Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Logika warunkowa we wtyczce Statusy Zamówień WooCommerce

Logika warunkowa statusów zamówień

Automatyczna zmiana statusu zamówienia to główna funkcja wtyczki Statusy Zamówień WooCommerce. Wczoraj pojawiła się wersja 2.0, która pozwala wybrać warunki, kiedy i jaki status ma otrzymać zamówienie po udanej płatności.

💡 Dla starszej wersji wtyczki możliwa będzie aktualizacja (dla aktywnej subskrypcji) – w menu wtyczki lub kokpit → aktualizacje.

Spis treści

  1. Realizacja zamówień w WooCommerce
  2. Szybki przegląd funkcjonalności Statusów Zamówień WooCommerce
  3. Logika warunkowa – dodatkowe możliwości wtyczki

Realizacja zamówień w WooCommerce

W przypadku wielu metod płatności zamówienie “kończy” na statusie “w trakcie realizacji”. Dlaczego? Domyślnie WooCommerce posiada ten status, aby umożliwić dodatkowe działania po płatności, np. pakowanie przesyłki. Zamówienie otrzyma status “zrealizowane” po zmianie statusu przez administratora lub obsługę zaplecza sklepu WooCommerce.

💡 Możesz przeczytać więcej o sposobie działania statutów zamówień w WooCommerce.

Taki proces zmiany wymaga oczywiście dodatkowej pracy i uwagi. Natomiast wiele zamówień mogłoby od razu otrzymać status “zrealizowane” po udanej płatności. Przykładowo zamówienia z produktami wirtualnymi nie wymagają z reguły etapu pakowania.

Szybki przegląd funkcjonalności Statusów Zamówień WooCommerce

Wychodząc naprzeciw potrzebie, WP Desk zbudowało wtyczkę do automatycznej zmiany statusów zamówień dla wszystkich zamówień, gdy w koszyku był choć jeden produkt wirtualny albo zamówienie zawierało wyłącznie produkty wirtualne. Wtyczka jest dość prosta i koncentruje się na 1 zadaniu – zmianie statusów zamówień WooCommerce według wybranych ustawień. Statusy Zamówień WooCommerce od wersji 2.0 umożliwia zmianę statusu dla wszystkich zamówień albo korzystanie z zaawansowanych ustawień warunków do zmiany statusów.

Statusy zamówień w WooCommerce - opcje wtyczki

Logika warunkowa – dodatkowe możliwości wtyczki

Zobaczmy kilka przykładów ustawień wtyczki.

Od wersji 2.0 można wybrać statusów zamówienia dla reguły (nie tylko “zrealizowane”).

Zmień status na - opcje wtyczki

Dodatkowo wtyczka umożliwia wybór warunków (reguł), według których ma następować zmiana statusów zamówień WooCommerce.

Warunki dla zmiany statusu zamówienia WooCommerce

  • Bramka płatności – metody dostępne w WooCommerce → Ustawienia → Płatności.

    Warunek - bramka płatności

  • Kategoria produktu – kategorie z Produkty → Kategorie.

    Warunek - kategoria produktu

  • Typ produktu – możliwość zmiany statusu dla zamówień według obecności produktów wirtualnych w zamówieniach (jest wirtualny/ nie jest wirtualny).

    Warunek - Typ produktu

  • Produkt – jeden lub więcej produktów dla reguły.

    Warunek - produkt

Można też ustawić kilka grup z regułami. W takiej sytuacji wtyczka “zaczyta” warunki od góry i zmieni status zamówienia dla ostatniej, która będzie spełniona.

Na przykład, jeśli w ustawieniach będą 3 grupy reguł i dla danego zamówienia wszystkie zostaną spełnione, wtyczka zastosuje instrukcje z ostatniej grupy.

Kilka ustawień reguł logiki warunkowej

Ustawienia grup mogą pomóc w przyspieszeniu realizacji zamówień albo w celu anulowania zamówień z określonymi produktami. Jest też możliwa zmiana statusu zamówień z produktami wirtualnymi.

Na koniec, w ustawieniach każdej grupy można też wykorzystać operatory logiczne ORAZ i LUB.

Operatory logiczne

Więcej o ustawieniach logiki warunkowej możesz przeczytać w dokumentacji wtyczki.

💡 Zaawansowana kontrola zmiany statusów zamówień WooCommerce (logika warunkowa) jest dostępna od wersji 2.0 wtyczki.

Podsumowanie

Czy masz jakieś pytania na temat Statusów Zamówień WooCommerce lub logiki warunkowej? Jeśli tak, możesz napisać do zespołu WP Desk, który udzieli Ci odpowiedzi na temat wtyczki. Jej funkcjonalności można też sprawdzić na stronie produktowej i w demo.

Statusy Zamówień WooCommerce 99  (121,77  z VAT)

Wtyczka, która zmienia status zamówienia WooCommerce. Zautomatyzuj proces zamawiania produktów. Wtyczka Statusy Zamówień WooCommerce przyspieszy realizację zamówień w sklepie WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 253 566 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-09-07
Działa z WooCommerce 8.9 - 9.3

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.