WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Webhooki WooCommerce – jak ustawić i zintegrować sklep z innymi systemami?

Webhooki WooCommerce - jak ustawić i zintegrować sklep z innymi systemami

Zarządzanie sklepem WooCommerce to nie tylko sprzedaż, ale również integracja z zewnętrznymi narzędziami i systemami. Webhooki WooCommerce to doskonały sposób, by automatycznie wysyłać dane do aplikacji zewnętrznych w czasie rzeczywistym. W tym artykule pokażemy Ci, jak ustawić webhook w WooCommerce, jakie korzyści niosą, oraz jak za pomocą dodatku ShopMagic Webhooks wzbogacić integracje.

WooCommerce webhook – czy faktycznie tego potrzebuję?

Jeśli chcesz automatyzować działania w swoim sklepie i lepiej zarządzać danymi klientów, webhooki są rozwiązaniem, które warto wdrożyć. Korzystanie z webhooków pozwala bowiem na:

  • Natychmiastowe przesyłanie danych bez opóźnień.
  • Automatyzację rutynowych zadań jak aktualizacje zamówień czy powiadomienia do klientów.
  • Synchronizację danych z systemami CRM i platformami marketingowymi.
  • Dostosowanie integracji do indywidualnych potrzeb.
  • Przesyłanie danych do fakturowania lub aktualnych stanów magazynowych.
Bardzo częstym miejscem wykorzystania WooCommerce webhooks są wtyczki do fakturowania lub integracji z platformami do sprzedaży online. Wtyczki WP Desk także korzystają z webhooków.

Zacznijmy jednak od podstaw – jak więc skonfigurować webhooki w WooCommerce!

Spis treści

Co to są webhooki WooCommerce i dlaczego warto je wykorzystać?

Webhooki w WooCommerce pozwalają na automatyczne przesyłanie powiadomień o określonych zdarzeniach w sklepie do zewnętrznych systemów poprzez REST API.

Dzięki temu nie musisz ręcznie przesyłać informacji – odbywa się to automatycznie i w czasie rzeczywistym.

Na przykład, gdy klient składa zamówienie, webhook może wysłać szczegóły zamówienia do Twojego CRM, dzięki czemu masz zawsze aktualne dane.

Korzystając z webhooków, oszczędzasz czas i unikasz ręcznego monitorowania systemu. Zamiast sprawdzać bazę danych, webhooki automatycznie przesyłają dane w momencie wystąpienia określonych zdarzeń.

Jak ustawić webhooki w WooCommerce?

Aby ustawić webhook w WooCommerce, przejdź do WooCommerce > Ustawienia > Zaawansowane > Webhooki.

Webhooki w WooCommerce
Webhooki w WooCommerce

Następnie kliknij Dodaj webhook.

Na przykład, jeśli chcesz, aby za każdym razem, gdy zostanie utworzone zamówienie, dane trafiły do Twojego CRM, wybierz opcję „Zamówienie utworzone” z rozwijanego menu „Temat” i wprowadź URL API Twojego CRM w polu URL dostawy.

Dodanie nowego webhooka w WooCommerce
Dodanie nowego webhooka w WooCommerce

Ustaw status webhooka na Aktywny i kliknij Zapisz zmiany. Od teraz WooCommerce automatycznie wyśle dane do Twojego CRM za każdym razem, gdy pojawi się nowe zamówienie.

Zarządzanie i testowanie webhooków?

Po utworzeniu webhooka, zarządzanie nim jest bardzo proste. Możesz edytować, dezaktywować lub usuwać webhooki z poziomu strony Webhooki w ustawieniach WooCommerce.

Aby przetestować webhooka, stwórz testowe zamówienie w sklepie. Następnie sprawdź, czy dane zostały poprawnie przesłane do zewnętrznego systemu (np. Twojego CRM).

Jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy, logi WooCommerce (WooCommerce > Status > Logi) dostarczą informacji, które pomogą Ci znaleźć przyczynę błędu.

Jak rozwiązać najczęstsze problemy z webhookami?

Najczęstsze problemy z webhookami to niepoprawne adresy URL lub nieudane dostarczenie danych. Zawsze upewnij się, że URL dostawy jest prawidłowy.

Jeśli Twój zewnętrzny system wymaga uwierzytelnienia, sprawdź, czy dodałeś odpowiednie klucze API lub nagłówki.

Jeśli otrzymujesz błąd 401 (nieautoryzowany), najprawdopodobniej chodzi o problem z uwierzytelnieniem. Sprawdź, czy dodałeś poprawne klucze API lub tokeny, a także czy serwis zewnętrzny pozwala na przyjęcie Twoich zapytań.

Możesz także spróbować przełączenia wersji REST API w ustawieniach webhooka:

Wersja REST API w ustawieniach webhooka WooCommerce
Wersja REST API w ustawieniach webhooka WooCommerce

Jeśli to nie pomoże, sprawdź ustawienia wtyczki do bezpieczeństwa w WordPress (jeśli taką posiadasz).

Wzbogacenie integracji za pomocą dodatku ShopMagic Webhooks

Dzięki dodatkowemu rozszerzeniu ShopMagic Webhooks możesz w łatwy sposób zintegrować WooCommerce z zewnętrznymi systemami, aplikacjami, CRMami, platformami e-mail marketingowymi itp.

Za pomocą ShopMagic Webhooks możesz na przykład ustawić automatyczne przesyłanie danych do platformy marketingowej, gdy klient dokona zakupu.

WooCommerce webhooks w automatyzacjach ShopMagic
WooCommerce webhooks w automatyzacjach ShopMagic

ShopMagic daje wiele możliwości efektywnego marketingu w WordPress i WooCommerce. Dodatek Webhooks to dodatkowa opcja pod integrację z zewnętrznymi usługami.

Oczywiście możesz również korzystać z innych akcji dla automatyzacji ShopMagic, np. wysyłki emaila lub zapisu adresu użytkownika do listy mailingowej.

Funkcje ShopMagic Webhooks

  • Obecnie ShopMagic obsługuje metodę POST. W przyszłości planowane jest rozszerzenie o metody GET, PUT i DELETE.
  • Pozwala na wysyłkę do wielu endpointów w ramach tej samej automatyzacji.
  • Umożliwia rozwiązywanie problemów bezpośrednio w interfejsie ShopMagic (wtyczka zbiera ewentualne błędy).
  • Wysyłka poprzez HTTP POST i Content-Type: application/json.
  • Możliwość określenie URL oraz użycia placeholderów ShopMagic do przesyłania danych.

Przykładowo można ustawić webhook, który automatycznie prześle dane nowego zamówienia WooCommerce do Twojego CRM, za każdym razem, gdy zostanie one utworzone. Wystarczy ustawienie odpowiedniego URL, dodanie wymaganych nagłówków autoryzacji i wybór danych JSON.

Łączenie ShopMagic Webhooks z innymi dodatkami

Dzięki ShopMagic Webhooks możesz połączyć webhooki z innymi dodatkami ShopMagic, aby jeszcze bardziej zwiększyć efektywność automatyzacji.

Używając dodatku ShopMagic Delayed Actions, możesz opóźnić uruchomienie webhooka.

Jest to przydatne, jeśli chcesz, aby Twoje CRM lub systemy e-mail marketingowe działały po określonym czasie.

Na przykład wysłać wiadomość e-mail do klienta 48 godzin po dokonaniu zakupu, a nie od razu.

ShopMagic Webhooks i inne dodatki można znaleźć w ShopMagic PRO.

ShopMagic PRO 229  (281,67  z VAT)

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 10 000 aktywnych instalacji

Podsumowanie

Webhooki to skuteczny sposób na automatyzację komunikacji Twojego sklepu WooCommerce z systemami zewnętrznymi. WooCommerce pozwala na dodatnie nowego webhook bezpośrednio w ustawieniach wtyczki.

ShopMagic Webhooks rozszerza możliwości ShopMagic pozwalając na jeszcze lepszą automatyzację i bardziej efektywną pracę, np. z przesyłanymi danymi o zamówieniach, listach mailingowych, subskrypcjach, danych formularzy itd.

Co warto zapamiętać?

  1. Webhooki umożliwiają natychmiastowe przesyłanie danych, oszczędzając czas.
  2. Ustawienie webhooków jest proste – wystarczy przejść do WooCommerce > Ustawienia > Webhooki.
  3. Regularne testowanie i zarządzanie webhookami zapewnia ich prawidłowe działanie.
  4. ShopMagic Webhooks dodaje zaawansowane funkcje integracji i automatyzacji bezpośrednio z poziomu ShopMagic.

Zacznij wykorzystywać webhooki już teraz i w pełni automatyzuj procesy w swoim sklepie WooCommerce!

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.