Przesyłanie wniosków o zwrot to główna funkcja wtyczki Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce. Ale jakie dokładnie posiada ona funkcjonalności? We wpisie można znaleźć opis najważniejszych ustawień wtyczki.
Spis treści
Zwroty dla zamówień
Domyślnie w WooCommerce zwroty zamówień realizowane są z poziomu edycji zamówienia.
Informacje do kupującego przesyłane są także za pomocą dodatkowego szablonu email.
Takie zwroty wymagają także wcześniejszej indywidualnej komunikacji od/do kupującego oraz wyboru produktów do zwrotu realizowanego przez administratora sklepu.
Wtyczka Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce od WP Desk pozwala na zwroty zamówień przez dodanie przycisku wniosku o zwrot w widoku panelu użytkownika.
Można też z jej pomocą dodać formularz dotyczący wniosku o zwrot z wymaganymi polami.
Dodatkowo wtyczka pozwala na włączenie opcji wyboru produktów do zwrotu (a więc zwrotu częściowego)
oraz anulowania wniosku przed otrzymaniem odpowiedzi od administratora.
Zarządzanie zwrotami
Po stronie administracji sklepu (zaplecza WordPress) wtyczka dodaje:
- widok wszystkich wniosków o zwrot w menu WooCommerce
- sekcję dotyczącą informacji o zwrocie wraz z danymi z formularza zwrotu oraz możliwością zmiany statusu zwrotu
- informację o wniosku o zwrot w notatkach zamówienia
- nowe szablony email dla statusów wniosku o zwrot
- panel ustawień (o nim poniżej)
Wtyczka więc pozwala na skorzystanie z kilka statusów dla zwrotu oraz z szablonów email.
Ustawienia wtyczki
Konfiguracja wtyczki Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce wykonywana jest z poziomu 2 zakładek ustawień.
1. W pierwszej zakładce można
- włączyć przycisk zwrotu
- ustawić warunki widoczności przycisku
- wybrać typ zwrotu
- zdecydować o automatycznych zwrotach
- włączyć chowanie przycisku po określonym czasie, a także wybrać, czy koszty wysyłki podlegają zwrotowi
2. Natomiast w drugiej zakładce można ustawić i dopasować pola dla formularza zwrotu.
Jak widać, są tu dostępne różne typy pól
także wraz z dodatkowymi opcjami dla pól.
Opcja zwrotu może się też wyświetlić dla kupujących bez logowania na dedykowanej stronie po poprawnym wypełnieniu danych.
Podsumowanie
Składanie wniosków o zwrot oraz zarządzanie zwrotami zamówień rozszerza więc funkcjonalności WooCommerce. Sposób wykonywania zwrotów oraz dostępne możliwości wynikać będą oczywiście z wybranych ustawień wtyczki. Więcej o wtyczce można znaleźć na stronie produktowej.
Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce 199 zł (244,77 zł z VAT)
Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce to wtyczka, z którą uporządkujesz proces zwrotów w sklepie i poprawisz komunikację z klientami. Przyspiesz obsługę zamówień, reklamacje i zwroty WooCommerce.
Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły