą i ceną) będzie łatwo dostępna i czytelna. Klienci będą mogli szybciej zdecydować się na zakup i dodać inne produkty z listy bez konieczności długiego przeszukiwania całej oferty Twojego sklepu.
Pokazanie produktów w jednym miejscu jest szansą na zwiększenie wartości koszyka.
Gdzie znaleźć wtyczki do tworzenia cenników
Bardzo dużo darmowych wtyczek znajdziesz w repozytorium WordPress.
Wybrałem kilka z nich, przetestowałem oraz porównałem. Sprawdzałem też ich kompatybilność z wtyczką do tworzenia promocji i rabatów w WooCommerce (Flexible Pricing). Mam nadzieję, że informacje w tabelce ułatwią Ci wybór odpowiedniej wtyczki.
Porównanie wtyczek dodających cennik
Dlaczego i jak robiłem to porównanie?
W wielu sklepach spotkałem się z takim sposobem prezentacji oferty. Uznałem, że porównanie wtyczek do budowania cenników w WooCommerce będzie najbardziej czytelne i przydatne przy wyborze wtyczki. Często otrzymujemy też pytania dotyczące możliwości wyświetlania cen promocyjnych z wtyczką Flexible Pricing w cenniku.
W tabelce poniżej znajdziesz kilka wtyczek, które przetestowałem pod kątem funkcjonalności, opcji ustawień oraz stylowania. Mam nadzieję, że porównanie będzie przydatne, jeśli dopiero wybierasz wtyczkę, ale także jeśli masz już cennik, ale potrzebujesz dodatkowych opcji ustawień (których obecne rozwiązanie Ci nie zapewnia).
Wtyczka | Wybór kolumn i danych | Stylowanie cennika | Wsparcie produktów | Dodatkowe opcje | Zgodność z Flexible Pricing |
---|---|---|---|---|---|
Active Products Tables for WooCommerce | Ograniczony do 7 kolumn. Dodatkowe kolumny. Bardzo dużo ustawień | Łatwe | Wszystkie | Sortowanie, filtrowanie - 2 zmienne, wyszukiwarka | |
JustTables - WooCommerce Product Table | Bez limitu, ale wybór spośród dostępnych | Mało elastyczne lub w PRO | Wszystkie | Wyszukiwarka Pozostałe (sortowanie, filtrowanie) w wersji PRO | |
Multiple Products to Cart for WooCommerce | Wybór z kilku dostępnych (shortcode). Brak opcji dodawania własnych kolumn | Szybkie, ale mało opcji | Proste i wariantowe | Sortowanie (cena, tytuł), łatwe dodawanie produktów, ale brak wyszukiwarki. Szybki start | |
Product Table for WooCommerce - (wooproducttable) | Duży wybór | Dla kolumny. Dopasowanie do różnych urządzeń (mobile). Ustawienia globalne w PRO | Wszystkie | Sortowanie, filtrowanie (cena w PRO), wyszukiwarka | |
WooCommerce Product Table (PRO) | Duży wybór i własne pola. Dodanie przez wpisanie nazw kolumn (brak interfejsu). Pomoże tu ten darmowy dodatek | Łatwe i szybkie ustawienie. Brak interfejsu, ustawienia tylko 1 stylu | Wszystkie | Sortowanie, filtrowanie, wyszukiwarka. Wtyczka działa dopiero po aktywacji klucza. Mało wskazówek (wizualnych) dla ustawień | |
WooCommerce Product Table by WooBeWoo | Ograniczony. Dodatkowe kolumny w PRO z ACF (także darmowym) | Dużo ustawień. Możliwość dodania własnego CSS i JS. Brak interfejsu, ustawienia tylko 1 stylu. Dopasowanie do różnych urządzeń (mobile). | Wszystkie, ale produkty należy dodać wcześniej. Automatyczne dodawanie nowych produktów do tabeli w PRO | Sortowanie, wyszukiwarka. Filtrowanie w PRO. Przycisk drukowania | |
WooCommerce Product Table Lite | Dowolność ustawień, własne pola, integracja z ACF (w PRO) | Bardzo dużo ustawień (pod różne urządzenia). Możliwość dodatkowego CSS. 2 style na start | Wszystkie | Sortowanie (po cenie, popularności, nazwie, nowości), filtrowanie i wyszukiwanie - nazwa/treść | |
WPC Product Table for WooCommerce | Wybór z kilku dostępnych. Dodatkowe pola w PRO | Podstawowe ustawienia. Trzy proste style kolorystyczne. Dodatkowe style dodawane przez klasy | Wszystkie | Sortowanie wartości w tabelach, wyszukiwanie (nazwa), mało dodatkowych opcji |
Jeśli znasz inne wtyczki pozwalające budować cennik w WooCommerce, daj znać.
Jak zachęcić do zakupu w Twoim sklepie internetowym
Cennik możesz połączyć z innymi sposobami na zwiększenie sprzedaży sklepu online.
Dlaczego warto to zrobić? Ponieważ każda z tych rzeczy pozwoli Ci zdobyć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż w sklepie. Chodzi też o to jak zachęcić do zakupów w Twoim sklepie internetowym. A także zdobywać lojalnych i zadowolonych klientów!
12 sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie
-
Promocje i rabaty
– cena jest jednym z najważniejszych czynników przy zakupie. Możesz wykorzystać kupony rabatowe w WooCommerce oraz dodatkowe promocje cenowe dla produktów, kategorii, wartości zamówienia, w zależności od ilości itp. Poniżej zobaczysz możliwości wtyczki Flexible Pricing dla stworzenia promocji w sklepie WooCommerce.
-
Content marketing
– czyli przyciąganie ruchu z sieci za pomocą wysokiej jakości treści (pisanej, video, grafik). Tworzenie contentu i uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania na frazy wyszukiwane przez Twoich potencjalnych klientów to proces długotrwały. Zależy też od branży, w której działasz, niszowości produktów oraz obecnej pozycji na rynku (Twojej strony, konkurencji, rodzaju produktów i trendów). Content marketing pozwoli Ci na pozyskanie ruchu z wyszukiwarek (głównie Google) i stron, gdzie publikujesz treści/ video, np. YouTube czy Instagram. Im więcej dobrej i poszukiwanej treści będziesz publikować, tym większy ruch na stronę pozyskasz.
-
Metody płatności, wysyłki i sposoby zwrotu towaru
– bardzo ważne kwestie dla kupującego. Więcej metod płatności i wysyłki pomaga przekonać klientów. Mogą oni bowiem wybrać preferowany dla siebie sposób płatności oraz tego jak i gdzie chcą odebrać przesyłkę. Natomiast dodanie jasnej polityki zwrotów i wymiany towaru pozwoli zdobyć zaufanie klientów i podniesie wiarygodność Twojego sklepu. Pamiętaj, że udogodnienia w procesie zakupowym i wysoka jakość obsługi klientów zrobi naprawdę dużą różnicę.
-
Zdjęcia i opis produktu
– przy oglądaniu produktów, poza ceną, kierujemy się mocno sposobem prezentacji (obrazki, galeria, grafiki) oraz dobrym opisem (dokładność, parametry, sposób wykorzystania, przykłady użycia). Zwróć uwagę na profesjonalną i atrakcyjną prezentację produktów. Pamiętaj też o komunikowaniu korzyści produktu.
-
Design
– stwórz przejrzysty, czytelny i dobry design strony internetowej (oraz strony produktu lub kategorii w sklepie). Powinien być on też dopasowany do Twoich klientów i pomagać im w płynnym procesie zakupowym. Pamiętaj o odpowiedniej kolorystyce, układzie treści, stylistyce i tym, że czasem więcej nie znaczy lepiej.
-
Banery i popupy
– możesz dodać pasek z informacją o wyjątkowych warunkach dostawy lub dotyczący specjalnej oferty z zegarem odliczającym czas trwania promocji w sklepie. Popup możesz wykorzystać do zwrócenia uwagi na nowy asortyment, zachęcić do zapisania się do newslettera (i np. otrzymania darmowego ebooka) lub informacji o jakimś wydarzeniu (podcast, warsztaty).
-
Opinie o sklepie
– recenzje dla sklepu i opinie produktów zwiększają wiarygodność Twojego biznesu. Poza ceną są najważniejszymi czynnikami decydującymi o zakupach w Twoim sklepie. Oczywiście certyfikat SSL (https://) to już standard.
-
Porównywarki cen oraz Google
– czyli jak dotrzeć do większej liczby klientów. Porównywarki cen pozwalają na pokazanie Twoich produktów i zachęcić do odwiedzenia Twojego sklepu. Możesz też dodać swój feed produktowy do Google Merchant (także darmowych wyników wyszukiwania).
-
Portale sprzedażowe
– ten sposób jest prosty. Dodajesz swoje produkty na Allegro, OLX lub Amazon. Część osób pewnie znajdzie Twój sklep internetowy od razu – dzięki samej obecności ofert na Allegro. Natomiast kupującym na Allegro możesz dodać do przesyłki bilecik z podziękowaniem lub kupon rabatowy na kolejne zakupy w sklepie. Na OLX będziesz mieć bardziej osobisty kontakt już od początku, np. przy ustalaniu warunków.
-
Karty podarunkowe
– pomysł na dodatkowy produkt w sklepie. Karty podarunkowe/ vouchery są często wybierane jako pomysł na prezent. Dodanie ich pozwoli Ci na zdobycie osób niezdecydowanych oraz nowych klientów (którzy finalnie otrzymają taki prezent).
-
Program partnerski/ afiliacyjny
– możesz uruchomić swój program partnerski i wynagradzać (np. prowizyjnie) inne strony/ blogerów/ sklepy za polecanie Twoich produktów. Możesz też samemu stać się afiliantem i oferować w Twoim sklepie produkty zewnętrzne. W ten sposób sprawdzisz zainteresowanie innym asortymentem Twoich obecnych klientów (być może dodasz je później). Zdobędziesz też nowych, np. dodając lepszej jakości opisy, artykuły oraz promując produkty w sieci.
-
Cenniki i tabele produktów
– dodaj cennik dla określonych kategorii i sprawdzaj, czy uzupełnienie oferty o produkty różnej jakości (zakres usług) lub komplementarne (np. etui do telefonu) zwiększy Twoją sprzedaż.
Jak dodać promocje (i różne ceny) w WooCommerce
Flexible Pricing WooCommerce to wtyczka, dzięki której dodasz różne rodzaje promocji cenowych i rabatów w WooCommerce.
Możesz ustawić promocje dla użytkowników, kategorii, konkretnych produktów (i ich wariantów), wybranych ról i grup użytkowników, gości, czy też całego zamówienia.
Zobacz wszystkie możliwości na stronie produktowej i w dokumentacji wtyczki.
Promocyjna cena produktów WooCommerce (zależna od ilości)
Jeśli interesują Cię promocje typu:
- kup X sztuk produktu, aby otrzymać rabat (procentowy lub kwotowy) na Y sztuk tego produktu,
- kup X sztuk danego wariantu i otrzymaj Y sztuk taniej,
- oraz kup X sztuk i otrzymaj Y za darmo,
to wtyczka pozwoli Ci ustawić takie reguły dla każdego produktu.
Możesz oczywiście dodawać więcej reguł dla każdego wariantu oraz różnych kombinacji dla tego samego produktu. Np. kup 2 i otrzymaj 1 za 50% ceny, kup 5 sztuk a szóstą otrzymasz za złotówkę albo kup 10 sztuk w cenie 9 – jedną dostaniesz za darmo.
Możesz też ustawić inne ceny dla produktu w zależności od zakupionej ilości produktu (lub wariantu).
Ustawienia na poziomie produktu są najbardziej rozbudowane. Pozwolą Ci na kontrolę warunków promocji.
Ceny hurtowe w WooCommerce
Ceny można dopasowywać według ilości na poziomie produktu oraz globalnie np. dla określonej roli lub grupy klientów (odbiorców hurtowych). Flexible Pricing jest kompatybilne z wtyczką Groups, dzięki której stworzysz kilka grup użytkowników. Po zalogowaniu w sklepie wybrani klienci zobaczą odpowiednie ceny i kwotę rabatu.
Promocje dla kategorii produktów
Jeśli chcesz dodać promocję procentową (lub kwotową) dla grupy produktów, skorzystaj z promocji dla kategorii.
Wybierz jedną lub kilka oraz określ rabat dla całej kategorii.
Możesz też budować różne warunki np. “otrzymasz produkt za 1 zł, jeśli w koszyku znajdzie się produkt z wybranej kategorii”. Takie ustawienia znajdziesz w zaawansowanych regułach dla kategorii.
Różne ceny dla użytkowników w WooCommerce
Jak wspomniałem wcześniej, możesz ustawić, aby promocje działały tylko dla użytkowników z wybranych ról lub grup na poziomie reguł dla każdego produktu. We Flexible Pricing możesz również włączyć promocję dla danej roli oraz grupy globalnie (dla wszystkich produktów). Ustawienia są podobne jak przy promocjach dla kategorii (rabat procentowy albo kwotowy).
Rabaty dla zamówień
Ustawisz też rabat do naliczenia, jeśli wartość koszyka przekroczy wybrane progi, np. 5% dla zamówień powyżej 1000 zł i 10% powyżej 2000 zł. Możesz oczywiście włączyć czasowość oferty i stosowanie tylko dla określonych użytkowników. Oraz dodawać dowolną ilość progów i reguł np. dla wybranych kategorii/ ról/ grup.
Rabaty dla lojalnych klientów
Bardzo przydatna opcja, jeśli chcesz w ten sposób zachęcić do ponownych zakupów oraz budowania lojalności klientów.
Docenienie klientów automatycznym 15% rabatem dla zamówień tych osób, które w ciągu ostatniego roku wydały w sklepie np. więcej niż 1000 zł, to dobra forma podziękowania i szansa na zdobycie klienta “na lata”.
Flexible Pricing WooCommerce 229 zł (281,67 zł z VAT)
Najbardziej elastyczna wtyczka do tworzenia promocji w WooCommerce. Stwórz promocje i rabaty dla produktów, kategorii lub grup klientów dynamicznie z Flexible Pricing WooCommerce.
Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegółyPodsumowanie – cennik w WooCommerce
Cennik w WooCommerce to sposób na czytelną prezentację produktów sklepu. Dzięki cennikom klienci znajdą je i porównają w jednym miejscu. Będą mogli kupić więcej szybko dodając kolejne produkty za pomocą paru kliknięć! Mam nadzieję, że porównanie wtyczek do budowy cennika będzie dla Ciebie pomocne.
W artykule pokazałem Ci 12 sposobów na zdobycie klientów i większą sprzedaż. Oraz możliwe promocje i rabaty w sklepie WooCommerce dzięki wtyczce Flexible Pricing. Powodzenia!
Narzędzie pomocne w rozwoju Twojego sklepu
Poniżej narzędzia i wtyczki według 12 pomysłów na zwiększenie sprzedaży.
-
Promocje i rabaty
– w ich dodaniu pomoże Ci wtyczka Flexible Pricing.
-
Content marketing
– możesz zatrudnić osobę do pisania dla Ciebie albo pisać i tworzyć treści samodzielnie. Jeśli temat jest dla Ciebie nowy, ale chcesz spróbować – tu znajdziesz kilka bezpłatnych kursów (po angielsku). Zobacz też bezpłatne kursy po polsku na temat emarketingu – od Google oraz od PARP.
-
Metody płatności, wysyłki i sposoby zwrotu towaru
– przeczytaj o ustawieniu metod wysyłki w WooCommerce oraz wyborze wtyczki do płatności online.
-
Zdjęcia i opis produktu
– wykorzystaj dobrej jakości zdjęcia produktów, grafik odpowiedniej wielkości, przeskalowanych i zoptymalizowanych (aby szybciej się ładowały). Możesz do tego celu użyć np. wtyczki TinyPNG. Przeczytaj też jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają.
-
Design
– wybierz odpowiedni motyw. Zwróć uwagę, czy jest responsywny, kompatybilny z WooCommerce, dopasowany pod SEO oraz urządzenia mobilne. Zastanów się, czy układ treści, kolorystyka i grafiki pomagają Twoim klientom w zakupach. Dobry design powinien łączyć rozum i serce, ale nie może mylić odwiedzających. Ani utrudniać im w znalezieniu tego, czego szukają. Najważniejsze, by pomagał realizować cele sklepu.
-
Banery i popupy
– sprawdź możliwości Twojego motywu oraz wtyczek WordPress do tworzenia popupów, banerów lub zegara do końca promocji.
-
Opinie o sklepie
– zintegruj sklep z wtyczkami Ceneo Zaufane Opinie WooCommerce oraz Opineo WooCommerce.
-
Porównywarki cen oraz Google
– dodaj produkty do 3 porównywarek i Google dzięki wtyczkom: Porównywarki Cen XML WooCommerce oraz Google Merchant Center XML WooCommerce.
-
Portale sprzedażowe
– zintegruj swój sklep i zwiększ sprzedaż w sieci dzięki Allegro WooCommerce oraz OLX WooCommerce. Pracujemy też nad integracją z Amazon.
-
Karty podarunkowe
– Kupony PDF WooCommerce pozwolą Ci je dodać.
-
Program partnerski/ afiliacyjny
– przeczytaj o imporcie produktów afiliacyjnych oraz jak rozpocząć sprzedaż afiliacyjną w WooCommerce.
-
Cenniki i tabele produktów
– porównaj możliwości wtyczek oraz przetestuj je w sklepie. Znajdź tę, która spełni wszystkie (lub najwięcej) rzeczy ważnych dla Ciebie i wymagań pod sklep.