Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Jak ulepszyć WooCommerce checkout kompletnie za darmo

Znaczenie dobrze dostosowanej strony checkoutu w WooCommerce jest bezsporne. To właśnie tutaj klient potwierdza zamówienie, dlatego warto dołożyć wszelkich starań, aby pozostał nierozproszony w Twoim sklepie internetowym do samego końca. W Twojej gestii leży jednak pójście o krok dalej i dostarczenie wszystkich informacji, których klient może potrzebować w tym momencie. Jak to zrobić? Wystarczy kilka kroków, aby dostosować stronę zamówienia WooCoommerce. Na dodatek, nie wydając na to ani grosza 🎉.

Spis treści

Dostosuj stronę checkout w WooCommerce

Po pierwsze, celem domyślnej konfiguracji strony WooCommerce nie jest zwiększenie konwersji. Jej celem jest po prostu funkcjonalność i poprawne działanie. I niewątpliwie tak jest. Mimo, że jest całkiem dobrze skonfigurowana, intuicyjna i przyjazna dla użytkownika, to używając domyślnej konfiguracji, nie zwiększysz współczynnika konwersji w Twoim sklepie 😥.

checkout WooCommerce - strona domyślna
Strona domyślna checkoutu w WooCommerce

Odpowiednio skonfigurowany WooCommerce checkout z pewnością Ci w tym pomoże, a w rezultacie doprowadzi do zamknięcia jak największej liczby transakcji w Twoim sklepie 🙂. Szacuje się, że średni wskaźnik porzuconych koszyków oscyluje na poziomie 65,23% co oznacza, że 65 razy na 100 kupujących nie udało się ukończyć procesu zakupu (dane dostarczone przez Invesp). Oczywiście, zawsze możesz spróbować odzyskać porzucone koszyki, ale po co się męczyć, skoro możesz zrobić to dobrze od samego początku 🚀?

Warto pamiętać, że checkout w WooCommerce można dostosować np. za pomocą własnego kodu lub wtyczki. W tym artykule skupimy się jednak wyłącznie na tej drugiej opcji, co oznacza, że pokażę Ci, jak to zrobić za pomocą darmowej wtyczki dla WooCommerce 💪.

Postaw na darmową wtyczkę do zarządzania formularzem zamówienia WooCoommerce

W repozytorium można znaleźć całą masę świetnych wtyczek dla Twojego sklepu WooCommerce. Niemniej jednak zachęcam Cię do pobrania darmowej wersji wtyczki Flexible Checkout Fields:

Flexible Checkout Fields WooCommerce

Zaprojektuj własny formularz zamówienia WooCommerce. Z łatwością zarządzaj polami zamówienia WooCommerce prosto z panelu. Dodawaj własne pola lub edytuj domyślne pola WooCommerce i stwórz idealny checkout w WooCommerce.

Pobierz lub Przejdź do WordPress.org
Ponad 90 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 21.11.2024
Działa z WooCommerce 9.1 - 9.5

Flexible Checkout Fields to świetna opcja, jeśli chcesz dostosować stronę checkoutu WooCommerce do swoich potrzeb. I wiesz co? Możesz to zrobić kompletnie za darmo 🚀! Nie musisz od razu pobierać wersji PRO. Na początek wypróbuj wersję darmową, która ma wiele do zaoferowania. Dostosuj formularz zamówienia WooCommerce nie wydając na to ani grosza 🙂.

Wtyczka pozwoli Ci:

  • usunąć niepotrzebne pola z domyślnego formularza zamówienia WooCommerce
  • przesunąć kolejność wyświetlania pól
  • dodać nowe pola do formularza
  • ustawić pola w nowych sekcjach, ustawić warunki i ceny dla pól (w PRO)

Wzbogać formularz zamówienia WooCommerce

W bezpłatnej wersji wtyczki Flexible Checkout Fields możesz dodać do formularza zamówienia w Twoim sklepie WooCommerce następujące pola 🪟:

Dodatkowo, wtyczka została niedawno zaktualizowana, a jej darmowa wersja jest teraz bogatsza niż kiedykolwiek wcześniej. Wtyczka cieszy się rosnącą popularnością i aktualnie posiada ponad 90 000 aktywnych instalacji.

Zobacz nowe pola i łatwe ustawienie ich kolejności dla checkoutu WooCommerce:

Zmień kolejność występowania darmowych dostępnych pól
Zmień kolejność występowania darmowych dostępnych pól

Jak widać, w wersji darmowej wtyczki jest w czym wybierać, zwłaszcza jeśli chodzi o pola tekstowe.

Możesz też wybrać odpowiednią sekcję, w której wyświetlisz dodatkowe, wybrane przez Ciebie pola 🎉. Ekstra!

FCF sekcje
Wybierz spośród sekcji Płatność, Wysyłka lub Zamówienie

Zobaczmy, jak może wyglądać Twój formularz zamówienia WooCommerce, jeśli dodasz wszystkie darmowe pola dostępne w darmowej wersji wtyczki FCF:

Formularz zamówienia FCF
Formularz zamówienia

 

Na powyższym filmiku możesz zobaczyć wspomniane przeze mnie typy pól, które dodałam do mojego checkoutu WooCommerce, używając darmowej wersji wtyczki Flexible Checkout Fields.

Podsumowanie i inne darmowe wtyczki dla WooCommerce

Jak widać, darmowa wersja wtyczki FCF jest naprawdę kompletna i może się okazać niezbędna, jeśli chcesz popracować nad podwyższeniem współczynnika konwersji w Twoim sklepie WooCommerce. Pamiętaj, że formularz checkoutu jest jednym najważniejszych kroków (jeśli nie najważniejszym!) w ścieżce klienta 🙂.

Dostosuj formularz zamówienia pod potrzeby klienta, a z pewnością od razu zobaczysz świetne rezultaty. Przez świetne wyniki rozumiem oczywiście wyższy współczynnik konwersji, a co za tym idzie, większe zyski dla Twojego sklepu 🪙.

Jeśli potrzebujesz wyjaśnień, nie wahaj się zadawać nam pytań. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc 🙂!

Zobacz nasze darmowe wtyczki w repozytorium WordPress →

 

Zobacz wszystkie nasze wtyczki dla WooCommerce →

 

Sprawdź też poniższe linki:

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.