Nie od dziś wiadomo, że Google lubi się z WordPressem oraz WooCommerce faworyzując te strony/sklepy w wynikach wyszukiwania. Pojawia się wiele rozwiązań, które zacieśniają jeszcze bardziej tę bliską relację. Dobrym przykładem jest, chociażby integracja WooCommerce z Google Merchant, o której chcę tu opowiedzieć. Przeczytaj, jak pomoże Ci ona dotrzeć do nowych klientów w 2021.
Czym jest Google Merchant Center
Na początku kilka słów na temat tej usługi Google. Wyobraź sobie, że wyświetlasz swoją ofertę osobom, które szukają produktów w wyszukiwarce Google. Brzmi nieźle, prawda? Jest to możliwe, właśnie dzięki usłudze Google Merchant Center.
Twój potencjalny klient po wpisaniu nazwy produktu, oprócz organicznych wyników wyszukiwania, otrzyma również wyniki sponsorowane. Powyżej widzisz np. sekcję gdzie wyświetlane są właśnie propozycje z Google Merchant Center.
Co zrobić, żeby skorzystać z Google Merchant
Każdy, kto prowadzi sprzedaż on-line, powinien poważnie rozważyć opcję prezentowania swoich produktów w GM. Żeby móc umieścić tam swoją ofertę, musisz sporządzić i wysłać odpowiedni plik do Google. Plik powinien być sformatowany wg wymagań Google oraz być zapisany w pliku xml. Następnie taki plik będzie można dodać w panelu zarządzania produktami. Dodane produkty pozostaną do wykorzystania w różnych kanałach Google, na później. Przeczytaj więcej o Google Merchant Center.
Co więcej, Google Merchant Center to centrum zarządzania różnymi programami Google. Możesz na przykład skorzystać z dodatkowych narzędzi (poszerzając obszar oddziaływania i możliwości Twojego sklepu). Oto one:
- Bezpłatne informacje o produkcie
- Bezpłatne lokalne informacje o produkcie
- Reklamy produktowe
- Remarketing dynamiczny
- Opinie konsumenckie
- Oceny produktów
- Statystyki i Raporty
Dlaczego korzystanie z wtyczki to dobry pomysł
Prowadząc sklep, pewnie oczekujesz, żeby wszystko było w nim jak najbardziej zautomatyzowane. I słusznie. Można plik przygotować samemu, ale można też sprawić, żeby cały proces odbywał się automatycznie. Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest właśnie wtyczka Google Merchant Center XML WooCommerce.
Po zmapowaniu kategorii i przygotowaniu pliku (lub kilku feedów), zmiany w produktach będą mogły być automatycznie aktualizowane i przekazywane do Google Merchant. Jest to szczególnie ważne, jeśli edytujesz cenę produktu bądź zmieniasz jego dostępność w sklepie.
Co do ustawienia cykliczności, to możesz wybrać w ustawieniach Google Merchant, aby dany feed produktowy Google pobierał codziennie, co tydzień lub co miesiąc (o podanej godzinie):
Google Merchant XML WooCommerce
Zachęcam Cię do przetestowania wtyczki w darmowym demo oraz sprawdzenia dokumentacji wtyczki. Jeśli masz jakieś pytania, napisz do nas/ zostaw komentarz. Sprawdź też szczegóły na temat wtyczki na stronie produktowej.
Google Merchant Center XML WooCommerce 199 zł (244,77 zł z VAT)
Zaprezentuj ofertę swojego sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Integracja z Google Merchant Center dla WooCommerce. Wyświetl swoje produkty klientom, którzy szukają produktów w Google Shopping (Zakupy).
Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły