WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Która bramka płatności online dla WooCommerce?

bramki płatności porównanie

Skąd wiedzieć, która bramka płatności dla WooCommerce jest najlepsza? Sprawdź porównanie bramek płatności, które zrobiliśmy dla Ciebie! Zobacz listę funkcjonalności oraz zobacz, jak obniżyć prowizje u operatorów.

Nowa, darmowa bramka płatności!
Autopay to niezawodny system płatności internetowych, stworzony specjalnie na potrzeby serwisów zbudowanych w oparciu o WooCommerce.

Spis treści

Która bramka płatności online jest najlepsza dla sprzedających?

Przygotowaliśmy porównanie bramek płatności dla wszystkich z was, którzy mają zamiar nawiązać współpracę z systemem płatności internetowych, ale kompletnie nie wiedzą, co wybrać. Porównaliśmy oferty czterech firm zajmujących się płatnościami internetowymi, a mianowicie: Autopay (dawniej Blue Media), Tpay (dawniej Transferuj.pl), PayU i Przelewy24. Która z tych bramek płatności będzie dla was najlepsza? Trudno jednoznacznie wskazać lidera. Wielość kryteriów oraz zawiłości ofert sprawiają, że wybór nie jest łatwy, ale spokojnie – sytuacja nie jest beznadziejna 🙂.

Życie to nieustanne dokonywanie wyborów

Wiele zależy od waszych potrzeb i wymagań. To wy sami – głęboko w to wierzymy – dokonacie najlepszego dla siebie wyboru. Jednak nie mamy zamiaru pozostawiać wszystkich zainteresowanych samym sobie, zmuszając do przeczesywania niejasnych ofert. Ten artykuł nie da gotowej odpowiedzi, ale jedynie zasugeruje albo… aż zasugeruje, który system płatności online wybrać.

BLIK, waluty, płatności cykliczne i osadzone

Szukając odpowiedzi czy wybrać raczej PayU czy Przelewy24, a może inną bramkę, zwróć uwagę na możliwości konkretnego operatora płatności. Zobacz też jakie metody płatności są dostępne oraz z jakich możesz skorzystać w ramach oprogramowania, np. wtyczek do płatności online od WP Desk.

BLIK, płatności walutowe lub cykliczne, to tylko niektóre, które być może dla Ciebie będą ważne.

Płatności osadzone w obszarze polskich bramek płatności to stosunkowo młoda funkcjonalność. Polega ona na dodawaniu w formularzu zamówienia osobnych metod płatności, które nie wymagają przejścia na stronę operatora. Cały proces płatności odbywa się z poziomu sklepu. Z pewnością może mieć to duży wpływ na współczynnik konwersji i redukcję liczby porzuconych koszyków. Chodzi np. o płatności BLIKIEM lub kartą bezpośrednio na stronie sklepu.

Wspomniana funkcjonalność z powodzeniem jest rozwijana w ramach usługi Autopay, która pozwala na osadzenie w koszyku aż dwóch metod płatności – BLIKA i płatności kartą. Przelewy24 WooCommerce także dodaje 1 metodę osadzoną a mianowicie BLIK.

Jak porównywaliśmy?

Wybraliśmy kilkanaście kryteriów, które uznaliśmy za użyteczne. Znalazły się tam elementy ważne dla sprzedawców oraz ich klientów. Warto wspomnieć, że prowizje i opłaty zawarte w tabeli odnoszą się do firm, a nie osób fizycznych. Jeśli ktoś zdecyduje się nawiązać współpracę z systemami płatności jako osoba fizyczna, będzie musiał liczyć się z wyższymi prowizjami. Należy wspomnieć, że w zestawieniu uwzględniliśmy oferty regularne, a pomijaliśmy oferty promocyjne, które zazwyczaj trwają nie dłużej niż kilka miesięcy.

Bramki płatności porównanie

💡 Źródła informacji

Żeby porównanie bramek płatności było rzetelne, po informacje zgłosiliśmy się do samego źródła wysyłając przez formularze kontaktowe zestawy pytań. Co warto zaznaczyć, kontakt ze wszystkimi firmami przebiegał sprawnie, tzn. nie musieliśmy długo czekać na odpowiedzi, a chęć pomocy oferowanej przez konsultantów każe sądzić, że dalsza współpraca również przebiegałaby bezproblemowo.

Tabela porównująca standardowe oferty systemów płatności internetowych:

AutopayPayUPrzelewy24Tpay
Opłata rejestracyjna/aktywacyjna49 PLN199 PLN, z ofertą WP Desk tylko 5 PLN 1,50 PLN (przelew weryfikujący)199 PLN (aktywacja konta do wypłat)
Opłata za wypłatę środków z konta0 PLN0 PLN0 PLN0 PLN
Ilość darmowych wypłat środków z konta w miesiącubez ograniczeńbez ograniczeńbez ograniczeń4 (każda kolejna 2 PLN)
Opłata za zwrot środków na konto kupującego0 PLN0 PLN + koszt prowizji za transakcję0 PLN + koszt prowizji za transakcję0,90 PLN
Opłata chargeback0 PLN0 PLN0 PLN gdy zwrot jest dokonywany przez sprzedawcę samodzielnie20 PLN
Prowizja za e-transfer1,19% (bez dodatkowej opłaty za transakcję) po rejestracji w Autopay z linku2,3% + opłata stała (0,30 PLN), z ofertą WP Desk 1,7% i brak opłaty stałej1,9% z ofertą WP Desk 1,35%1,59% + 0,39 PLN z ofertą WP Desk 1%
Prowizja za e-przelew1,19% (bez dodatkowej opłaty za transakcję) po rejestracji w Autopay z linku2,3% + opłata stała (0,30 PLN), z ofertą WP Desk 1,7% i brak opłaty stałej1,9% z ofertą WP Desk 1,35%1,59% + 0,39 PLN z ofertą WP Desk 1%
Prowizja za płatność kartą1,19% (bez dodatkowej opłaty za transakcję) po rejestracji w Autopay z linku2,3% + opłata stała (0,30 PLN), z ofertą WP Desk 1,7% i brak opłaty stałej1,9% + 0,30 PLN z ofertą WP Desk 1,35%1,59% + 0,39 PLN z ofertą WP Desk 1%
Rodzaj obsługiwanych kartVisa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, Diner's Club, JCB, MasterCard MobileVisa, MastercardVISA, MasterCard, JCBElavon, Visa, Visa Electron, Master Card, Maestro, Diner's, JCB
Płatności mobilneING, Premium SMS, mPay, Sky Cash, Płacę z IKO, PeoPay, MasterCard Mobile, V.me by Visa, Apple Pay, Google Pay, BLIKPayU aplikacja, BLIKPremium SMS, SkyCash, mPay, BLIKPremium SMS, Płacę z IKO, mPay, Apple Pay, Google Pay, Twisto, BLIK
Płatności ratalnetaktaktaktak
Integracja z PayPaltaknietaktak
Płatność QR Codetaknietaktak
Rodzaje walut i przewalutowaniePLN, EUR, GBP + przewalutowanie z innych walut do PLN po kursie NBPPLN + przewalutowanie po kursie banku osoby płacącejPLN oraz EUR, GBP, UAH, RON, CZK i inne. Zobacz szczegóły dotyczące wspieranych walutPonad 100 walut + przewalutowanie na podstawie obecnego kursu
Działalność gospodarczanie wymaganawymaganawymaganawymagana
Konfiguracja dla różnych sklepówtaktaktaktak
Języki strony transakcyjnejpolski, angielski, niemieckipolski, angielski, czeskipolskim, angielski, niemiecki, włoski i hiszpańskipolski, angielski, niemiecki
Płatności cyklicznetaktaktaknie
Transakcje testowetaktaktaktak
Strona transakcyjna dostosowana do urządzeń mobilnych (RWD)taktaktaktak
Płatności osadzoneBLIK, karta (wkrótce)nieBLIKnie
Pełna ofertaOferta AutopayOferta PayUOferta Przelewy24Oferta Tpay
Niższe prowizje - oferta specjalnaMożliwość negocjacji stawek!Niższe prowizje PayUNiższe prowizje Przelewy24Niższe prowizje Tpay
Wtyczka WooCommerceAutopayPayUPrzelewy24Tpay

Podsumowanie

Dane dotyczące prowizji w większości przypadków zostały wyrażone w przedziałach. Jaką zatem prowizję będę musiał zapłacić? – Zapytacie. Otóż oferta jest zawsze mocno uzależniona od obrotów, jakie generujecie oraz branży, w jakiej działacie. Stała, taka sama prowizja na wszystkie metody płatności zagwarantowana jest w usłudze Autopay. Wynosi ona 1,19% z możliwością negocjacji.

Po zakupie pozostałych wtyczek również możesz obniżyć prowizje u operatorów.

Warto więc – do czego gorąco zachęcamy – uzyskać indywidualną ofertę po bezpośrednim kontakcie. Opłaca się negocjować stawki, ponieważ bardzo często pośrednicy płatności są w tym względzie elastyczni. Na pewno korzystne będzie również poproszenie o informacje na temat dodatkowych usług, których nie znaleźliście w tym zestawieniu, a które mogą okazać się dla was przydatne.

Słowniczek

e-transfer – metoda płatności polegająca na automatycznym wypełnianiu końcowego formularza do przelewu za klienta.
e-przelew – metoda płatności, w której klient sam musi uzupełnić formularz do przelewu.
opłata chargeback – jest to opłata za zwrot środków na konto klienta, który dokonał płatności kartą.

Macie pytania? Piszcie w komentarzach po artykułem, chętnie podyskutujemy.

Zobacz wszystkie wtyczki dla płatności w WordPress i WooCommerce →

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.