Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

WooCommerce Google Merchant Center

Google Merchant Center XML WooCommerce

Nie od dziś wiadomo, że Google lubi się z WordPressem oraz WooCommerce faworyzując te strony/sklepy w wynikach wyszukiwania. Pojawia się wiele rozwiązań, które zacieśniają jeszcze bardziej tę bliską relację. Dobrym przykładem jest, chociażby integracja WooCommerce z Google Merchant, o której chcę tu opowiedzieć. Przeczytaj, jak pomoże Ci ona dotrzeć do nowych klientów w 2021.

Czym jest Google Merchant Center

Na początku kilka słów na temat tej usługi Google. Wyobraź sobie, że wyświetlasz swoją ofertę osobom, które szukają produktów w wyszukiwarce Google. Brzmi nieźle, prawda? Jest to możliwe, właśnie dzięki usłudze Google Merchant Center.

woocommerce google merchant

Twój potencjalny klient po wpisaniu nazwy produktu, oprócz organicznych wyników wyszukiwania, otrzyma również wyniki sponsorowane. Powyżej widzisz np. sekcję gdzie wyświetlane są właśnie propozycje z Google Merchant Center.

Co zrobić, żeby skorzystać z Google Merchant

Każdy, kto prowadzi sprzedaż on-line, powinien poważnie rozważyć opcję prezentowania swoich produktów w GM. Żeby móc umieścić tam swoją ofertę, musisz sporządzić i wysłać odpowiedni plik do Google. Plik powinien być sformatowany wg wymagań Google oraz być zapisany w pliku xml. Następnie taki plik będzie można dodać w panelu zarządzania produktami. Dodane produkty pozostaną do wykorzystania w różnych kanałach Google, na później. Przeczytaj więcej o Google Merchant Center.

Z końcem 2020 roku Google umożliwił pokazywanie w wynikach wyszukiwania ofert produktów w ramach Bezpłatnych Informacji. Aby skorzystać z tej opcji zaznacz w ustawieniach pliku danych (który dodajesz do Google Merchant) tego miejsca docelowego. Takich plików xml z produktami i ofertą Twojego sklepu możesz oczywiście dodawać więcej.

Google Merchant Center - bezpłatne informacje

Co więcej, Google Merchant Center to centrum zarządzania różnymi programami Google. Możesz na przykład skorzystać z dodatkowych narzędzi (poszerzając obszar oddziaływania i możliwości Twojego sklepu). Oto one:

  • Bezpłatne informacje o produkcie
  • Bezpłatne lokalne informacje o produkcie
  • Reklamy produktowe
  • Remarketing dynamiczny
  • Opinie konsumenckie
  • Oceny produktów
  • Statystyki i Raporty

Dlaczego korzystanie z wtyczki to dobry pomysł

Prowadząc sklep, pewnie oczekujesz, żeby wszystko było w nim jak najbardziej zautomatyzowane. I słusznie. Można plik przygotować samemu, ale można też sprawić, żeby cały proces odbywał się automatycznie. Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest właśnie wtyczka Google Merchant Center XML WooCommerce.

Po zmapowaniu kategorii i przygotowaniu pliku (lub kilku feedów), zmiany w produktach będą mogły być automatycznie aktualizowane i przekazywane do Google Merchant. Jest to szczególnie ważne, jeśli edytujesz cenę produktu bądź zmieniasz jego dostępność w sklepie.

Co do ustawienia cykliczności, to możesz wybrać w ustawieniach Google Merchant, aby dany feed produktowy Google pobierał codziennie, co tydzień lub co miesiąc (o podanej godzinie):

Google Merchant Center WooCommerce - harmonogram

Google Merchant XML WooCommerce

Zachęcam Cię do przetestowania wtyczki w darmowym demo oraz sprawdzenia dokumentacji wtyczki. Jeśli masz jakieś pytania, napisz do nas/ zostaw komentarz. Sprawdź też szczegóły na temat wtyczki na stronie produktowej.

Google Merchant Center XML WooCommerce 199  (244,77  z VAT)

Zaprezentuj ofertę swojego sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Integracja z Google Merchant Center dla WooCommerce. Wyświetl swoje produkty klientom, którzy szukają produktów w Google Shopping (Zakupy).

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 253 547 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-21
Działa z WooCommerce 9.1 - 9.5

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.